Kisah Sarkas PR dalam Sidang Dun Perak

on Wednesday, October 28, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Gambar sidang haram Hotel. Kenangan beruk jer ni,

Hajat Sivakumar a.k.a manusia yang tidak dapat menerima hakikat ini untuk merampas tempat duduk Speaker yang sah, Ganesan, gagal sama sekali walaupun berkali-kali ADUN-ADUN Pakatan menjerit, menyalak dalam dewan agar Ganesan turun dari kerusi speaker kerana pelantikan Ganesan adalah tidak sah dan menyalahi undang-undang. Mahu tidak mahu, Ganesan terpaksa duduk di kerusi sebaris dengan Nizar dan Ngeh.

Ucap kata pertamanya, Siva menuduh pihak polis mengasari beliau sewaktu beliau dan ADUN-ADUN Pakatan yang lain memasuki dewan sehingga jubah yang dipakai oleh dia terkoyak. Dah dia melawan mestilah terkoyak, bukan? Lainlah kalau Siva tidak berperangai seperti beruk/kera/monyet, memang tak akan terkoyak jubah dia dan Siva berkata dia hampir terbunuh di dalam insiden itu. Kenyataan beliau itu hanya disambut dengan gelak ketawa yang tidak terhingga. Sian ko Siva, tak ada siapa nak percaya cerita palsu kau itu.

(Gambar kiri: Nga menunjukan gambar dalam kameranya beliau dikasari oleh polis. Sian, raih simpati rakyat ka? Lapok sungguh cara ko ni Nga!) Kekecohan tidak berhenti ekoran dari provokasi yang ditonjolkan oleh ADUN Thomas yang mengatakan Ganesan Speaker Haram berulang-ulang kali. Pakatan Rakyat berdegil dan tidak mahu memberikan kerjasama sepenuhnya dengan mengejek-ejek musuh dengan dengan kata-kata yang kurang mengenakkan. Pemilik blogger Cina Islam juga turut tidak melepaskan peluang untuk meraihkan lagi sorak suara Pakatan dalam Dewan. Namun ucapan blogger Cina Islam ini langsung tidak diperdulikan oleh ADUN Barisan Nasional.

"Buat apa nak layan dorang ni? Badut sarkas! Baik aku pergi merokok kat luar" kata mereka yang menghadiri sidang tersebut.

Menteri Besar Perak, Dr. Zambry tidak dapat mengusulkan dengan jelas perkara-perkara penting ekoran daripada kekecohan yang ditimbulkan oleh ADUN Pakatan. Nizar dalam sepanjang persidangan lebih banyak mendiamkan diri daripada mengikuti kroni-kroninya menghina Dewan. Apakah Nizar sudah mula menerima kenyataan yang ADUN Pakatan Perak ini sememangnya beruk Sarkas?


ADUN Pakatan berambus dari dewan setelah speaker haram
mereka menangguhkan sidang DUN.



Press Conference Semasa Sidang sedang berlangsung,
beruk-beruk ini menghina Dewan. Teruk betul perangai.
Siva macam nak telan aku jer... kahkahkah!

Tidak beberapa lama kemudian, Sivakumar menangguhkan sidang itu dan ADUN-ADUN Pakatan beredar dari dewan. Tidak habis lagi, Nizar, Ngeh dan Siva terus menuju ke bilik press conference. Mereka memberitahu bahawa mereka akan membuat laporan polis terhadap kekasaran yang dilakukan pada Sivakumar. Buatlah repot, tak kisah pun. Rakyat sudah tahu Pakatan Rakyat Perak ini bengap dan membazir segala undi rakyat kepada mereka.

Sampai bila nak jadi seperti ini? Bila lagi nasib penduduk di kawasan tawanan Pakatan Rakyat ini akan terbela kalau ADUN-ADUN Pakatan ni bertindak secara profeSIALnal??


Solat hajat. Mereka mendoakan bala dijatuhkan kepada musuh, Islam
apa yang mengajar umatnya berdengki ni kalau tak bukan Islam sesat dan
arah kiblat pun salah? Kesian.....

Apa yang berlaku di luar pula, sekumpulan penyokong Pakatan Sialan ini mengadakan solat hajat tetapi kiblatnya menghadap ke Dewan, bukannya menghadap ke arah kiblat yang betul! Aik? Sesat ke apa depa-depa ni? Cantik sangat latar belakangnya, berlatar belakangkan gambar Roket. Lepas ni semua ahli & penyokong DAP pergi ke syurga naik roket kah?! Ahli PAS & PKR nak tumpang sekali woiiii!!!

Sememangnya tidak berbaloi mengundi kera-kera jahanam ini.. hanya membazir undi saja. Datang ke dewan hanya sekadar untuk menghangitkan suasana dan meraih simpati rakyat melalui media dengan menggatakan mereka dikasari dan pelbagai tuduhan yang tidak berasas. Sidang kali ini tidaklah seteruk mana, agaknya mereka sudah tidak berdaya nak berdiri atas meja.

sumber : media cyber


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.