NIZAR BONEKA !! : Khalid Ibrahim tidak bijak mentadbir negeri

on Monday, August 31, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments



Reformis bidas MB

PUTRAJAYA 30 Ogos - Gerakan Reformasi Rakyat Malaysia (Reformis) menyifatkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai seorang ketua kerajaan negeri yang tidak bijak dan tidak tahu mentadbir sebuah negeri maju.

Presidennya, Ramlan Abu Bakar berkata, antara kelemahan ketara Menteri Besar itu adalah kegagalannya menangani isu pembinaan kuil di Seksyen 23 Shah Alam dengan baik sehingga mencetuskan rasa kurang senang majoriti penduduk Islam di kawasan itu.

Beliau berkata, Reformis sejak dulu lagi mengecam segala bentuk pentadbiran Abdul Khalid yang lemah sehingga menjurus kepada penganiayaan terhadap rakyat khususnya di Selangor.

''Isu pembinaan kuil di Seksyen 23 seharusnya boleh diselesaikan secara baik tanpa perlu mencetuskan ketegangan antara kaum," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas keputusan kerajaan negeri yang meluluskan pembinaan kuil di tapak seluas 0.2 hektar sehingga menimbulkan kemarahan penduduk Islam kerana Seksyen 23 dihuni 75 peratus masyarakat Islam.

Tambahnya, sebagai seorang ketua kerajaan negeri, Abdul Khalid mempunyai kuasa untuk membatalkannya dan keputusan tersebut sudah pasti mampu mewujudkan kembali keharmonian di situ.


komen PB

Dari dulu lagi PB sudah nampak Khalid Gagap ini tak boleh jadi pemimpin untuk memerintah negeri Selangor ini . Geng Reformis yang juga Ahli PKR ini pun sudah nampak kegagalan Khalid yang cukup lemah sehingga isu kuil di seksyen 23 ini gagal ditangani dengan baik.

Kerajaan negeri sepatutnya berbincang dahulu dengan penduduk sebelum memutuskan rumah ibadat di kawasan berkenaan. Ini selepas bantahan daripada penduduk ,baru lah Khalid gagap ini nak turun bincang .Walau bagaimnapun , perbincangan itu hanya disertai oleh MBSA dan PKNS bukanya khalid sendiri @ Exco yang bertanggujawab dan tidak pun khalid gereja dan rodziah ... takut jumpa rakyat ke ?? dulu rakyat inilah yang undi hang pa masa pilihanraya dulu kini berlagak pulak tak mahu tengok depa....macam inikah pemimpin ???

Rakyat Selangor kini benar-benar menyesal kerana memberikan kuasa kepada pakatan haram pembangkang pada PRU ke 12 lalu dan kini sedang bergelut membetulkan keadaan.Justeru, tepatlah seperti apa yang cuba ditionjolkan oleh penduduk seksyen 23 Shah Alam sebenarnya ialah meminta para pemimpin Melayu supaya jangan jadi lembu atau bodoh macam lembu hingga sanggup dicucuk hidung.


Semoga sambutan kemerdekaan yang ke 52 ini memberi erti dan kesedaran kepada orang Melayu supaya sedar akan kuasa politik Melayu kini semakin ditekan oleh pihak yang rakus merebut kuasa dengan bantua Sang Pengkhianat Bangsa yang sanggup gadai maruah agama dan bangsa sendiri .

Link

SAMPAI BILA MELAYU KENA BERSABAR DAN BERTOLAK ANSUR,SEDANGKAN KITA SEBENARNYA DIANCAM...

UNSPIN: Tuduhan terhadap penduduk Seksyen 23 tak adil

NIZAR PASBERG: Khalid Samad dan Rodziah patut di tahan ISA


4 Responses

  1. Unknown says:

    bawa kepala lembu, nak hina ugama lain tak payah duduk di selangor la. yang mana demo jumaat lepas patut duduk dalam hutan hulu selangor. yang bodoh macam lembu ialah yang demo jumaat lepas dan pemimpin umno, bukan pemimpin PR selangor. rakyat selangor menyokong penuh pimpinan tan sri khalid ibrahim. beginilah selogan yang di bawa oleh pm najib untuk menjadikan 1 malaysia. penterjemahan i malaysia oleh orang umno ialah boleh mengapi apikan ugama lain dan tidak menghormati ugama lain. saranan saya, umno selangor ajar orang umno selangor dulu macam mana nak jadi i malaysia supaya tak jadi kurang ajar pada orang lain. tahniah umno selangor menjadikan penduduk seksyen 23 sebagai kambing hitam, biru dan merah, bukan hijau, sempena dengan hari kemerdekaan tahun ini. ( hero melayu taik kucing )

  2. Anonymous says:

    rakyat yg pilih krajaan negeri yg korang sibuk2 ni buat pe..cermin dulu kepimpinan umno dr dalam dan luar..tengok sendiri kekayaan yg diperolehi oleh ketua2 umno bahagian..setakat 2 kampit beras utk rakyat setiap mesyuarat dan sumbangan raya..baik tak payah..skarang ni zaman perubahan minda erti demokrasi yg sebenar..demokraqsi ialah krajaan yg di pilih oleh rakyat melalui proses pilihanraya..nak ambil blik pentadbiran tngu la election..rakyat muak la dgn propaganda korang ni..datuk aku boleh la korang klentong sbab tgok tv rtm je..la ni anak2 melayu ramai yg kat ipt dan mereka ni lah yg mendukung demokrasi yg sebenar..mereka ni di didik jgn melakukan rasuah,di didik agar menghormati kaum,agama dan budaya..tapi apa yg berlaku..umno sendiri yg bersikap perkauman..jgn salahkan krajaan pakatan rakyat di selangor..salahkan orang umno sendiri yg asik bertelagah demi menyelamatkan kepentingan politik masing2..dah kalah mulalah ngata cina naik tocang la..india naik kepala la..tu yg berlaku kerana nak mengajak orang melayu balik kpd umno semula..apa ni semuaa..tak ke menimbulkan kebencian kpd kaum lain..terimalah hakikat rakyak pening kepala dah ni..Jepun negara paling maju kat dunia dah bertukar pemerintah semalam..selain umno parti lain tak boleh nak merintah malaysia ke..kita kena pandang ke timur macam rakyat jepun..korang ni asyik dgn sikap kemelayuan saje..bila tiba bab rasuah yg melibatkan pimpinan umno korang la yg kat depan pertahankannya..pak ali rustam dah sahih dah elok je megang jawatan lg..ni yg korang agungkan umno parti keramat..tak tau la aku..perhimpunan agung umno ari tu berapa banyak rm mengalir untuk undian calon..tu pun tak sedar lagi..sampai bila cam ni..ingatlah kita diajar oleh guru2 utk menjalin hubungan sesama kaum tanpa rasa menidakkan kepentigan agama kaum tersebut..tp korang yg cuba mengekplotasikan perkara ini demi kepentingan kuasa dan politik korang..sebab aku dgn permainan politik korang..beli cendol lg baguih buat berbuka nanti..

  3. jusoh ,

    woi hang ingat penduduk seksyen 23 itu semua orang UMNO ke ?? Pengerusi Penduduk situ ahli PAS, timbalan dia orang PKR ..itu apa bro ??

    Betul ke rakyat selangor sokong Khalid Ibrahim?? kelakar betul la ..haha orang PKR ,orang PAS yang dalam demo tu pun tak sokong khalid ibrahim ....

    Serangan terhadap UMNO oleh Khalid gagap dan khalid gereja semata-mata untuk menutup kegagalan depa menangani isu bantahan kuil oleh penduduk Seksyen 23 . Ini bukan isu perkauman ,tetapi pemimpin bangang PR spt khalid ibrahim ini yang lemah dan tak reti tangani masalah ..

    aku nak tanya hang la ..kuil besar agama hindu nak dibina dalam jarak 200 meter daripada surau ?? hang setuju ke ??

  4. Anonymous says:

    Apa bangang sangat jusih tu ye? macam sial perangai dia....ke buta hati? aku rasa dia ni dah nak mati agaknya...aduh, hidayah tak dapat dari Allah ni...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.