Nizar tengok !! : Tian Chua dipenjara !! PRK Batu menanti ...

on Friday, October 23, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Ahli Parlimen Batu, Tian Chua muncul di lobi parlimen tengahari Khamis, kira-kira dua jam selepas Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman penjara enam bulan serta denda RM3,000.

Di wajahnya tidak nampak riak bersalah mahupun menyesal setelah majistret Mohd Faizi Che Abu memutuskan hukuman itu selepas beliau didapati bersalah atas tuduhan menyebabkan kecederaan dengan mengigit seorang konstabel polis dalam perhimpunan haram di pekarangan Parlimen, dua tahun lalu.klik di sini


PB menyambut baik keputusan mahkamah yang telah memberi keadilan dan pembelaan kepada anggota keselamatan kita yang menjaga keamanan negara ini . Kepada Tian Chua , padan muka dan sememangnya itulah tempat anda yang biadap , kurang ajar serta tidak menghormati undang-undang negara .

Memalukan seorang yang bergelar wakil rakyat bersikap seperti samseng ini dan beliau harus menjadi contoh kepada masyarakat . Seperti biasa, beliau akan memohon rayuan di Mahkamah Tinggi dan mengatakan keputusan ini tidak adil .

Jika keputusan mahkamah ini dikekalkan ,maka Tian Chua akan kehilangan kerusi Parlimen Batu kerana mengikut Artikel 48 (1 ) Perlembagaan Persekutuan , seorang Ahli Parlimen yang dikenakan hukuman penjara lebih dari setahun @ dendan melebihi RM3000 akan digugurkan dari jawatannya

Ini bermakna akan ada lagi pilihanraya kecil di Batu . Rakyat sekarang semakin bijak dan belajar sikit daripada banyak siri PRK lepas dan mampu menilai siapa yang retorik kosong .






Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.