PENGARAH JAIPK PERLU LETAK JAWATAN

on Thursday, September 24, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 7 Comments



Pada permulaan Ramadhan yang lepas, MB Perak,Datuk Seri Dr.Zambry Abd.Kadir membuat pengumuman untuk memberi wang hari raya sebanyak RM 500.00 seorang kepada semua Bilal dan Siak di Perak.

Kata dikota, janji dilaksana,maka pada 09/09/09 Kerajaan Negeri Perak telah menyalurkan sebanyak RM1.2 juta kepada Jabatan Agama Islam N egeri Perak (Jaipk) untuk dibayar kepada semua bilal dan siak sebelum Aidilfitri.

Sepatutnya wang tersebut boleh dibayar kepada penerima dalam masa dua ke tiga hari sahaja. Tetapi alasan 'teknikal' yang cuba diberi oleh Jaipk, maka wang tersebut dikatakan boleh dibayar pada 18 dan 19 Sept.2009. Tarikh berkenaan jatuh pada hari jumaat dan sabtu. Manakala hari raya jatuh pada ahad ,20.sept.2009. Logik kah ?

Ini konspirasi mereka...

Apabila wang diterima oleh Jaipk, mereka simpankan sahaja wang tersebut atas arahan Pengarah Jaipk. Beliau telah berpakat dengan nizar dengan niat sengaja hendak
mencemarkan imej Dr.Zambry.

Menjelang sehari dua sebelum hari raya maka mulalah Iblis and The Gang menyebarkan berita-berita fitnah kononnya Dr.Zambry menipu bilal dan siak,
kerana berjanji hendak memberi wang hari raya tetapi sehingga ke hari raya mereka tidak menerima wang tersebut. Maka ramailah bilal dan siak tidak menerima wang tersebut.

Saya muatkan antara sms fitnah yang bertebaran di Perak dan disebarkan oleh Iblis and The Gang.

Pengirim: 01#-55#13#9 Dimana janji zambri utk memberi bonus hr raya utk bilal dn siak masjid.janji sblum ry dpt tp sampai skrang x dpt.Mcmana rakyat x marah.Janji x pernah betul.
(Tanpa sebarang edit.Saya ikut 100 % ayat dan ejaan, agar pengirimnya tahu yang sms dia sudah masuk blog saya). Siapa yang makan cili,maka dia yang terasa pedas.

Lihatlah betapa 'smartnya' mereka mengaturkan fitnah.

Disini kita boleh lihat betapa liciknya permainan politik Pengarah Jaipk, DATO' SHEIKH MOHAMAH NOR BIN MANSOR AL-HAFIZ dan PAS PERAK. Rujuk disini

Saya nak kutuk lebih-lebih pun tidak boleh,kerana menghormati beliau sebagai AL-HAFIZ.

Pengarah Jaipk adalah orang PAS dan pernah bertanding atas tiket PAS di Parlimen Parit tahun 1990. Kita tidak pertikaikan dia orang PAS atau parti apa sekalipun. Selagi dia layak dan mampu menjalankan tugas yang diberi maka kita harus bagi peluang kepada beliau.

Kepada Pengarah Jaipk, baik anda undur diri secara terhormat. Kerana anda gagal menjalankan amanah yang diberi. Amat buruk sekali imej seorang Al-Hafiz yang memahami dan tahu semua ayat Quran dan Hadis tetapi tidak amanah dan terlibat sama dalam konspirasi memfitnah orang.

Kepada pembaca sekalian , untuk pengetahuan anda, laporan yang saya terima petang ini mengatakan gambar Nizar ada tergantung dalam pejabat Pengarah Jaipk. Sekarang kita semua fahamlah apa maknanya semuanya ini.

Jadi lebih baik beliau undur diri,kalau cuba untuk berpolitik. Lagi satu tolong buang gelaran Al-Hafiz kalau terus ingin berperangai begini. Jangan kerana anda seorang, semua Al-Hafiz lain juga dipandang serong. Ibarat kata pepatah kerana nila setitik ,rosak susu sebelanga.

Kepada Dr.Zambry, bersabarlah dengan dugaan ini. Mereka boleh merancang tetapi Allah jua yang menentukan segalanya. Mereka cuba hendak mencemarkan imej Datuk Seri,sekarang imej seorang Al-Hafiz pula yang tercemar.

sumber : rbf

Link

Seleweng duit siak dan bilal di Perak. Politik BANGSAT pencacai Nizar.

Jaip kaji masalah kelewatan - Pengarah JAIP

PENGARAH JAIP TIDAK AMANAH!


Komen PB

PB sarankan Pengarah JAIP letaklah jawatan kerana kredibiliti anda sebagai Pengarah sudah bermasalah dan tidak amanah dalam menjalankan tugas . Jangan cuba menyalahkan pihak lain jika anda sendiri yang terlibat dalam konspirasi ini untuk memburukkan imej MB Perak.

Buat malu saja ada gelaran Al Hafiz woii jika tidak amanah dalam menjalankan tugas. Orang suruh bagi duit kepada tok imam dan bilal tapi hang tak bagi ..

Setakat beri jaminan tidak akan berulang lagi tahu depan , kalau boleh sebelum tahun depan tak mau lagi muka hang dok jadi Pengarah JAIP lagi. Memalukan bila masalah seperti ini berlaku . Memang ini motif politik la untuk sabotaj MB Perak kerana jika kita baca perutusan Nizar sempena Hari Raya ,beliau mahu rakyat Perak buat perubahan besar-besaran .

Mungkin inilah perubahan besar-besaran yang pertama diarahkan oleh Nizar kepada Pengarah JAIP untuk memalukan MB Perak ..


7 Responses

  1. Anonymous says:

    Masyaallah!!!! dah raya ingat dah 0-0.. tidak apalah dalam politik tak ada pengakhirannya...di sini saya nak comment sikit....

    > katanya Dato Zambry yang buat pengumuman dan seharusnya bertindak dengan amanah, al-maklumlah graduan UIA...mesti orang respect ..tapi malangnya ....Dato' Adnan lagi amanah dari dia...3 bulan air kat Cameron Higland clear...rakyat yang dengar happy...lain kali tak usah buat pengumuman yang nak gula-gula rakyat....kan dah kena balik...

    > Kalau nak cerita pasal Al-Hafiz ,jagn tengok dia seorang...Dato Pirdaus pun Al-Hafiz ...lagi hebat Mantan Imam Masjid Negara lagi..itu pun salah pilih jalan... lagipun banyak lagi Al-Hafiz yang gagal dalam dunia...jadi tidak usah mu nak cerita pasal Pengarah JAIP....

    konklusiya: Jangan Nak tunjuk yang anda terror...dalam puak mu berapa ramai yang Tentang Hukum Allah...tidak percaya lihat isu Arak....Mu dengan Mufti Wilayah sama sahaja..cerita Malaysia negara Islam...tapi!!! lagi Terok dari Singapura...

  2. Anonymous says:

    Sepatut nya Dato Zambry mesti ikut stail PR bila berkuasa lucut semua pegawai yang tak nak sokong BN.
    Ini lah bukti nya bila BN nak bersamarataan dalam prisip demokrasi atas nama agama dan bangsa... PKR/PAS (Parti yang suka buat lawak) buat hal buang batu sembunyi tangan agar UMNO/BN nampak seperti Parti Penipu Rakyat...
    Parti yang benar benar PENIPU RAKYAT (PR) ia lah PAKATAN RAKYAT (PR)

  3. Anonymous says:

    nama je ada gelaran Al Hafiz...tapi bersikap musang berbulu ayam...sanggup jadi agen DAP seperti Nizar....yang kerajaan BN ni dah tahu dia org PASBERG kenape letak dia jadi pengarah? dah tak de org lain?

  4. Anonymous says:

    Sebarang tidankan oleh mereka ada hikmah nya untuk BN . tak perlu takut atau bimbang atau ragu kerana setiap tindakan mereka ada habuan dan balasan. Biar lah mereka terjun dengan Si Nizar dan labunya.

  5. Anonymous says:

    PAS memang suka buat kerja sial. Parti Angkatan Sial. Lepas buat fitnah satu bakul semua tak betul hanya PAS lah betul. Ini Islam untuk semua termasuk kaki bontot, pelacur Eli, rasuah, main bini Azmin dll

  6. Anonymous says:

    kemana perginya keislaman dia? parti didahulukan, bukan amanah. amat memalukan. al-hafiz pulak tu. masyaallah.

    Kama

  7. Anonymous says:

    Airmuka yg penuh dendam kesumat...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.