Ambiga tak tahan kena ganggu, minta tolong polis & DBKL juga ..

on Thursday, May 17, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 5 Comments




Sepatutnya tak perlu polis & DBKL ini pergi jaga rumah penderhaka negara  ini . Dia &penyokongnya  buat kacau di tempat awam hingga mencederakan wartawan dan polis tak dianggap  salah , tapi bila rakyat sendiri  pi berniaga depan rumahnya ini terus nak  mengamuk .

SIAL punya betina !!



Polis dan anggota penguatkuasaan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) hari ini membuat rondaan di kawasan kediaman Datuk S Ambiga di Jalan Setiakasih 1, Bukit Damansara di sini. Tinjauan mendapati dua van DBKL dengan 10 anggota penguatkuasa itu berada di situ petang tadi selain kereta peronda polis yang kelihatan mengawasi kawasan tersebut. 


Menurut sumber DBKL, mereka berada di situ hari ini kerana menerima laporan ada kumpulan tertentu mahu mengadakan pasar malam di kawasan tersebut yang mana menyalahi peraturan disebabkan tiada permit. 


Bagaimanapun, setakat 7 malam ini, tiada peniaga atau kumpulan tertentu berada di lokasi tersebut. Ambiga yang juga penganjur demonstrasi yang bertukar menjadi ganas di ibu negara 28 April lalu membuat laporan polis pada 10 Mei lalu selepas sekumpulan peniaga berhimpun dan membuka gerai burger di hadapan rumahnya sebagai tanda marah akibat kerugian susulan perhimpunan tesebut. 


 Ketua Polis Daerah Brickfields, ACP Wan Abd Bari Wan Abd Khalid, berkata kawalan polis di hadapan rumah Ambiga adalah kawalan biasa bagi mencegah jenayah di kawasan perumahan itu. "Bukan saja hal Ambiga, tapi hal biasa pun kita akan ronda," katanya ketika dihubungi. Wan Bari, ketika ditanya sama ada polis akan menahan individu yang menganggu ketenteraman Ambiga, berkata: 


 "Ianya bergantung pada peruntukan undang-undang. Belum berlaku...kalau ada nanti, kita akan tengok peruntukan undang-undang." - BERNAMA

 


5 Responses

  1. Anonymous says:

    ambiga ni macam cilaka..kene batang hidung sendiri tau pulak nak mintak tolong polis. La sibuk nak mintak perlindungan Menteri Wanita. http://aloqlaloq.blogspot.com/2012/05/panas-ambiga-rayu-perlindungan-menteri.html.
    Tuan blogger, mohon dipautkan blog picisan saya ni http://aloqlaloq.blogspot.com ke blog tuan. Blog tuan telah dipautkan. Terima kasih.

  2. Anonymous says:

    susah2 parking je kat luar rumah dia, buat ramai2.

  3. Anonymous says:

    Baruk kau tau doraemon tembiga.......rasa ilu....padan muka....macam tu perasaan orang ramai benci dgn demonstrasi anjuran kamu tu.....ni baru gerai berger dan jual buntut.....kalau ikutkan hati panas boleh huru hara rumah kamu....tapi org masih banyak bersabar dan beri peluang supaya kamu insaf supaya malaysia ni aman sejahtera.........

  4. Anonymous says:

    aku kata jangan tp kau tak dengar.......sekarang siapa yg susah.....alah masa demonstrasi kata polis jahat.....tp kenapa minta pertolongan polis........ini lah dia penghianat bangsa dan negara......tak tahu malu....kau ingat kau peguam boleh buat sesuka hati kau.....negara kita ada undang-undang....kalau kita suka buat kacau jangan marah kalau orang balas balik......

  5. Serban Hijau says:

    Ini baru penjual burger, kalau perusuh mau terbenam rumah mewah dia.

    Berani buat berani tanggung. Perasan yang lebih. Dia ingat rakyat Malaysia ni smua sokong dia.

    Porah...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.