PAS semakin terdesak ,tiada idea , lancar " UMNO Pengkhianat Rakyat "

on Tuesday, December 15, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Tersenyum saya apabila parti PAS semakin hari semakin tidak relevan di pentas politik tanahair. Entah apa yang mereka sumbangkan kepada negara pun saya tak tahu. Setiap hari hanya kedengaran gimik-gimik politik murahan mereka dijaja di sini sana bertujuan untuk menjadikan mereka sentiasa mendapat perhatian, walapun kita sebagai rakyat marhaen disajikan dengan politik-politik murahan.


Terbaru, ketua penerangan PAS Idris Ahmad, telah mengumumkan PAS akan melaksanakan Program 'Umno Pengkhianat Rakyat', yang akan dilancarkan 9 Januari ini. Program ini kononya akan mendedahkan tindakan Umno terhadap orang Islam dan Melayu di negara ini. Apa-apa sahaja puak-puak ini. Bagi saya, strategi kempen "UMNO Pengkianat Rakyat" bakal mengundang bahana kepada parti PAS itu sendiri. Buruk sangatkah UMNO? Pengkianat sangatkah UMNO? Selama ini rakyat hidup menderita sangatkah di bawah pemerintahan Barisan Nasional yang ditunjangi UMNO kah berbanding Thailand, Indonesia dan Myanmar? Tidak adakah jasa UMNO kepada negara dan rakyatnya?

Saya tidak mahu mengulas isu ekonomi makro dan mikro walaupun saya mempunyai kelulusan yang tinggi untuk mengulasnya. Saya tidak mahu bercakap soal statistik, soal perakaunan dan sewaktu dengannya kerana saya mahu bercakap bahasa orang kampung. Saya mahu bercakap bahasa Haji Ismail dan Pak Mat yang berbual di kedai-kedai kopi. Analoginya cukup mudah:
  • Kalau Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat dan ADUN Melor, Wan Ismail Wan Jusoh muntah darah dan perlukan rawatan, hospital PAS ke yang dicarinya atau hospital yang dibina oleh kerajaan? Kenapa Wan Ismail memerlukan rawatan di Hospital Selayang? Bukankah UMNO itu pengkianat rakyat? Kalau UMNO pengkianat, maka segala hasil dan usaha yang UMNO lakukan HARAM digunakan oleh puak-puak PAS. Kalau boleh menerima tuntutan saman fasakh dari bekas isteri berjumlah berjuta-juta, kenapa tidak pergi ke hospital swasta sahaja, Tuan Haji?
  • Berapa banyak anak-anak orang PAS yang bersekolah di sekolah Agama Rakyat PAS berbanding sekolah-sekolah bantuan kerajaan? Apa anak-anak orang PAS yang bijak pandai memaki dan memfitnah kerajaan selepas dibekalkan dengan segulung diploma atau ijazah tidak belajar di sekolah bantuan kerajaan dan mendapat bantuan pinjaman dan biasiswa kerajaan? Kenapakah puak-puak ini seperti susu diberi, jari digigitnya dan diibaratkan kita melepas anjing-anjing ini dari jerat, kita pula hendak digigitnya.
  • Orang-orang PAS, tok-tok guru dan tok-tok alim yang pergi menunaikan Haji dan menyimpan di Tabung Haji, tahukah kamu siapakah yang menubuhkannya. Orang-orang PAS kah? Adakah orang-orang PAS tidak gunakah perkhidmatan Tabung Haji yang diusahakan oleh Kerajaan di bawah pimpinan UMNO?
  • Sistem Takaful, kewangan dan perbankan Islam yang membolehkan umat Islam bermuamalat secara Islam dan tanpa was-was tu, siapa yang usahakan? Bank Islam, Takaful, Dinar Emas, Pajak Gadai Islam, Sistem Pasaran Islam tu orang-orang PAS yang usahakan ka?
  • Puak-puak PAS pergi ke pasaraya-pasaraya kecil dan besar, sebelum membeli sesuatu barang, apa yang dahulu dibeleknya? Bukankah tanda halal JAKIM? JAKIM tu siapa yang tubuhkan? Puak-puak fanatik PAS jugakkah?
  • Masjid-masjid yang dibina di seluruh negara supaya umat Islam boleh beribadah dan pihak PAS boleh memaki hamun dan memfitnah kerajaan tu, berapa banyak PAS yang dirikan? Kerajaan PAS yang memerintah Kelantan selama 19 tahun pun tidak pernah membina satupun masjid melainkan taksub dengan pembinaan kuil dan berhala-berhala yang terbesar, baik duduk, berdiri atau tidur.
Saya sering kali bertempur dengan fanatik-fanatik PAS di Facebook. Setakat rencana ini ditulis, mereka masih tidak dapat menjawab satu-satunya soalan yang sering saya kemukakan kepada mereka. Kebanyakan dari mereka hanya berdolak dalik. Hari ini, sebagai menyambut kempen "UMNO Pengkianat Rakyat" yang dilancarkan oleh PAS, di bawah ini saya kemukakan soalan yang tidak pernah terjawab oleh puak-puak PAS:
Apakah yang PAS lakukan untuk meningkatkan syariat Islam di Malaysia? Selain dari menjual ayat-ayat Al Quran dengan harga yang murah, apakah yang telah PAS lakukan untuk mengembangkan syiar Islam, sesuai dengan nama partinya sebagai nama Islam? Jangan berdolak dalik, berikan saya fakta mengenai soalan di atas dan bukannya merapu raban dan maki hamun.


Cucu tok selampit

Komen PB

PAS kini semakin terdesak dan bodoh punya PAS ambil idea UMNO . Selepas kegagalan Pas For All , PAS mahu jadi parti tabur fitnah dan untuk memburukan UMNO. Mereka bukannya mahu menarik sokongan rakyat kepada mereka tetapi menimbulkan kebencian rakyat terhadap kerajaan dan BN.

PB yakin kempen bodoh Ustaz Idris ini akan memakan diri mereka balik . PAS kini cuba mengalihkan pandangan rakyat terhadap isu seperti penyelewengan PMBK babitkan menantu Nik Aziz dan juga sokongan mereka kepada DAP mempertikai peruntukan masjid .



2 Responses

  1. DR 1221 says:

    salam
    betol apa yg dikatakan, ianya menampakkan tiadanya kreativiti PAS, hanya didasarkan kepada nafsu demdam utk menjatuhkan BN semata2

  2. Anonymous says:

    hai la hamPAS.. kata parti memperjuangkan agama... bukan perjuangan bangsa.. yang duk sibuk2 kata org pengkianat bangsa buat ape... nampak sgt hamPAS nie keliru dgn perjuangan sendiri.. ker pasal tau dah org melayu dah tolak parti peralatkan islam, duk kata org salah hang saja yang betul... ish3.. baru kena peluk sikit gan DogAndPig dah mengeletar... jangan la mcm tu...

    aku rasa la... hamPAS nie mula2 nk kata UMNO pengkianat Islam.. tapi tak boleh pasal hal sekecik masjid pun hamPAS dah kalah.. 19thn perintah tak pernah bina masjid... wat siam byk la... baring, duduk , berdiri.. lengkap... kalau ada menang lagi nanti nk buat plak menelentang n meniarap... pasal tu N.ajis nk duduk lagi kat kerusi MB...

    akhir kata... PB.. marilah menyokong parti kencing rakyat... rasuah, seks, maki hamun semua dibolehkan dan di janjikan syurga oleh N.ajis... pasal ape.... pasal 'sama rata, sama rasa, depan belakang sama saja'.. hahahaha.. bangang punya anwar..

    akai ada kaa sampai bodo tera tuu...

    perlop

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.