Nga Kok Meng seperti biasa salahkan media

on Friday, December 11, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Seperti biasa , puak2 ultra kiasu ini menyalahkan media iaitu Utusan Malaysia kononnya memutarbelitkan kenyataannya dalan isu pertikaian peruntukan masjid .

Puak-puak pembangkang selalunya akan menyalahkan media kononya memutarbelitkan kenyataan mereka apabila mereka diserang pelbagai pihak . Sebenarnya adakah Nga Kok Meng faham bahawa kenyataanya memohon supaya agihan lebih adil kepada rumah ibadat bukan Islam adalah seperti mempertikai peruntukan yang RM 746.26 juta yang diberikan kerajaan kepada masjid .

Cukup dangkal sekali apabila Nga Kok Meng menggunakan alasan prinsip pertama Rukun Negara adalah ‘Kepercayaan kepada Tuhan’ supaya agihan lebih adil kepada bukan Islam .

Untuk menutup segala kesalahannya yang membangkitkan sentimen perkauman ini , beliau kemungkinan akan mengambil tindakan mahkamah terhadap laporan ini yang kononnya putar belitkan kenyataanya .

Yang paling syok , ada juga pemimpin PAS yang jadi barua DAP iaitu Khalid Gereja yang juga turut menyokong Nga Kok meng yang biadab ini . Siap panggil Kekanda lagi kepada Khalid Gereja ..haha baca di bawah ini ..



Ahli Parlimen Shah Alam dari Pas, Khalid Samad yang hadir pada sidang akhbar itu turut mencelah: ‘‘Kalau dia (Kor Ming) tak buat perbandingan macam mana orang nak tahu yang RM9 juta itu cukup tak cukup.

‘‘Dalam perbandingan itu bukan bertujuan supaya yang perbelanjaan untuk bukan Islam sama dengan jumlah itu. Tetapi (jumlah untuk bukan Islam) terlalu kecil.. jauh sangat

Ditanya kepada Kor Ming sama ada dia bersependapat dengan penjelasan Khalid itu, beliau berkata;

‘‘Kekanda saya telah jelas .. Ya dengan niat murni (bangkitkan soal itu),” jelasnya
.


3 Responses

  1. Ampatuan Jr says:

    Nampak sangat jalinan mesra PAS - DAP,siap si komunis Korming tu panggil si bebal Khalid tu 'oh kekanda ku'.Dua2nya ada agenda nak pelingkup melayu,yg sorang nak jadikan negara ini repablik supaya boleh lah Uncle Kit dia jadi Presidennya yg pertama.Yang sorang tu nak bina banyak lagi kuil2 hindu kat kawasan org melayu....khalid,khalid - awat la hang jadi macam tu?

  2. kekanda pon boleh..elok la adik beradik...

  3. DAP dah tahu dah mmg parti racist dan ultra kiasu .. PAS pulak parti yg pelingkup melayu dengan menggunakan byk dalil mereka kononya mengikut islam .

    Khalid gereja itu mmg kita tahu Melayu liberal malah sanggup jual agama dan bangsa. sebelum ini beliau menyokong penggunaaan kalimah allah di gereja dan pembinaan kuil kini menyokong pulak DAP pertikai peruntukan masjid .

    patutla kekanda dan adinda ...adik beradik rupanya

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.