Cukup biadab dan kurang ajar Pemuda DAP

on Thursday, August 6, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 14 Comments



Salam 2 all.

KENYATAAN AKHBAR
ZULKIFLI BIN NOORDIN

Khamis 15 Sya'ban 1430 / 06 Ogos 2009


Saya merujuk kepada kenyataan Ketua Pemuda Kebangsaan Parti DAPSY YB Loke Siew Fook, merangkap Ahli Parlimen Rasah yang disiarkan dilaman blog http://sjsandteam.wordpress.com/ yang mengutuk keras Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah, Pengerusi Malaysian Chinese Muslim Associattion (MACMA) mengenai isu anak luar nikah mendiang Teoh Beng Hock.

Disaat umat Islam menyambut hari mulia Nisfu Sya'ban, Ketua Pemuda DAP ini memilih untuk berkonfrontasi dan menyerang seorang tokoh pendakwah Islam. Dr. Mohd. Ridhuan Tee dalam tulisannya mempertikaikan langkah menghalalkan "anak luar nikah" yang didakwa kepunyaan mendiang Teoh Beng Hock dengan tunangnya.

Saya tidak pasti apakah menjadi dasar DAP menghalalkan perhubungan luar nikah dan "menghalalkan" anak luar nikah. Kita memang bersimpati dengan nasib yang menimpa mendiang Teoh, malahan ahli PAS dan juga PKR yang beragama Islam antara kumpulan yang banyak terlibat dalam demo atau bantahan terhadap kematian mendiang Teoh. Saya sendiri antara Ahli Parlimen beragama Islam yang paling awal yang mendesak supaya siasatan segera dibuat atas kematian mendiang Teoh. Malahan Naib Presiden PAS YB Dato' Seri Nizar sehingga sanggup bersama menyalakan lilin dalam "candlelite vigil" memperingati mendiang Teoh.

Tetapi isu menghalalkan anak luar nikah adalah satu isu lain. Ramai dikalangan masyarakat Cina yang ditemui menyatakan tidak bersetuju dengan cadangan itu, kerana seolah-olah memberi gambaran masyarakat Cina yang ramainya penganut agama Buddha dan Kristian meredhai perbuatan mengadakan seks dan mengandung sebelum berkahwin.

Pemuda DAP sepatutnya tidak bertindak menurut emosi dan kelabu dengan isu dihadapan kita. Dalam isu kematian mendiang Teoh, kita semua bersetuju satu siasatan telus dan adil perlu dibuat untuk mencari sebab-musabab kematiannya. Malahan satu inkues perundangan sudah pun dimulakan di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur, dengan Suruhanjaya DiRaja akan ditubuhkan sebaik sahaja inkues tersebut selesai dijalankan. Tetapi dalam isu beliau menjalin hubungan seks sebelum berkahwin dan mengandungkan tunangnya, itu satu isu yang lain.

Dr. Mohd Ridhuan Tee Abdullah berhak untuk menyatakan pendapatnya. Beliau adalah seorang berbangsa Cina, sudah tentu beliau juga tahu adat resam dan budaya masyarakat Cina.

Apakah Pemuda DAP tidak boleh menerima perbezaan pendapat? Apakah kita semua mesti sentiasa menari gendang yang dipalu oleh DAP? Sesiapa yang tidak bersetuju dengan DAP menjadi musuh yang mesti dikutuk dan diserang?

Apa yang kesal laman tersebut menyiarkan komen yang menggunakan bahasa kesat, cabul, mencarut dan biadap terhadap Dr. Mohd. Ridhuan. Apa yang lebih biadap dan kurang ajar ialah mereka juga menyerang agama Islam, bangsa Melayu dan mereka yang convert atau memeluk agama Islam. (Untuk membaca lebih terperinci sila layari laman web tersebut). Berikut adalah contoh bahasa yang diguna saperti:

"Who is this bastard of a Mohd. Ridhuan"
(siapa anak haram Mohd. Ridhuan ini);


"What sort of fucking Dr. r u"
(Dr pu... apa awak ni);


"Has everything be reduced to your fucking religion (iaitu Islam)"(Apakah semua mesti menurut agama (iaitu Islam) pu... awak itu);

"R your parents still alive mohd ? If they r not, their bones must be rattling in their graves,if they r they must be hiding in shame to know that a son they brought into the world is now considered a bastard by every non muslim n also by real muslims"
(Apakah ibubapa kamu masih hidup Muhammad? Kalau sudah mati, sudah tentu tulang mereka berantakan didalam kubor, kalau masih hidup, tentu mereka bersembunyi dengan penuh malu yang anak lelaki yang mereka lahirkan dianggap anak haram oleh setiap bukan Islam dan Muslim);

"They would b happier now if they had flushed u down the toilet when u were born".
(Sudah tentu mereka (iaitu ibubapa Dr. Ridhuan) akan bergembira kini jika mereka mengepam awak (Dr. Ridhuan) kedalam lubang tandas semasa dilahirkan);

"U have tainted your family with your stupidity for monetary gain. Your conversion was not through conviction, it was with an ulterior motive".
(Awak telah mencemar nama keluarga awak kerana kebodohan mendapatkan habuan duniawi. Kemasukan awak kepada Islam bukan kerana keyakinan, tetapi kerana niat tidak baik);

"As for your children they won’t be carrying your name. They will be ahmad bin abdullah or something akin to that. 2 generations down they will be saying “I don’t know who the fuck my grandfather is. He was an arsehole who brought shame to the family”. They will be like bastards who can’t trace a family history".
(Bagi anak-anak awak pula, mereka tidak akan mewarisi nama awak. Mereka akan menjadi ahmad bin abdullah atau yang sewaktu dengannya. Dua generasi lepas itu mereka akan berkata, "saya tidak tahu siapa pu... datuk saya. Beliau adalah pu... yang telah memalukan keluarga". Mereka akan menjadi saperti anak haram yang tidak dapat mengesan salasilah keluarga mereka).

"If u can be the president of the chinese muslim association I shudder to think what the other chinese muslims r like………? Thieves, robbers, criminals or some other unsavoury characters".
(Kalau awak (Dr. Ridhuan) boleh menjadi presiden Persatuan Muslim Cina, saya tidak tahu apa jenis cina muslim yang ada......?Pencuri, perompak, penjenayah atau penyangak).


Adalah jelas laman web yang menyiarkan kenyataan Ketua Pemuda Kebangsaan DAPSY ini bertindak melampau, kurang ajar, biadap dan keterlaluan. Penyiaran yang dibuat:

1. menyerang peribadi seorang pendakwah Cina beragama Islam yang sangat dihormati iaitu Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah dengan menggunakan bahasa lucah, kesat, biadap dan melampau;

2. menghina agama Islam dengan bahasa kesat, lucah, biadap dan melampau;

3. menghina ibu bapa, keluarga dan anak-anak Dr. Mohd. Ridhuan Tee dengan bahasa kesat, lucah, biadap dan melampau;

4. menghina agama Islam dan mereka yang memilihIslam seolah-olah keturunan semua mereka yang memeluk Islam saperti anak haram yang tidak mengenal salasilah dan keturunan keluarganya;

5. menghina kaum Cina yang memilih memeluk Islam sebagai pencuri, penjenayah, perompak dan penyangak.

Saya mengutuk dengan kutukan yang paling keras dan dengan bahasa yang paling tegas terhadap laman web tersebut. Apakah mereka berasa saperti cengkadak naik ke junjong; sudah tidak mengerti adab susila dan kesopanan ketimuran? Apakah mereka merasakan mereka golongan yang hebat dan "untouchables", sehingga orang lain tidak boleh berbeza pendapat dengan mereka.

Tindakan laman web tersebut sudah pasti akan menimbulkan kemarahan umat Islam dan akan mencetuskan ketegangan agama.

Saya dengan ini mendesak:

1. Ketua Pemuda DAPSY YB Loke Siew Foke dan Pemuda DAP meminta maaf kepada Dr. Mohd. Ridhuan Tee khususnya dan umat Islam umumnya;

2. pengendali laman web www.sjsandteam.wordpress hendaklah meminta maaf secara terbuka kepada Dr. Mohd. Ridhuan Tee Abdullah khususnya dan umat Islam umumnya;

3. penulisan dan komen bertajuk"Ridhuan Tee must apologize to Teoh Beng Hock's family" hendaklah ditarik balik;

4. Pihak polis hendaklah menyiasat segera kenyataan tersebut serta pengendali web berkenaan menurut peruntukkan undang-undang sedia ada saperti Akta Hasutan dan Seksyen 298A Kanun Kesiksaan;

5. Jika didapati ada kes, pihak Peguam Negara hendaklah dengan segera mengenakan pendakwaan jenayah terhadap mereka yang berkaitan;

6. Suruhanjaya Multimedia dan pihak berkuasa yang berkaitan hendaklah membatalkan laman web tersebut;

Sekian wassalam.

ZULKIFLI BIN NOORDIN
Khamis
15 Sya'ban 1430 / 06 Ogos 2009


sumber : http://umnobaganpinang.blogspot.com/2009/08/biadapnya-pemuda-dap-zulkifli-noordin.html

Komen PB

Fikir-Fikirlah kata-kata seperti di atas oleh golongan kafir harbi ini kepada Pendakwah Islam Dr Ridhuan Tee .Satu Penghinaan bukan sahaja kepada beliau tetapi umat Islam keseluruhannya. Bagaimanakah nanti jika mereka berjaya memegang kuasa Kerajaan Pusat nanti ???? Apakah nasib Umat Islam dan Agama Islam ?? PB kata mulai hari ini kita tekadkan dalam hati kita ajar mereka di dalam PRU 13 ini !!!


Link


ADAT PEMUDA DAP dan BAHASA WARISAN IBUNDANYA!!!!

DAP kafir harbi yang sudah melampau


14 Responses

  1. Anonymous says:

    Hello, itu Dr kenapa campur hal orang kafir?

    Kalau orang kafir tak patut komen tentang hal-hal Islam, kenapa Dr Ridhuan pula masuk hidung nya dalam hal orang kafir?

    Instead of poking his nose into hal orang kafir, dia boleh komen tentang ramai bayi yang dilahirkan oleh remaja Islam luar nikah. Kenapa dia tak mahu komen?

    Bodoh betul.

    Kalau orang kafir tak boleh komen tentang orang Islam punya hal, harus reciprocate lah...especially orang macam Ridhuan yang dilahir sebagai kafir dan kemudian sahaja memeluk agama Islam.

    Jangan pandai pandai kutuk orang kafir...sebab dulu , Ridhwan pun kafir juga.

  2. Atok says:

    itulah orang kafir tak faham-faham tentang Islam walaupun dah merdeka lebih 50 tahun

    cuma teguran itu kepada riduan tee...bercampur emosi....

    tapi apa kurangnya dengan kenyataan pemimpim umno yang

    menghina hukum hudud...

    menghina janggut Rasullah SAW

    blogger umno pun lagi dasyat...asyik mencarut,maki,lucah sana sini....

    kalau pejuang bangsa..memang la bagus...sebab lulusan U...tapi kalau tengok tulisan Perak Bangkit...GOMO....memang macam sampah dah......

    pemuda umno macam mana??? semuanya mulia sesuci dan sewangi mulut di pagi hari...

    kihhh...

    kih....

    kih.....

  3. TokAyah says:

    Atok ni melalut la. Buktikan orang UMNO menghina janggut Rasullullah?
    Bukttikan orang UMNO menghina hukum hudud?
    APARAK. Buka dan baca tulisan Dr Riduan Tee dia tidak menghina sesiapa tetapi siapa makan cili dia yang terasa pedas. Sebagai pendahwah islam dan bekas non muslim sebelum ini dia benar-benar memahami dan tidak menyesal apa yang beliau cakapkan. Sila baca tulisan Dr Riduan. Kalau nak harap orang PAS tulis macam Dr Riduan belum sampai tahap itu. Lebih Fitnah daripada Fakta.

  4. Atok says:

    kih.....kih....minta maaf la tok ayah..atok dah tua....nie dia bukti umno hina hukum hudud....

    Kita (kerajaan pusat) akan ambil tindakan jika Kelantan meneruskan usaha melaksanakan hudud - amaran Dr Mahathir dalam ucapannya di Pasir Mas, Kelantan, 14 Ogos 1994

    Negara akan huru-hara sekiranya undang-undang Islam dilaksanakan - kenyataan Najib pada 20hb April 1983 kepada para wartawan

    Kerajaan Kelantan harus dipertanggungjawabkan jika berlaku huru-hara, ketidakstabilan politik, perpecahan di kalangan umat Islam dan kegelisahan rakyat apabila hukum hudud dilaksanakan di negeri itu. Rakyat harus menyoal perlaksanaan hukum itu menguntungkan atau menyebabkan perpecahan, pertentangan dan ketidakstabilan politik. Tidak semua negara Islam mengamalkan hukum hudud bahkan ada negara Islam lebih makmur tanpa hukum itu - kenyataan Najib pada 20 April 1992 kepada para wartawan

    Saya ingin memastikan bahawa negeri2 yang diperintah oleh BN tidak akan melaksanakan hukum hudud - kenyataan Dr Mahathir kepada para wartawan pada tahun 1994 selepas mesyuarat MT Umno

    Hukum rejam kepada penzina adalah primitif - kenyataan Dr Mahathir kepada wartawan pada 3hb Mac 1994 di Nilam Puri, Kelantan


    Bagus juga pemikiran ust Riduan tee nie...atok pun suka....memang siapa makan cili dia rase le ladenya...


    dah tutup ke kes bekas ahli parlimen gombak ngan norhayati onn...(exco wanita selangor waktu bn memerintah).......? tu belum masuk ngan kes lain lagi....

    atok pun setuju ngan tok ayah orang pas memang tak boleh harap.....nak tulis mana tahu?? ye ke??? wow........

    macam mana dengan konsert sure heboh pada waktu malamnya yang dipenuhi ngan arak....dan kondom...bab seks orang muda memang suka...sure heboh nie dulu Pak Mufti dan haramkan...sekarang atok tak tahulah..nama dah tukar kut jadi jomheboh....

    pada pendapat atok la..yang rabun nie..kih...kih....kih...kalau nak halang seks bebas kene laksanakan hukum hudud..ia datang dari Allah...Allah jugalah yang lebih tahu....apa yang berlaku kini ialah KRISIS KEYAKINAN KEPADA ALLAH..bukan krisis perak.kih...kih...kih..
    kalau pemimpin wahid no 1 1malaysia tak yakin dengan hukum Allah macam mane....tentu kalau tanya ust Riduan Tee...beliau ade jawapan yang berbeza...yang mana penuhla cili dan lade kat..kat..kat mane ye..kat pendokong dan penyokong parti terbesar orang melayu..umno le......

    tok ayah tentu tak seronokkan....
    sesuci dan sewangi bunga tanjung..kih...kih..kih...

  5. Anonymous says:

    @#%%$##%$^%$ sungguh atok ni...

    dah lari tajuk plak..dia x kisahpun DAp hina saudara seagama dia termasuk pu..mak dia...tp apa nak heran...karpal singh suruh langkah mayat dia kalau nak tubuh nrgara islam...sampai skrg PAS x berani kata apa2..malah dok jilat janggut singh tu ada la...

  6. Atok says:

    ye ke lari tajuk...ke lari malam..
    kih....

    kih.....

    kih......

    apa-apa pun tahniah kepada umno yang memperjuangan Islam bersama dap..eh silap bersama mca dan MIC..kih...kih...

    baiknya mca hingga 9 menteri tahun 2008 hantar memorandum kat Paklah tersayang...minta kurangkan kuasa mahkamah syariah dan jangan halang orang Islam convert ke agama lain....kalau dap pas...biase le...mesti hentam cukup-cukup..kalau mca dan mic..oh....adinda ku sayang....semua media senyap lenyap aje...kih...kih....kih...

    tahniah la juge sebab kes anak luar nikah bertambah besar sekarang...anak luar nikah bangsa melayu.....nie semua sebab pas dan dap la nie...tu yang ramai anak luar nikah tu.....sesuci dan sewangi mulut di pagi hari...

    nanti boleh suruhkan MCA dan MIC sokong Islam...bole tanya mereka Islam bagus ke tidak.......tentu syok dengar jawapan sekular mereka seperti umno jugak...eh..eh atok dah penat nie..nati kita sambung ye...sesuci dan sewangi air mawar

  7. Anonymous says:

    Sdr Pejuang Bangsa

    Lihatlah penjilat-penjilat DAP yang beri komen disini, Haram jadah DAPSY tu hina dan keji Agama Islam pun mereka masih lagi cuci punggong DAP. Sejahat-jahat orang UMNO tak pernah biarkan orang pelekeh Agamanya!

    Inilah golongan manusia paling hina golongan munafik yang diperangi oleh Saidina Abu Bakar As Siddiq selepas kemangkatan Rasullullah. SAW,

    CodeNameSomaliPirate

  8. Salam,

    Jilat2 jd mcm singapore baru tau.

  9. 1 TO 3 says:

    bOSAN TENGOK KEADAAN NEGARA KITA LEPAS PRU12. DAPAT RASA BANGSA MELAYU DIHINA. SEDIH2.

  10. M.Saad says:

    Tuan...
    Depa sokong laaa sebab puak puak depa memang jenis macam tuuu.Puak puak depa nie sanggup kata mufti taraf pelacur sebab nampak macam tak sokong depa.Kalau Nikajis tak sokong depa(manatau, kot kot terkalih) pasti depa hentam gila punya.

  11. Long says:

    Lempang je muka Dapsy tu..

  12. Atok says:

    Ye...atok pun setuju..ketua pemudee DAp mesti minta maaf kepada semua umat Islam.....

    Nak tengok Islam maju dan melayu tak di hina?

    UMNO sebagai parti terbesar orang Melayu mesti mengubah perlembagaannya dengan menetapkan Al Quran dan Hadis sebagi sumber utama parti....

    selama nie dok buat maksiat dan dosa pun ramai dari bangsa Melayu.....bukan hanya selepas pilihanraya ke 12,sebelum tu lagi...dah lame dah...

  13. aku pun sedih melihat orang melayu seperti anon 6.49 dan atok yang masih lagi mempertahankan DAP kafir Harbi yang memusuhi Islam dan memerangi Islam

    lihat di selangor ,Khalid cuma ikut DAP dan membuat keputusan arak akan dijual spt biasa oleh peniaga mengikut permintaan di setiap kawasan .Jika kuantiti kawasan itu banyak ,maka byk la jual .. lihat DAP mahu musnahkan masa depan budak2 melayu di Shah Alam ..

    di PP ,DAP hina lagi agama Islam dan syariah Islam dianggap seperti ganas ..sapa yang cakap ,dia ialah Jeff Oii...

    atok , nak politik pun politik juga tetapi jangan biarkan rakan anda DAP menghina Islam !!!

  14. Atok says:

    ye ke pejuang...tak pa aku nak masuk umno le
    kih.....
    kih......

    umno bela Islam........ke Islam bela umno...atau melayu Islam atau Islam melayu....

    dap ...mca....sama gerakan seronok tengok drama nie..

    ye........kene macam tu ke......

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.