PKR Prmtg Pauh nak tendang PAS dari Prmtg Pasir

on Monday, August 3, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Pemimpin akar umbi mahu PKR di Permatang Pasir

BUKIT MERTAJAM- Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata terdapat permintaan daripada pemimpin dan akar umbi parti itu supaya PKR meletakkan calonnya untuk bertanding pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir.

Beliau berkata, cadangan itu dibuat berikutan gerakan PKR di kawasan Permatang Pasir adalah kuat dan mantap.

Katanya, mereka telah mengemukakan cadangan itu kepada beliau untuk dibincangkan di peringkat kepimpinan tertinggi pakatan pembangkang dan berharap ia diberikan pertimbangan yang sewajarnya.

Ketika bercakap kepada pemberita semasa menghadiri majlis perkahwinan seorang penduduk di Permatang Pauh, di sini hari ini, beliau bagaimanapun menasihatkan mereka agar menerima siapa sahaja yang diputuskan oleh kepimpinan tertinggi gabungan pembangkang kelak.


Komen PB

Dahulu semasa PAS nak kerusi Dun Penanti semasa PRK Penanti dulu ,PKR membantah dan akhirnya dapat kepada Dr Mansor PKR . Kini kepimpinan PKR Prmtg Pauh sekali lagi rakus dan tamak hendak pulak kerusi Dun Prmtg Pasir yang sejak dahulu lagi diberi kepada PAS bertanding . Aku sebagai warga Prmtg Pauh melihat senario ini akan memberi kesan masalah dalaman kepada Pakatan . Sejak PRU 1999 dan selepas pemecatan Anwar ,Prmtg Pasir terus menjadi kubu kuat PAS dan banyak cawangan-cawangan PAS telah lama bertapak di sana. Jika PKR berhasrat mahu membolot semua kerusi 3 DUN di Permatang Pauh ,maka perjuangan PAS di Pulau Pinang bagi aku telah berkubur . Mereka tidak akan boleh menang bertanding di Kubu BN seperti di Kepala batas dan Tasek Gelugor kerana PAS dari dulu telah ditolak pengundi Melayu di sana.

Cerita PAS sebenanya telah lama ditolak bermula oleh DAP yang diketuai Lim Guan Eng di PP .Walaupun PAS menang 1 kerusi Dun sahaja selepas PRU 12 2008 ,tetapi mereka tiada tempat dalam kerajaan Pulau Pinang . Pemimpin2 PKR di Prmtg Pauh aku tahu kebanyakkannya tidak suka kepada kehadiran PAS ini tetapi di peringkat pimpinan Pakatan yang sentiasa salam dan peluk tanda kerjasama itu sebenarnya tidak sampai di bawah pun .


Memetik kata-kata Ustaz Kamal Saidin ,

" Balik Pulau Bayan Lepas UMNO terpelau PAS terlepas "


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.