Gempar !! Rumah Bekas Ketua Penerangan Pemuda dikepung keluarga bapa mertua

on Tuesday, December 29, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments





KOTA BHARU 28 Dis. - Kediaman bekas Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Kelantan, Dr. Rosli Allani Abdull Kadir, 35, di sini 'dikepung' oleh keluarga isteri keduanya sejak petang tadi kerana didakwa ingkar perintah Mahkamah Tinggi Syariah di sini.

Tindakan bapa mertuanya, Mohd. Noor Che Man, 58, bersama kira-kira 20 anggota keluarga dan rakannya yang mengejutkan penduduk di situ dibuat atas alasan Rosli tidak mempedulikan arahan agar mereka tinggal berasingan buat sementara.

Kumpulan tersebut terus mengepung rumah itu sehingga mendapat waran daripada Hakim Mahkamah Syarie esok untuk mendapat kebenaran menyerbu masuk rumah tersebut bersama anggota penguat kuasa jabatan agama dan pihak berwajib.

"Bagi membuktikan dakwaan mereka masih tinggal bersama, malam ini kami akan berada di pekarangan rumah ini untuk memastikan kedua-duanya tidak melarikan diri," kata Mohd. Noor kepada pemberita.

Beliau berkata, dia dan ahli keluarga bergegas ke rumah teres dua tingkat di Lorong Masjid Mustakim, Kampung Telipot, Jalan Sultan Yahya Petra di sini selepas mengetahui anaknya, Illyani, 30, berada di rumah itu bersama Rosli.

Pada 21 Disember lalu, Hakim Mahkamah Tinggi Syariah, Mohd. Yusof Awang memerintahkan Rosli dan isterinya tinggal berasingan sehingga mahkamah membuat keputusan atas tuntutan bapa kepada isterinya untuk membatalkan perkahwinan mereka.

Utusan

Alahaiiii, sudah lah bawak lari anak dara orang, lepas tu pulak kahwin secara haram tanpa wali yang sah. Tu pun masih lagi nak berdua-duaan melanggar perintah mahkamah syariah?

Orang macam ni yang pencacai Pas semua angkat jadi Ketua Penerangan Pemuda? Nampak macam warak sangat tapi rupanya semua tu hanya lakonan semata2.

Tak tahu hukum kah bekas Ketua Penerangan Pas nih? Takkan tak mengaji agama kot?

Nafsu pun tak boleh kawal, macam mana nak menjaga hal ehwal rakyat?

Patutlah puak2 pembohong Pas nih dok usung serban besar bakul diatas kepala. Nak tunjuk alim, tapi perangai sebenar macam celaka !


p/s: Moral of the story, HINDARILAH anak2 dara anda dari "penyangak2" Pas ini demi kesejahteraan keluarga anda semua.



sumber : pusakayahanda


3 Responses

  1. Bila bercakap dan membuat fitnah berdegar-degar..tetapi realitinya pak lobai ni tak ikut pun hukum agama yang dia dok canangkan tu...nak kawin tak dapat restu mak bapak pompuan tu dibawak lari anak dara orang tu sampai guna khadi haram pulak tu...pastu tak reti nak ikut hukum syariah islam...

    INI YANG ISLAM ANUTAN YANG DIBANGGA-BANGGAKAN OLEH PENYOKONG PAS..PEMIMPIN HANYA TAU BERCAKAP SAHAJA TETAPI TAK MENGIKUTI APA SEBENARNYA HUKUM ISLAM...SI PENGIKUT PULAK BILA DOK TENGOK PEMIMPIN BERLEBAI DAN BERJANGGUT SEJEMPUT ..MULA LAA KATA NI LAH PEMIMPIN ISLAMIK SEBENAR TETAPI REALITI NYA PEMIMPIN PAS BANYAK YANG SAMPAH....

  2. Anonymous says:

    Bodo betul puak-puak penyokong dan ahli PAS (Party And Sex) ni.Bodo, memang bodo.

    Dulu Eli 'The Hairy' Wong bersekedudukan dan berzina dgn Melayu-Islam, Nik Ajis@Najis kata takpe, puak2 PAS ni 'amin' kan jugak. Sekarang, Pemimpin mereka sendiri yang bersekududukan Nik Ajis@Najis benarkan jugak ke?Puak2 PAS ni nak amin kan jugak ke?Kalau tak, kenapa diorang sendiri tak tangkap ahli penzina dlm PAS tu?

    Kalau manusia2 dlm PAS ni masih tak sedar lagi betapa SESAT nya PAS, bertambah bodolah mereka.PAS MEMANG BODO!!

  3. Puak-puak PAS ini hamPAS....... tak kiralah yang mengaku ulama, ustad, tok guru.... itu hanya untuk tipu umat Iaslam sahaja..... tapi kalau berhadapa dengan dua perkara ini BU*** dan DUIT atau 'BUDU', maka melelehlah air liur berahi mereka, maka lupalah segala serban, jubah dan janggut....... dia tibai dulu, dosa boleh tobat kemudian..... inilah hamPAS....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.