Kenapa jadikan Rohaizat sebagai kambing hitam ?

on Saturday, August 29, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment




GEORGE TOWN: Permatang Pauh Umno division chief Datuk Abdul Jalil Abdul Majid said the Barisan Nasional candidate for Permatang Pasir Rohaizat Othman should have been honest with party leaders about his background and the issues surrounding his candidacy.

"If he had informed me (about all this), I would have objected to his candidacy ... instead, he chose to keep the truth to himself. "He was not honest and has put Umno and the BN in a bad light." Jalil said the division should, therefore, not be blamed for the Barisan Nasional's defeat in the Permatang Pasir state by-election on Tuesday.

In this regard, the division would also review Rohaizat's position as the Permatang Pauh division secretary, he said.Jalil also pointed out that Rohaizat's candidacy was not decided by the division leaders.


NST

Komen PB

Kepada Datuk Abd Jalil,

Apbila keputusan PRK Permatang Pasir kita tewas kepada Pas, sepatutnya seluruh pemimpin Umno peringkat bahagian dan cawangan Permatang Pauh harus dipertanggung jawabkan.Saya rasa tidak adil menyalahkan Rohaizat sahaja mengenai kekalahan ini . Adakah pemimpin UMNO bahagian turun padang selama ini dan buat kerja" di kawasan tersebut ? Memang lah kawasan N11 ialah kawasan Allahyarham Hamdan dari parti Pas, tetapi sebagai "opposite" yang efisyen, Umno harus menegur dan mengingatkan tentang kepincangan yang Pas lakukan disitu.

Semua pemimpin Umno perlu berubah iaitu dari keadaan "state of denial" yang hanya menyalahkan calon dan alasan bertanding di kubu kuat Pas ? Jika selepas ini ditakdirkan berlaku pilihanraya kecil dikawasan kubu kuat Umno dan ditakdirkan juga Umno TEWAS, apakah baru semua pemimpin di peringkat bahagian dan cawangan mahu sedar senario yang berlaku ? Kita kena berubah sebelum rebah .

Kepada pimpinan UMNO Bahagian ,jangan asyik menyalahkan orang lain dan lepas tangan sahaja ,mana perginya Sumpah Permatang Pasir yang dibacakan di Giat Mara Prmtg Ara dulu itu ?? Kita berjanji ingin berjuang bersama-sama demi perjuangan parti .Jadi ,semua pemimpin bahagian haruslah bertanggungjawab dalam kekalahan ini kerana anda adalah pemimpin yang dipilih untuk memimpin oleh akar umbi . BERUBAH SEBELUM REBAH


link

Jalil Rohaizat :Episod tuding jari & kambing hitam di Permatang Pasir









One Response

  1. eXception says:

    Ramai kalangan pemimpin parti komponen BN dan pemimpin UMNO tidak turun memberi sokongan. Malah yg turun pun segelintir mencari populariti murahan...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.