SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN KE 52

on Sunday, August 30, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

SELAMAT MENYAMBUT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN KE 52
UNTUK MALAYSIA NEGARAKU TERCINTA

PERUTUSAN PM MALAYSIA DATUK SERI MOHD NAJIB TUN RAZAK

Datuk Seri Najib Tun Razak berkata cabaran terbesar rakyat Malaysia hari ini ialah untuk membaik pulih jambatan yang sedia ada di samping meruntuhkan tembok-tembok pemisah yang wujud di antara rakyat pelbagai kaum di negara ini.

Perdana Menteri berkata masa yang berlalu telah menyaksikan jambatan yang dibina oleh pejuang-pejuang terdahulu dengan segala susah payah telah mula digoyahkan oleh golongan tertentu yang menurutnya cuba menangguk di air keruh.

Katanya golongan ini telah mengeksploitasikan garis-garis gelinciran yang wujud dalam masyarakat berbilang kaum, sama ada ia bersifat politik, agama mahupun sosial demi memuaskan agenda sempit mereka.

Apa yang penting, kata Najib, rakyat perlu terus mengurus kejayaan dan membina di atas apa yang ada dengan membajai dan menyuburkan kerukunan yang terpupuk selama ini.

“Beringatlah, apa yang ada tidak semestinya akan bertambah baik malahan akan musnah jika rakyat tidak berwaspada.

“Buktinya, lipatan sejarah dunia yang sarat dengan catatan bahawa kejayaan yang tidak diurus dengan baik akan berakhir dengan kegagalan,” katanya dalam perutusan Hari Kemerdekaan ke-52 yang disiarkan malam ini.

Najib turut berpesan kepada semua terutamanya generasi muda bahawa nikmat yang sedang dikecapi hari ini tidak terhasil begitu sahaja tanpa perancangan yang rapi, pelaksanaan yang cekap dan pengorbanan yang tinggi.

“Nyatanya, kejayaan dan kemakmuran Malaysia sepanjang ini tumbuh dan berkembang hasil sumbangan serta dokongan semua kaum, semua penganut kepercayaan, semua lapisan masyarakat, di desa mahupun di kota, yang berada mahupun tidak, tua atau muda,” katanya.

Najib berkata setiap seorang daripada rakyat negara ini mempunyai peluang yang terbentang di bawah langit Malaysia dan yang membataskan pencapaian masing-masing hanyalah kemahuan untuk berjaya, kesanggupan bekerja keras dan keberanian mengambil risiko.klik di sini selanjutnya

sumber : BERNAMA




3 Responses

  1. ajijasin says:

    salam alaikum warahmatullahi wabarakatuh.

    AHLAN WASAHLAN YA RAMADHAN!!!
    MARHABAN YA RAMADHAN!!!

    MALAM KE SEPULUH RAMADHAN!!!
    MALAM SEPULUH PERTAMA TERAKHIR RAHMAT ALLAH UNTUK HAMBANYA!!!

    DAN SALAM MERDEKA!!!

    MERDEKA!!!
    MERDEKA!!!
    MERDEKA!!!
    MERDEKA!!!
    MERDEKA!!!
    MERDEKA!!!
    MERDEKA!!!

  2. salam merdeka ..


    semoga semangat atok moyang kita dulu dalam menuntut kemerdekaan akan terus subur di hati kita dan tidak luntur dek waktu

    merdeka

    merdeka

    merdeka


    ((uhukzzzz ~ hilang suara))

    xoxoxoxoxo wink wink wink


    wassalam ~

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.