Bukti Surat jemputan & gambar serah bantuan di tokong

on Thursday, December 3, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Lim Guan Eng memang pandai berlakon. Beliau begitu cepat mengarahkan YB Phee Boon Poh membuat laporan polis kononnya terdapat sms yang berbau fitnah mengenai menyerahan bantuan fakir miskin kepada orang Islam di tokong Cina.

Realitinya, Lim Guan Eng dan rakan-rakan sosialis beliau telah menukar tempat dengan harapan tidak ada lagi yang tahu.

(klik foto untuk lebih jelas)

Tetapi malangnya, isu bertukar tempat itu telah terbongkar dengan kewujudan foto yang menunjukkan beberapa fakir miskin di dalam sebuah tokong Cina bersama sami-sami tokong Cina tersebut!


(klik foto untuk lebih jelas)

Foto di atas menunjukkan beberapa wanita Islam bertudung yang berdiri di sebelah kiri sami-sami tokong cina yang duduk di tengah.

Penulis difahamkan bahawa fakir miskin Islam itu telah menerima gula,beras 5kg,kopi,milo dan angpau RM10 dan terpaksa menerima di tokong Dewa Ling Hean Kong Hwa Kwong ,Telok Air Tawar.

Fakir Islam itu juga terpaksa menunggu upacara sembahyang tokong Cina sehingga selesai sebelum menerima sumbangan tersebut.

Yang menyedihkan ialah bantuan yang disalurkan kepada fakir miskin Islam adalah hasil daripada kutipan jualan tiket loteri yang dianjurkan pada sebelah malam sebelum itu. Untuk yang beragama Islam,wang hasil judi adalah haram. - pisau.net.

Penulis melihat isu ini sebagai sikap tidak prihatin Ketua Menteri Pulau Pinang dan ADUN DAP yang tidak sensitif dengan budaya dan agama Islam. Mereka itu tidak layak menjadi pemimpin kepada rakyat berbilang kaum di negeri Pulau Pinang ini!

Janganlah pula Lim Guan Eng menafikan penglibatan beliau dan kerajaan negeri Pulau Pinang di dalam isu ini kerana nama Phee Boon Poh terpapar di dalam surat JKM negeri dan Phee merupakan exco negeri.


Lim Guan Eng memang pembohong besar!


sumber : blog Minda Intelek Melayu


2 Responses

  1. fs-86 says:

    Jika perkara ini benar, Lim haruslah memohon maaf dan pastika perkara seperti ini tidak berulang. Kami orang miskin Islam tak kebulur untuk makan hasil judi. Banyak lagi sampah yang halal untuk dimakan.

    Ayuh Islam, pastikan setiap saudara kita tidak ada yang merangkak memohon ihsan orang lain. Apa guna orang Islam wujud di Pulau Pinang kaya raya jika tak bantu saudaranya sendiri.

    -dengaq kata Melayu PP kaya-ghaya. Betui ka?-

  2. itu tidak benar sdr ,

    Melayu PP kalau dah kaya ,tak la lari pi beli rumah di Sg Petani ,kulim ..

    Melayu PP masih lagi perlu diberi bantuan dan walaupun pelbagai cara dan kaedah yang kerajaan BN buat dulu. Mai kerajaan Guan Eng, lagi teruk..

    dulu masa BN , boleh juga berniaga di Bazar Ramadhan ..tapi PR ,depa tak bagi lesen terus.

    di Bt Feringgi ,nasib pengusaha chalet murah makin terancam ..Hotel mewah diberikan keistimewaan ..

    semua yg orang Melayu nak cari makan ,guan eng sekat ..

    tanah wakaf pulak Guan Eng sekat utk dibuat pembangunan .. cth kalau nak buat rumah flet utk orang Islam ,tidak boleh la .

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.