Video:Peniaga Melayu Taman Ciku dihalau kerajaan regim DAP

on Thursday, May 24, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Kalau pembaca blog GPB ini tinggal sekitar Bukit Mertajam , tentu biasa pekena Laksa sedap Pak Ngah kat kaki lima di Taman Ciku ini .

Terkini , kemungkinan tiada lagi disebabkan kerajaan DAP tiba-tiba datang menggangu mereka menerusi PBT dengan memberi notis saman dari MPSP . Mereka juga dihalau dengan kononnya melanggar peraturan PBT dengan mendirikan kanopi di tempat awam .

Mereka memohon belas ihsan  kerajaan DAP  agar dibenarkan berniaga di situ kerana tidak menggangu pun lalulintas atau berniaga di parking MPSP . Malah kawasan persekitaran berkenaan dijaga denga bersih .  Tetapi ia seolah-olah tidak diendahkan sama sekali .

Dengan peniaga Melayu ...kerajaan DAP ini memang naik angkuh gila hingga tak mahu dengar langsung permintaan rakyat . Tapi kalau dengan peniaga Cina seperti di kaki lima Pasar Bukit Mertajam ..tak ada masalah pun untuk kaum  berniaga  walhal di parking MPSP lagi hingga ganggu lalulintas .

Mungkin sebab Parlimen  Bukit Mertajam ini lubuk DAP sejak dulu , jadi mereka diberi muka dan layanan istimewa .

GPB yakin 7 peniaga ini akan ditawarkan MPSP tempat berniaga di lot-lot gerai yang tak strategik dan bukan tumpuan orang . Ini lah nasib peniaga kecil Melayu dibawah kerajaan DAP,  orang MPSP pun akui tindakan zalim ini semua adalah arahan orang atasan  ....


Jadi PRU 13 ..kita tumbangkan kerajaan zalim regim DAP ini !!













Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.