Nazmi Faiz dapat tawaran kelab Liga Portugal ...

on Thursday, May 10, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments








Nazmi Faiz telah berjaya menarik perhatian kelab Portugal, S.C. Beira-Mar dan akan ke sana bersama bapanya pada hari Ahad ini untuk sesi pemilihan.

Selepas Ong Kim Swee memberitahu bahawa Nazmi Faiz akan ke Eropah beberapa hari lepas, banyak spekulasi yang mengatakan dia akan beraksi di Cardiff City atupun salah satu kelab liga utama di Portugal.

Ong Kim Swee ketika dihubungi ESPNSTAR.my hari ini mengesahkan Nazmi Faiz akan menjalani sesi pemilihan pasukan utama kelab S.C.Beira-Mar di Portugal yang menduduki tempat ke-12 dari 16 pasukan Primeira Liga Portugal.

"Terdapat perkara yang benar dan tidak benar dengan spekulasi Nazmi Faiz ke Eropah. 

Tetapi apa yang mustahak, hari ini kami mendapat perjanjian antara Nazmi dengan kelab liga utama Portugal, S.C. Beira-Mar." kata Ong Kim Swee kepada ESPNSTAR.my.

"Nazmi Faiz akan menjalani sesi pemilihan pemain bersama kelab tersebut pada 14 hingga 21 Mei ini."

Laporan sebelum ini menyatakan Nazmi Faiz berjaya menarik minat kelab tersebut selepas mereka menyaksikan beberapa video Nazmi beraksi dalam perlawanan.

Ong Kim Swee sangat bangga dengan Nazmi berjaya membuktikan bakatnya dengan berjaya menarik perhatian kelab dari luar negara terutamanya kelab dari Eropah.


"Ini satu perkembangan yang baik. Nazmi telah dinilai melalui ejen dan scout kelab itu dan mereka telah datang secara rasmi untuk meminta Nazmi ke kelab mereka bagi sesi pemilihan.

"Apa yang penting ini terjadi bukan kerana saya atau sesiapa tetapi dari titik peluh Nazmi sendiri dan kelab sendiri yakin dengan kemampuan Nazmi." kata Ong Kim Swee lagi.

Nazmi Faiz akan ke Portugal bersama bapanya pada hari Ahad ini untuk menyelesaikan beberapa perkara lagi dan seterusnya untuk sesi pemilihan yang telah dipersetujui.

Ong Kim Swee juga mengatakan ini adalah satu pengorbanan bagi pihaknya untuk masa depan bola sepak negara dia beliau tidak teragak-agak untuk melepaskan pemain yang mendapat tawaran dari kelab luar negara.

Ong Kim Swee menambah: "Ini satu perkembangan yang positif untuk bola sepak negara dan saya harap Nazmi dapat mengambil peluang sebaik mungkin untuk mendapatkan kontrak. Terutamanya kontrak untuk bermain dalam pasukan utama mereka pada musim akan datang."

Apabila ditanya tentang bagaimana reaksi Nazmi tentang hal ini, Ong Kim Swee berkata: "Nazmi semestinya teruja dan tidak sabar untuk berangkat ke Portugal bersama bapanya pada hari Ahad ini."

Espnstar.my 


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.