Takbir atau Take Beer

on Saturday, August 8, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 8 Comments


SHAH ALAM 7 Ogos - Hampir 200 ahli UMNO berhimpun di hadapan pejabat Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) bagi menyatakan sokongan terhadap tindakan pihak berkuasa tempatan itu merampas minuman keras di sebuah kedai serbaneka di Seksyen 8 di sini pada 29 Julai lalu.

Mereka menyifatkan tindakan pihak berkuasa tempatan (PBT) itu berlandaskan undang-undang termasuklah menghalang penjualan minuman keras ke atas umat Islam yang merupakan majoriti penduduk di kawasan itu.

Dalam perhimpunan yang bermula pukul 3 petang itu, kesemua mereka turut mengutuk tindakan Exco Selangor, Ronnie Liu yang mengarahkan MBSA memulangkan semula 70 tin dan botol minuman keras kepada kedai serbaneka terbabit serta membenarkan penjualan minuman tersebut kepada penduduk di situ yang majoritinya adalah penganut Islam.

Menurut Ketua Pergerakan Pemuda UMNO bahagian Shah Alam, Azhari Shaari, pihaknya menyifatkan MBSA telah menjalankan tanggungjawab menguatkuasakan larangan penjualan minuman keras berlandaskan undang-undang yang diputuskan dalam Mesyuarat Majlis MBSA 4/2009.

"Kami menyokong penuh tindakan MBSA ini. MBSA telah lakukan perkara yang betul merampas minuman keras berkenaan.

"Malah kami mengutuk tindakan Ronnie menghalang dan memaksa MBSA memulangkan semula arak berkenaan selain mengatakan bir bukan minuman keras adalah satu kenyataan yang dangkal, bodoh serta tidak bertanggungjawab," katanya selepas menyerahkan memorandum sokongan kepada Datuk Bandar Shah Alam, Mazalan Md. Nor.
klik sini

Komen PB

PB menyambut baik tindakan Pemuda UMNO Shah Alam yang melakukan bantahan terhadap penghinaan oleh Ronnie Liu terhadap umat Islam dan menyokong tindakan MBSA.


Seperti artikel PB sebelum ini Skrip Wayang PAS , PB suka mengingatkan rakyat semua jangan terpedaya dengan mainan politik PAS tentang isu Arak dan penghinaan YB Ronnie terhadap hukum Islam di negeri Selangor begitu juga Jeff Oii di PP yang menghina Islam .

Kedua-dua orang kafir harbi ini penting di negeri pakatan pembangkang itu tampil dengan tindak-tanduk yang sama - menghina dan memperlekehkan agama Islam. Mereka tidak langsung fikirkan apa kesannya dan tidak timbul langsung penyesalan jauh sekali mahu meminta maaf kepada umat Islam di negara ini.

Ronnie dengan angkuhnya mempertahankan arahannya supaya minuman keras yang dirampas kerana dijual secara terbuka dipulangkan semula tauke sebangsa mereka juga.Dengan angkuh dia mendabik dada tindakan tersebut dibuat menggunakan kuasanya sebagai Exco Negeri Selangor malah Khalid Puppet pula puji Ronnie Exco kuat bekerja..haha

PB baca dan melihat TV beberapa pemimpin Pas yang bersepakat kononnya menentang Ronnie dan membantah tindakannya itu kepada kerajaan negeri dengan membuat 'bising,' tetapi suara mereka umpama anjing menyalak bukit.haha

Selagi Ronnie tidak minta maaf dan tidak menghantar semula arak yang dirampas MBSA itu, Selagi YB Ronnie tidak letak jawatan, Selagi itulah PAS hanya berlakon dan berdrama menjelang PRK Prmtg Pasir . PAS terdesak sebenarnya mahu tarik undi Melayu .

Arak di Selangor akan terus dijual secara terbuka dengan alasan kandungan alkoholnya tidak mencapai paras memabukkan - justeru minuman itu 'halal' dijual di kedai serbaneka berdasarkan permintaan penduduk di satu-satu kawasan seperti fatwa Khalid Ibarahim.

PAS tidak berani langsung malah sanggup menggadai Agama Islam demi menjaga hati sekutu mereka DAP.Nik Aziz pun kita lihat suratkhabar tidak mahu komen isu Arak keran takut Ustaz Lim Guna Eng marah nanti .

PB berpendapat yang terpinggir dan diibarat anak tiri adalah Pas, apatah lagi portfolio kerajaan tempatan terus di tangan Ronnie Gengster .Di mana cita-cita Pas untuk melaksanakan undang-undang Islam jika PKR dan DAP dalam pakatan pembangkang secara terang dan terbuka menunjukkan penentangan yang tidak berkesudahan.

Seperti kata-kata Ustaz Kamal Saidin dalam ceramahnya , umat Islam kena ingat kata-kata orang PAS iaitu Islam itu PAS ,Pas itu Islam adalah sebenarnya dari mulut pemimpin mereka. Orang yang menyamakan PAS sama dengan Islam iaitu menurut hadis Rasulullah iaitu " Jangan sesekali kamu mengkiaskan agama ,agama tidak boleh dikiaskan barang sesiapa yang mengkiaskan agama mereka, sesungguhnya mereka sesat " Siapa yang sesat sekarang ?? Pas bukan parti Islam kerana sebenarnya mereka sebuah parti politik sahaja .

Sebab itulah tindakan mereka pun lebih kepada tindakan politik berbanding mempertahankan kesucian agama Islam. Adun-Adun Melayu Islam dalam PKR dan PAS lebih rela tutup mulut dan membisu seperti merestui penghinaan oleh Ronnie .MB Selangor pun dengan berani pertahankan YB Ronnie yang menghina agama Islam, PAS buat bodoh , hanya diam, tahan malu, gantung kain rentang saja tanda bantah atau menyalak di pentas ceramah sana sini. PAS kini ibarat melukut di tepi gantang bukan lagi gah seperti dulu.


8 Responses

  1. ORANG KG says:

    salam bro,

    teman tengok kat pelekat cermin keta orang pas ada tulisan bergini..SOKONG ISLAM ANDA SELAMAT(bagi teman ayat ne tergantung, ayat tu untuk orang islam ke atau untuk orang bukan islam),depa sekarang patut tukar ke SOKONG ISLAM ANDA DAPAT MINUM BEER...wahi jumud2 pas kenapa anda tak berdemo pasal hal ini,teman nak tengok juga mike terlentang atas jalan pasal memperjuangkan syiar islam..tapi senyap jeaaa...emmm takut kat roket ka....

  2. Memang benar apa yang bro ulas panjang lebar tu. Ternyata PAS ibarat pepatah Cina "cakap lain, bikin lain." Atau macam pepatah India "Lidah biawak memang bercabang tapi sedap dimakan."

    Tapi ada peribahasa Melayu mengatakan, "Lain ulu lain parang, lain dulu lain sekarang." Atau "Mengata dulang, paku serpih. Mengata orang, aku yang lebih." Atau PAS ibarat peribahasa "Macam berok dapat bunga." Atau "Macam tikus perbaiki labu."

    Hentam sajalah labu.....!

  3. Anonymous says:

    salam;

    stuju dengan kedua2 komen cuma nak tambah sikit perpatah cina Ekeng A/L Etong tertinggal...ia itu Perpatah Keling...Jumpa ular pukul terlebih dalu PAS sebelum ular.

    wassallam

  4. Anonymous says:

    Ye ke....

    selama 51 memerintah selangor dulu apa umno buat untuk halang arak dijual dan diminum oleh orang Islam...sudah la tu jangan dok jadi munafik....siapa perintah selangor dulu.dah la ....jangan dok buat bingai sangat..satu habuk pun tarak.lain kali sewaktu berkuasa dulu jangan dok angkuh sangat,dah kalah baru nak bising..pirah...

    satu lagi dalam banyaknya kedai cina kat seluruh bandar di Malaysia....semua dap ke yang hakis kekuatan orang melayu..siapa perintah malaysia nie...umno ke dap

    apa umno buat untuk halang arak diminum di semua premis di dalam negara..takkan nak tunggu kalah baru nak buat kut...apala pemikiran blogger dan pendukung umno kat sini

    takkan kena denda kut....takkan arak sekarang kat selangor aje..macam mana negeri lain....

  5. Anonymous says:

    Sekarang rasa malu menjadi ahli PAS. Sejak bersama DAP, PAS dah berubah kepada Parti Angkatan Sial. Sanggup bersama musuh Islam iaitu DAP demi kepentingan dunia duit, rasuah, balak dll. PAS sanggup gadaikan Islam untuk semua, sanggup menjemput pelacur Eli berceramah di atas pentas PAS di Kelantan. Mereka yang hadir adalah uztaz, uztazah, imam, bilal, siak pak cik dan mak cik. Apa dah jadi dengan PAS? Hancur umat Islam.

  6. Sesungguhnya aku orang atas pagar, betul aku sokong, cam tak betul aku komen..

    kepada Anonymous:

    mungkin betul, penguatkuasaan sewaktu pemerintahan lepas longgar, tapi takde la exco negeri gile sangat sampai penguatkuasa rampas arak pun nak campur tangan...

    kite marah bukan kerana penguatkuasaan longgar, tapi ada orang campur tangan menyusahkan urusan orang lain... Di mana pendukung "anti arak"? "anti judi"? "anti ntah ape2 lagi"?

    bile tak pegang kuasa sume komplen kate x jujur, makan rasuah... bile dpt kuasa.... hampeh.... perkara yg "meragukan" pun die kata tak salah...

  7. Anonymous says:

    bahalol tahap dewa gak penyokong PAS ni...langsung tak boleh ditegur..bila tegur sket..dia tuding UMNO..mcm la org PAS tu betol sangat..kat selangor sekarang sape yg memerintah..sape yg ada kuasa..bukan org Melayu jd MB??bukan PAS ada jadi exco??apsal menikus??kata pakatan..mana pakatnya??pakat bagi nak mampus ke??arak punya isu pon takleh nak settle??ronnie liu kata beer bukan minuman keras..abah dia..PAS takkan nak telah je ape ronnie liu ckp??bodo piang betol la diorang ni..

    http://ikrarpemuda.blogspot.com

  8. Anonymous says:

    Langsung TAK ADA LA Bro.....langsung tak ada...mana UMNO berani rampas beer macam pas.....cakap banyak pun tak guna...bukan senang nak cuci najis kalau dah berlonggok selam 50 tahun lebih.....tukang cuci sebelum nie ada pegang sabun tapi tak berani nak cuci....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.