PAS kempunan lagi, DAP nak jawatan MB jika tawan Johor !

on Tuesday, May 15, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments



PAS dok pukul canang depa yang nak jadi MB Johor jika menawan kubu kuat BN ini di PRU 13  . Tetapi abang besar mereka dalam Pakatan , DAP   lagi hebat  pukulan canangnya di  depan penyokong mereka dari kaum Cina bahawa MB Johor dari kalangan bukan Islam jika menang nanti .

Sudah la PAS tak dapat apa di P.Pinang hingga YDP MAIPP pun terlepas , kini MB Johor yang diimpikan selama ini pun DAP dah cantas awal lagi ..hahaha ..

PAS patut berterima kasih  kepada Soi Lek yang bongkarkan isu selepas  membacanya  dari akhbar Cina..


MCA mencabar DAP mengeluarkan kenyataan terbuka berikutan janji parti itu terhadap masyarakat Cina Johor yang akan menamakan Menteri Besar di kalangan bukan beragama Islam jika mereka menjadi parti pemerintah di negeri ini. 


 Presidennya, Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek berkata, beliau mempersoalkan tindakan DAP baru-baru ini yang hanya berani mengeluarkan kenyataan tersebut melalui sebuah akhbar berbahasa Cina dan bukannya secara terbuka. 


 Katanya, sebagai sebuah parti yang mendokong prinsip demokrasi dan ketelusan, DAP sepatutnya membuat kenyataan akhbar tersebut secara meluas agar masyarakat tahu perkara sebenar. "Saya yakin mereka tidak berani kerana sehingga hari ini, mereka hanya memberi harapan palsu selain hanya mengeluarkan kenyataan yang tidak berasas bagi meraih sokongan masyarakat Cina di negeri ini. 


 "Jika DAP berani, saya cabar mereka untuk membuat kenyataan terbuka. Jika tidak, bermakna benarlah bahawa mereka sebenarnya mahu menyokong dan membantu Pas menjadi ketua pemimpin di peringkat negeri dan pusat," katanya kepada pemberita, di sini hari ini. 


 Mengulas ucapan Najib pada majlis itu, Soi Lek berkata, program transformasi ekonomi yang dilaksanakan kerajaan banyak membawa perubahan terhadap negeri ini melalui pembangunan infrastruktur dan pendidikan dengan terbinanya banyak institusi pengajian tinggi.


 "Bayangkan jika negeri ini dipimpin pembangkang, pasti banyak pelaburan serta kemajuan yang boleh dibangunkan di Johor akan terlepas serta tidak dapat dilaksanakan. "Justeru, kesinambungan kepimpinan penting bagi memastikan koordinasi serta pelaksanaan menjadi lebih mudah dan lancar, sekali gus memberi kesenangan kepada rakyat di Johor," katanya lagi.


4 Responses

  1. Anonymous says:

    HAL PERLEMBAGAAN PUN TAK TAHU CAKAP PASAL M B . CAKAP PASAL PENANG..SEMASA KERUSI UMNO LEBIH DULU PUN BAGI KAT GERAKAN TAK PANDAI KIRA... YANG MUSTAHAK UMNO TUMBANG DULU..
    "HARAM JADAH" ORANG YANG BUAT AHMAD SARBANI MATI KAT BANGUNAN SPRM,
    "HARAM JADAH" ORANG YANG PANGGIL TUAN GURU NIK AZIZ "BAPAK KAFIR" SEDANGKAN KAMU TIDAK MENKAFIR ORANG YANG SEBENARNYA KAFIR.
    "HARAM JADAH" PEMIMPIN YANG MAKAN DUIT RAKYAT, 250 JUTA LEMBUUUU
    "HARAM JADAH" ORANG YANG MAKAN RASUAH, KAPAL SELAM ..BUNOH ORANG LAGI
    "HARAM JADAH" ORANG YANG SUKA BUAT FITNAH, MACAM uMNuOO
    "HARAM JADAH" SURAT KABAR YANG SIAR GAMBAR SEXXX, MILIK uMNuOO
    "HARAM JADAH" ORANG YANG KELUAR FATWA BERAT SEBELAH, BUTA HATI BUTA MATA... SELAMA LAMA NYA BUTA
    PM YANG KATA HARAM JADAH niii

  2. Anonymous says:

    HARAM JADAH spesis yang memecah belahkan umat. HARAM JADAH spesis-spesis yang bercita-cita nak memerintah Malaysia tapi urus negeri pun terkedu. HARAM JADAH politikus saudagar mimpi. HARAM JADAH keldai tua memikul kitab. HARAM JADAH Pak Pacak Pakatan Rakyat. HARAM JADAH spesis yang hanya tahu menghukum tapi tak tahu buat kerja.HARAM JADAH SPESIS PAS YANG MENGKAFIRKAN UMNO! HARAM JADAH pemimpin munafik, tak kira parti mahh...

  3. Anonymous says:

    yg menulis kat atas tu pun haram jadah

  4. Anonymous says:

    kat perak dulu pun pas kerusi sedikit tapi jadi MB reti kira ke?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.