Nizar Oii !! Selalunya Pakatan merujuk nak buat benda tak baik - Tun M

on Saturday, September 26, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 14 Comments


Terpulang pemimpin Pakatan Rakyat desak Hasan Ali undur: Dr M

BANTING: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata terpulang kepada pemimpin Pakatan Rakyat sama ada mahu terus mendesak Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali meninggalkan pakatan itu jika tidak lagi mampu bekerjasama dengan wakil rakyat DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Kalau tak boleh pakat, macam mana nak ada pakatan? Dia kena pakat," katanya ketika ditanya mengenai desakan supaya Hasan berundur dari Pakatan Rakyat berikutan kritikannya terhadap Jawatankuasa Pilihan Khas Mengenai Keupayaan, Kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat).

Dr Mahathir menegaskan masalah pembangkang yang memerintah Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan ialah mereka hanya menjalinkan kerjasama bersandarkan pakatan, iaitu ikatan tidak rasmi.
"Bagi orang Melayu kalau dia pakat, selalunya pakatan nak buat benda tak baik. Begitulah Pakatan (Rakyat). Setiap mereka ada haluan berbeza. Malangnya, pembangkang bukan pilihan.

"Jadi, adalah satu bencana bagi negara jika pembangkang memenangi (pilihan raya umum) dan membentuk kerajaan. Mereka tidak akan mentadbir negara tetapi akan berbalah antara satu sama lain.

"Pas berbalah dengan DAP... DAP berbalah dengan PKR. Mereka tidak ada idea langsung untuk mentadbir kerajaan," katanya

Ditanya kemungkinan Umno menerima Hasan jika Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Gombak Setia itu meninggalkan Pakatan Rakyat, Dr Mahathir berkata: "Tidak, bukan Hasan Ali. Saya ada pengalaman dengan lelaki ini.

"Kerajaan sudah belanja RM1 juta untuk dia dapatkan ijazah kedoktoran (PhD), selepas itu dia membangkang kerajaan. Di negara ini, ahli politik tidak pernah tahu untuk berterima kasih."

http://www.bharian.com.my/Friday/Nasional/20090924233125/Article/index_html

Komen PB

PB suka kenyataan " kerajaan sudah belanja RM 1 Juta untuk Hassan Ali dapat Phd " . tetapi akhirnya Hassan Ali menyokong pembangkang dan hantam maki kerajaan yang sara dia bagi dapat Phd . Ini baru seorang saja yang Tun M sebut, entah berlambak lagi spesies seperti Hassan Ali ini .

Sekarang ini di Selangor krisis SELCAT kini semakin rumit ,pertelagahan sesama sendiri mereka tidak boleh dibendung lagi . DAP makin kurang ajar ,dan terbaru Jeff Oii suruh kerajaan negeri pecat saja Hassan Ali ini kerana kritik SELCAT .Nampaknya Pakatan Rakyat semakin lama bertukar menjadi "Pakatan Rapuh". Bagaimana agaknya pakatan rapuh ini hendak mentadbir Malaysia dan menjaga kebajikan rakyat jika sesama sendiri pun asyik bergaduh.

Begitu kuat mereka bermain politik sehingga dengan kawanan pakatan pun mereka berpolitik juga.Rakyat yang semakin bosan pasti akan menghukum pakatan rapuh dan mengembalikan mandat kepada BN di negeri-negeri yang dikuasai mereka terutamanya Selangor.


di bawah petikan kenyataan Jeff Oii untuk Hassan Ali

Selangor executive councillor Datuk Dr Hasan Ali should be sacked as he has proven to be a problem for the Pakatan Rakyat government in Selangor, said Jelutong MP Jeff Ooi.

“Nobody will discount the possibility Hasan will help Umno stage a Perak-like coup d’etat that Najib had openly called for,” said Ooi, who is the Penang Chief Minister Lim Guan Eng’s chief-of-staff.




14 Responses

  1. Unknown says:

    Mahathir tu akalnya cetek sampai boleh buat kenyataan tersebut. Dia tidak tahu apa itu kerajaan dan apa itu politik. Kenapa dulu dia tentang Tunku Abdul Rahman. Masa dia belajar jadi doktor tu dia pakai duit sendiri kot. Sebenarnya Mahathir ni dah lupa atau dia buat-buat lupa apa yang dia lakukan dulu. Mahathir adalah orang tidak berani mengaku salah sendiri dan dia suka mengatakan sesuatu kesalahan datang dari orang lain. Contohnya pengadaian tanah di Kota Tinggi kepada Singapura selama 60 tahun. Itu kerja siapa? Bukankah kerja Mahathir Mohamad. Satu lagi adakah Mahathir tahu maksud Pakatan? Jika pakat itu menjurus kepada kejahatan, maka itu ASEAN juga menjurus kepada kejahatan termasuk juga BN. Tetapi semua warga Malaysia tahu pakatan siapa yang ahli keluarganya menpunyai jawatan dalam perusahaan arak? Adakah itu pakatan yang baik? Tanya Mahathir adakah adik ipar beliau telah membentangkan keuntungan SUKOM 1998 sedangkan penganjuran sukan tersebut menggunakan duit rakyat sebagai pemulaan. Berapa banyak untung? Tanyalah Hashim Ali adik ipar kesayangan Mahathir. Satu-satu panglima berjiwa manja.

  2. Cheguman says:

    Puncanya ialah mereka terlalu percaya pada Anwar. Tu sebab Anwar tak nak masuk mahkamah berdepan dengan Saiful.

  3. soviet union, tanah kat mana yang Mahathir gadai kepada Singapore ?? cakap biar ada fakta sikit .kalau berani tunjuk peta mana tanah yg dia gadai ...

    baru-baru ni hang pa tuduh muhyiddin gadai tanah di johor ,tetapi muhyiddin sudah jawab pun tiada seinci tanah johor terlepas ke singapura..

  4. Anonymous says:

    Bukan hanya Hassan Ali. Ramai lagi orang melayu yang ditolong oleh kerajaan BN dulu, untuk melanjutkan pelajaran mereka samada di dalam maupun luar negara. Tapi, setelah berjaya, kerajaan pula menjadi musuh mereka. Memang dasar orang melayu mudah lupa. Lupa kepada yang berbudi. Lupa diri.

    Jangan berdalih, kononnya, wang bayaran cukai dari rakyat yang menampung perbelanjaan mereka. Bullshit kepada golongan ini. Jika kerajaan yang memerintah tidak merangka DASAR untuk menolong orang melayu dari segi ekonomi, jangan harap orang melayu ramai yang berpelajaran tinggi. Tak percaya?? Cuba lihat jika Pakatan Pembangkang memerintah. Adakah kita ingat mereka akan menggubal DASAR untuk memajukan sosial orang melayu? Jangan harap.Bantuan dan subsidi untuk memajukan pendidikan orang melayu sudah pasti akan ditarik balik. Masa itu nanti, barulah orang melayu sedar..tapi sayang sudah terlambat.

    Kepada soviet union,
    Kamu Melayu Komunis?
    Memang dasar pembangkang, cakap tidak berasaskan fakta. Macam lembu dicucuk hidung. Apa orang cakap, mereka terima bulat-bulat, tanpa buat penyelidikan.
    Kamu ingat Mahathir tu tahap kamu? Otak dia 1000 kali lebih elok daripada otak kamu. Kalau dia tidak tahu apa itu kerajaan dan politik, tak mungkin dia memimpin negara lebih 20 tahun. Ada pemimpin sekarang yang macam Mahathir? Anwar? Lim Kit Siang? Mat Sabu? Nik Aziz?..mereka ini belum tentu memiliki 10% akal Mahathir. Kalau mereka berakal, tak mungkin Pakatan Rakyat kucar-kacir. Hanya orang yang bodoh tak mampu memimpin negara.. dan orang-orang yang bodoh adalah seperti pemimpin Pakatan Pembangkang kamu !

  5. kalau gitu Pejuang Bangsa... pasai apa Askar Singapore jaga Empangan Lingiu tu? kita tak ada askar / guard sendiri ke???

  6. Anonymous says:

    soviet kominis...
    nak tanya... adakah tun mahathir menentang tunku abd rahman..sama juga menentang kerajaan..???
    ko soviet bior betol...

  7. Anonymous says:

    bintara muda.
    bodohnya kau soviet union macam otak kaldai
    cakap tak baca bismillah ke sedap mulut kata Tun otak cetek. Aku rasa kalau dibandingkan otak Tun dengan kau bezanya lebih jauh dari langit dan bumi, cakap tak ada fakt langsung entah-entah kau ni penilaian darjah lima pun dulu agaknya dapat 5E sebab itu cakap macam kaldai bodoh.

  8. Anonymous says:

    jenis bangsa buta hati,cakap le ikut mana pun.. yg betul dan halal bagi mereka adalah kebutaan hati pada ularmak mereka,tak reti bercakap nak bercakap..Nasihat : kalau nak bercakap biar pandang kiri kanan.
    :aramak

  9. anak perelih ,

    mana sumber dan fakta hang dapat ni askar Singapore jaga Empangan Lingiu di Sg Lingiu ?? gila apa negara asing mai jaga dan itu sudah dikira menceroboh kedaulatan negara .

    Cakap biar fakta sikit ...loji air sg lingui itu masih lagi hak milik Malaysia ,tidak ada seinci tanah johor pun masa Muhyiddin jadi MB terlepas kepada singapura ..

    kalau tak puas hati sgt pergi check sendiri status tanah itu di PTG dan Pejabat Tanah dan Daerah situ siapa pemilik tanah di loji itu ?? jangan mai dengar pemimpin penipu anda cakap saja... jgn jadi bodoh anggap benda itu betul ..

  10. Tun jadi PM pun setakat 23 thn tapi tanah tergadai 60 thn sbb Tun, xmasuk akai langsung!
    Tgk cara Tun dan Hassan Ali tentang macammana? apa laa...tu la soviet union pun xwujud dah kena libas abih dgn puak afghanistan, ni saki baki dia yg xcerdik la nie..

  11. Anonymous says:

    Anak perelih ngan si soviet union ni mmg bangang tahap kayu..ko ni soviet x phm ke maksud TUN M tu dia kata tentang kerajaan, makna kata lpas guna duit kjaan tu dia jadi pembangkang tentang kjaan..TUN M tentang Tunku pn masa tu dia dalam kjaan..ni sorang lg keldai anak perelih ckp main ikot sedap mulut..stkt ckp baik xpayah, meh tnjuk kt sini bukti, kalo ade gmbr askar singapore tu lg bgus, ko p amek gmbr tu biar kena tembak ngan depa..hahahaha...

  12. Anonymous says:

    Dok kira dengan dia,
    Nama pun dah bukan nama melayu, sah hatinya hati Kominis, Oi!! S.Union, kalau nak bercakap tu biarlah ada Fakta, kalau yapun Pru pembangkang janganlah ikut tabiat pembangkang, hasut sana, hasut sini apa yang dibuat Kerajaan BN semuanya tak betol, bukan cakap macam orang bodoh lagi.. Tapi memang bodoh pun.

    Esok esok, kalau anak nak belajar luar negeri pakailah duit sendiri, atau kalau tak ada duit mintaklah kat Hassan Ali, Anwar, Guan Eng, dan ramai lagi orang2 yang hang sanjong2 sangat tu depa mesti tolong, Hasan Ali pun belanja anak belajar pakai duit sendiri.

    Pelik..rupa2nya ada lagi orang yang tak tau guna pancaindera yang Tuhan bagi, untuk menilai mana baik mana burok, agaknya..Kepala saja besar tapi otak kecik?? macam jugak otak Hassan Ali.

    Berburu kepadang Besar,
    Dapat babi belang kaki,
    Berguru suka tuang belajar,
    Mata jadi buta, telinga jadi tuli

  13. Anonymous says:

    soviet ,kamu dah pernah kesana ?
    jik MAHATHIR DAH BUAT /MENJAWAB 100 SAOLAN SALAH 1 OR 2,3 SAOLAN ,,ERTINYA LEBIH BAIK
    DARI PAK SAUDARA KAMU DOLLAH DAN SEPARING PARTNER KAMU DOLANU WAR. YG DIA SEBUT SATU JE YG BOLEH DENGAR BILA DIA MENGUCAP,,,YG LAIN
    TANYA SOVIET .
    SOVIET KAMU MASIH DIBATANG BERJUNTAI--JAMBAN PROJEK BELAKG RUMH DAH SIAP?ATAU MASIH GUNA SUNGAI DAN LALANG/////KAMU KUTUK LAH LIM THE GUAN JGN LH TUN M,,,GALAH KAMU PENDEK SAMPAI TAKAT PR ,,,,,

  14. Anonymous says:

    soviet ni jenis mudah percaya apa org cakap. oi mangkuk suka2 ko kata kota tinggi singapore ada beli. aq ni org kota tinggi. ko boleh kata Tun xpaham apa itu kerajaan dan politik. dari kenyataan ko org boleh nilai tahap kebodohan ko.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.