10 ribu umat Islam serbu ceramah Ustaz Kazim di Tasek Gelugor !

on Monday, May 21, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


GPB mendapat maklumat lebih 10 ribu orang hadir ke Ceramah Agama oleh penceramah terkenal dari Perak ini iaitu   Ustaz Kazim Elias pada malam minggu yang lalu  .  Ia diadakan sama hari dengan Ustaz cenderung PAS iaitu  Azhar Idrus di Padang Kota Lama yang  dianjurkan kerajaan DAP .

Memang hebat sambutan ceramah Ustaz Kazim Elias ini di SK Ara Rendang yang dianjurkan PIBG SMK Pokok Sena . Turut hadir ke majlis ini ialah Adun Prmtg Berangan , YB Ustaz Shahbudin Yahya serta tetamu istimewa Mufti P.Pinang SS Datuk Seri Hj Hassan Ahmad .







 Agak hairan mengapa SS Mufti PP memilih program ini daripada 
yang dianjurkan kerajaan DAP di Pdg Kota dihadiri Azhar Idrus 




KREDIT GAMBAR : FB PUSAT KHIDMAT YB SHAHBUDIN 


3 Responses

  1. Anonymous says:

    Saya nak minta kepastian sesiapa yang lebih tahu mengenai latar belakang pendidikan ugama 'ustaz' azhar idrus. Saya terbaca pada butiran yang dimuatkan pada satu satu flyer ceramah bahawa 'ustaz' azhar ni tidak pernah mendapat pendidikan formal dari universiti atau pusat pendidikan tinggi dalam bidang ugama.Itu bermakna dia ni hanya belajar ilmu agama dari ustaz2 lain disana-sini saja.Jadi apakah segala 'fatwa'2 yang sering dikeluarkannya boleh dipakai? Tapi dia sangat lantang menghentam orang lain. Saya telah lihat(dalam utube) bagaimaan dia menghentam Dr Asri, bekas mufti Perlis, hanya oleh sebab berbeza pendapat mengenai amalan menyapu muka dengan tangan selepas solat. Adakah perangai main hentam2 dan perli2 ulama yang sering dibuat oleh 'ustaz' Azhar itu amalan yang dianjurkan oleh Baginda Rasul Allah? Yang saya tahu dalam berdakwah Baginda RasulAllah menganjurkan supaya kita berdakwah dengan lemah lembut dan berhemah dan bukan dengan cara yang kasar. WaAllahulam.

  2. emma says:

    BETUL TU..........Baginda RasulAllah menganjurkan supaya kita berdakwah dengan lemah lembut dan berhemah dan bukan dengan cara yang kasar. WaAllahulam.

  3. Anonymous says:

    lemah lembut dah tu,,,tp dh xdgaq sgt smpai bila nak blembut,,,hahahahahaha

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.