Demo GMI yang gagal

on Sunday, August 2, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 9 Comments


INI NAK TANYA MEREKA YANG BERTOPENG INI NAK DEMO AMAN KE ??




Ini lah muka2 Taiko disebalik tabir perhimpunan ini yang hanya dok momokan ISA ini dikatakan zalim ini .Menurut sumber dari blog X PKR ,Kononnya Anwar hadir untuk demo ptg tadi, Sebenarnya beliau hanya hadir ke pejabat PAS. Beliau tidak langsung turun ke jalanan berdemo bersama dengan pengikutnya.


Beginikah dikatan Demo yang aman ?? tutup muka macam penyamun ,bawa sepanduk lagi


Lihat sendiri Orang Melayu PAS/PKR sahaja dipergunakan untuk turun Demontrasi jalanan . Mana pergi penyokong2 DAP ?? Depa itu lah yang cerdik ,Melayu digunakan di demontrasi manakala pemimpin DAP mereka di Selangor dok gila salahgunakan duit peruntukan ...


Inilah kesannya suka DEMO sangat untuk cari publisiti .KL habis jammed,kedai2 ditutup ,peniaga nak berniaga tak laku. Mereka ini memang tak suka negara ini Aman .


Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Wira Mohammad Sabtu Osman berkata, 438 orang ditahan sehingga pukul 6 petang tadi termasuk 37 wanita dan 38 pesalah juvenil hari ini berikutan perhimpunan haram pro dan anti-ISA.

Dalam pada itu, laporan Bernama menyebut, kira-kira 200 orang yang mempunyai kaitan dengan perhimpunan haram Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) ditahan di sekitar ibu negara sehingga pukul 4 petang ini.

Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan memberitahu Bernama bahawa keadaan di ibu kota buat masa ini terkawal.

Mohammad Sabtu sebelum ini berkata, antara lokasi tangkapan ialah berhampiran Masjid Negara, Padang Merbok, Dataran Merdeka, Pasar Seni, Istana Negara, Masjid Jamek dan kompleks membeli belah Sogo.

Badan bukan kerajaan (NGO) iaitu Gabungan Mansuhkan ISA (GMI), yang membantah undangundang itu mengadakan perhimpunan di ibu negara hari ini bagi menyatakan pandangan mereka berhubung perkara itu.

Polis terpaksa melepaskan gas pemedih mata bagi menyuraikan kira-kira 10,000 orang yang menyertai perarakan Gerakan Mansuh ISA (GMI) itu.

Majlis Permuafakatan Ummah (Perwaris) yang sebelum ini merancang mengadakan perhimpunan di Pasar Seni menyokong ISA dikekalkan, membatalkan perhimpunan mereka kerana akur dengan arahan.




Komen PB

Untuk GMI dan Pakatan Penipu !!

JANGAN MENIPU RAKYAT , LIHAT SAHAJA TINGKAH LAKU PENUNJUK PERASAAN HARAM ANJURAN PR YANG MEMANG TELAH BERSEDIA DARI AWAL UNTUK BERTEMBUNG DENGAN PIHAK POLIS

SETELAH DISEMBUR OLEH GAS PEMEDIH MATA DAN DIUSIR DENGAN AIR , MEREKA SALAHKAN POLIS KERANA BERTINDAK TEGAS.. SEBENARNYA MEREKA LUPA MEREKA SENDIRI YANG MELAKUKAN KESALAHAN BERHIMPUN DI JALANRAYA DAN MELANGGAR UNDANG-UNDANG

KALAU DEMO INI MENYEBABKAN KL JAMMED , SOGO , GERAI DAN KEDAI TERPAKSA DITUTUP OLEH KERANA TAKUTKAN KEHADIRAN PENUNJUK PERASAAN YANG MAJORITINYA MELAYU ITU NAK TANYA SIKIT ITU DEMO AMAN KE ???

PAKATAN ,KALAU NAK POLITIK ISU INI JANGAN MENYUSAHKAN RAKYAT !!! KALAU ANDA SELALU LAUNGKAN HIDUP -HIDUP RAKYAT KENAPA MENYUSAHKAN RAKYAT !!

***Menurut sumber , Sdr Azam dari Magaran telah berjaya menghantar memorandum bagi pihak PRO ISA di Istana Negara melalui pintu belakang pada jam 7.00pm .


9 Responses

  1. Lin says:

    salam anwar hanya bergaya saja kat situ dan lim kit siang serta beberapa orang pemimpin PKR yang lain hanya tunjuk muka aje...

    lepas tu cabut

    yang kena pancut dan gas pemedih mata ialah askar PR yang tak mtahu apa yg diperjuangkan oleh mereka di situ

  2. Salam,

    Akta zalim!? Lol, hapuskan ISA lagi senang org mcm anwar manipulasi sitem mahkamah. Lihatlah apa jd kpd saiful!

  3. Anonymous says:

    Bodoh kedua !!

    semua pendemo menghala ke Pejabat PAS selepas laluan disekat ke Istana Negara.

    Anwar turun ke Sogo dan menuju ke Pejabat PAS.

    Tak pergi jangan cakap banyak bodoh !!

    Pro iSA berapa orang ? 2K atau kurang ..kah kah kah !!..

    Teloq takda ka geng UMNO.?

    bagi memo guna pintu jamban belakang Hahhahaha

    Polis memang suka Pro ISA sebab itu tak tangkap ..

  4. Unknown says:

    Anak muda kini tidak seperti dulu mereka bertindak atas apa yg mereka nampak dan dipengaruhi untuk berbuat sesuatu tanpa berfikir kesannya.. inilah lemahnya pemikiran anak bangsa kita..lihat saja apa yg berlaku petang tadi..yg keluar menyalak beribu-ribu..tp apa yg mereka dapat ...

    Cant believe those people went there been fooled by Anwar, wasting time and energy for this stupid rally against ISA...

  5. saddam says:

    anonymous.....bertaubat la sebelum ajal dtg menjemput anda....aku pn ade kt situ td..just nk tgk ape yang jd dgn saudara sebangse dan seagama ku...senang diperbodoh2kan trmasuk anda wahai anonymous..

  6. This comment has been removed by the author.
  7. betul...DAP seronok lihat kita berperang sesama kita...dia tunggu masa ajeerrr...hai cerdeknya bangsa ku.

  8. sedare..
    pe kene mengene topeng dgn demo xaman..
    polis kan suke sgt sembur gas..tak heran la dorang pkai topeng tu..lagipun skang ni kan musim H1N1..
    salahke rakyat berhimpun semata2 untuk malahirkan kebencian kat ISA..berhimpun mmg hak rakyat..dah termaktub dlm perlembagaaan..dorang tak bwk snjata pun..ko ingt dorang suka2 ke nak susahkan diri..semuanya berpunca dari umno yg taknak dgr pndgn org len.umno ni phm bahasa demo je..

  9. Anonymous says:

    hahaha.....
    cian penipu rakyat(PR)yang x abis2 memperalatkan org melayu...
    org cina2 dok gelak2 je dari belakang..
    hmmm..

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.