Penang Bangkit : Salleh Man masih lagi mimpi

on Wednesday, December 23, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


GEORGETOWN - Pesuruhjaya Pas negeri, Mohd Salleh Man menyifatkan tuntutan UMNO Pulau Pinang terhadap jawatan Pengerusi BN negeri dari tangan Gerakan sebagai ‘sudah terlambat’ dan hanya bertujuan untuk menipu orang Melayu di negeri ini bertujuan meraih sokongan mereka semata-mata.

Mohd Salleh juga mendakwa, UMNO pernah menggunakan taktik yang sama sewaktu berkempen pada pilihan raya umum 1986 apabila parti itu berjanji akan menjadikan seorang wakil mereka Ketua Menteri jika memenangi 12 kerusi yang dipertandingkan meskipun mereka mengetahui jawatan Ketua Menteri masih tetap akan dipegang oleh Gerakan.

“Sudah terlambat untuk UMNO Pulau Pinang membuat tuntutan sebegitu kerana rakyat Pulau Pinang kini sudah sedar akan temberang mereka yang cuba mencetuskan propaganda hanya untuk meraih sokongan pengundi Melayu semata-mata, meskipun mereka menyedari Gerakan tidak akan sesekali memberi peluang kepada UMNO untuk mengetuai BN peringkat negeri.

“Mungkin UMNO sebelum ini rasa berkuasa sebab mereka satu-satunya parti komponen BN yang memenangi kerusi pilihan raya umum lalu hingga berani mengemukakan tuntutan sedemikian, namun mereka harus sedar, kemenangan yang dikecapi mereka bukan disebabkan kekuatan UMNO sendiri, namun disebabkan oleh pengaruh BN yang masih kukuh,”katanya.

Mohd Salleh berkata, pergolakan yang berlaku dalam BN Pulau Pinang sedikit sebanyak memberikan impak positif kepada PR kerana rakyat Pulau Pinang kini sudah mula buka mata akan situasi sebenar BN yang semakin parah dan berpecah-belah. klik di sini

Komen PB

Akhir Salleh Man mula bersuara selepas bergelar YB Permatang Pasir. Lihat ulasan oleh Salleh Man di atas yang paling lawak iaitu rakyat Pulau Pinang sudah mula buka mata akan situasi sebenar BN yang semakin parah !!

Adakah Salleh Man masih mimpi lagi yang orang Melayu sudah mula sedar akan kezaliman dan penindasan oleh kerajaan negeri ?? Kerajaan negeri diketuai DAP terus menerus menindas orang Melayu dan terbaru di Tanjung Bungah apabila telah memberi notis untuk merobohkan pondok yang dibuat oleh nelayan itu kononnya menceroboh tanah kerajaan negeri. Semua nelayan ini cukup marah sehingga berkata hidup di bumi sendiri seperti tanah asing !!

Ini lah maksud sebenar Melayu 2 -3 kerat yang tidak buat untuk orang Melayu PP sendiri oleh Datuk Azhar Ibrahim ketika di Sidang Dun lepas. Orang Melayu di Seberang dan pulau sudah mula sedar apa yang Guan Eng buat untuk orang Melayu di PP tetapi pemimpin Melayu seperti Salleh Man sanggup lagi menjadi pencacai kerajaan sosialis DAP !!


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.