Mengapa Kit Siang & DAP takut 13 Mei diketahui generasi muda ?

on Tuesday, May 15, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Semalam genap 43 tahun berlalu peristiwa sejarah hitam 13 Mei berlaku . DAP merupakan parti yang mencetuskan peristiwa berdarah ini di Kuala Lumpur cukup takut dan kecut bila disebut saja tarikh 13 Mei .

Siapa yang sebut saja tarikh ini akan dituduh perkauman terutama orang Melayu . Mengapa mereka fobia sangat tarikh ini ?  Ini kerana DAP  mahu sorokkan perbuatan jahat mereka mencetuskan pergolakan kaum hingga negara menjadi porak peranda dek kerana keangkuhan sikap ultrakiasu dan perkauman yang cukup tebal.

Itu yang Zairil dalam satu wacana terpaksa  menyalahkan  UMNO punca Melayu menjauhi DAP. Walhal sikap rasis & chauvinis mereka yang menebal itu lah menyebabkan parti ini ditolak Melayu .



GPB cukup tertarik dengan pendedahan YB Datuk Zul Nordin yang betul-betul mengkaji sejarah sebenar  tragedi berdarah 13 Mei 1969  .

Kalau ada juak-juak Melayu liberal dalam PAS & PKR berang dengan pendedahkan kisah lama ini atau   cuba menafikan DAP  tak pernah sebut " Melayu balik kampung ..Melayu sudah tiada kuasa ..sekarang kita Cina control " ..ternyata mereka sudah silap .

Sejarah tetap sejarah ....tak boleh diubah .  Kata-kata biaDAP dan rasis ini tak boleh hilang sampai bila-bila  kerana ia sudah tercatat dalam sejarah . Jadi, kalau Roketkini cuba memesongkan fakta sebenar dan menunjuk kononnya  DAP bukanlah parti   rasis dan chauvinis , satu pembohongan besar !

Ikuti video Zul Nordin dedahkan kalau tak kerana kerajaan yang dipimpin oleh pemimpin UMNO isyitihar darurat , kalau tak kepala dan badan Kit Siang dah lama dipenggal !





GPB syorkan kepada generasi muda , kalau nak tahu kisah sebenar sejarah 13 Mei , bacalah buku yang ditulis oleh Tunku Abd Rahman , Perdana Menteri Malaysia ketika itu .




Apa yang Tunku Abd Rahman ucapkan  semasa 16 Mei 1969  menerusi  kaca televisyen dan radio ?

Tok dan tok wan yang hidup pada zaman itu mungkin masih ingat lagi kenyataan Tunku dan mengapa beliau isytiharkan  darurat .

Tapi mujurlah buku di atas menyiarkan sepenuhnya ucapan beliau yang GPB rasa harus dibaca oleh semua generasi muda sekarang.  Insyalah GPB akan cuba terbitkan lagi di artikel seterusnya .






" 13 Mei merupakan satu ingatan berkekalan kepada kita semua tenang bahaya yang akan timbul daripada sikap mengetepikan Perlembagaan dan mempermain-mainkan soal-soal yang menyentuh perasaan ,adat resam , dan adat istiadat pelbagai kaum terutaman sekali dalam masyarakat negara yang mempunyai pelbagai kaum dan agama   

                                                                               Tunku Abd Rahman Putra Al Haj 




2 Responses

  1. Anonymous says:

    Jangankan 13 Mei "Cerita Peristiwa Bukit Kepong" aku tak boleh tonton sebab ?????

  2. Unknown says:

    Orang islam adalah orang yg ikhlas ( membuat segala perkara sematamata utuk kesukaan allah yg dicintai) orang yg penyayang n orang yg sentiasa mencintakan kesejahteraan.. tak ada bukti dalam sejarah dunia orang islam keji seperti ni rupe melainkan orang2 bukan islam... Portugis membunuh orang2 awam di Manila..... JEPUN semua maklum..... Crusader membunuh memancung ibu hatta bayi dalam kota jurussalam.... serbia bpenghapusan Etnik dihalalkan di bosnia... burma Sedia maklum.... macamana kalu kite usahakan keatas mereka supaya dapat mengenal allah n dapat menghubungkan mereka dengn tuhan mereka yang sebenar....anak2 adamni perlukan hidayat....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.