Nizar oiii !! Pakatan dilanda krisis di Selangor !!

on Wednesday, September 23, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Analisis Kumbang..

Ramai sudah tahu yang Hassan Ali dikritik oleh pemimpin DAP di Pagi Hari Raya kerana Hassan Ali dikatakan menggesa untuk SELCAT dikaji semula berikutan cara pengendalian soal siasat kepada Pegawai Pentadbiran Kerajaan Negeri dikatakan mengaibkan dan bertarafkan "pertanyaan dan soal siasat kepada budak sekolah".

Malangnya niat baik Hassan Ali ini disambut dengan komen balas yang amat tidak patut dan "bertaraf budak sekolah" juga. Apabila isu gesaan untuk SELCAT dikaji semula ini disambut dengan mempertikaikan kenapa Hassan Ali berbuat demikian iaitu Hassan Ali dikatakan oleh Teng Chang Kim seolah-olah tidak menyokong kerajaan Negeri yang ada sekarang dan disusuli dengan Teng mempertikaikan kritikan Hassan Ali yang terdahulu melibatkan isu arak di Shah Alam serta Ronnie Liu yang tiada kena mengena dengan isu SELCAT.

Kumbang amat pelik dengan tindakan Teng ini seolah-olah ingin menutup mulut Hassan Ali untuk bersuara sedangkan isu SELCAT ini telah menjadi buah mulut di kalangan penjawat awam di Selangor. Hassan Ali bagi Kumbang hanya memperjuangkan isu kebajikan penjawat awam tetapi dibalas dengan bermacam-macam tuduhan.

Perkara ini menimbulkan persoalan adakah slogan negeri berkebajikan hanya retorik semata-mata atau sememangnya perkara yang ingin diambil-berat dan dilakukan oleh kerajaan Selangor?

Perkara ini turut disambut dengan kritikan daripada blogger-blogger pro Pakatan Rakyat yang menyifatkan gesaan yang dilakukan Hassan Ali untuk SELCAT dikaji semula adalah sebenarnya untuk menunjukkan sememangnya beliau adalah paling layak untuk menjadi Menteri Besar dan bukannya kerana prihatin terhadap rakyat serta benar-benar ikhlas.

Hal ini Kumbang rasa berlaku berikutan dengan para blogger dan pemimpin Pakatan Rakyat Selangor telah dapat menghidu kewujudan Gabungan Hassan Ali-Khir Toyo yang bertujuan untuk mewujudkan kerajaan Selangor yang baru dengan Hassan Ali sebagai Menteri Besar. Ini dibuktikan mereka dengan memperlihatkan kenyataan yang dibuat Hassan Ali kelihatan senada dengan Khir Toyo walaupun berbeza kapasiti dan intipati.

Bagi Kumbang samada wujud Gabungan Hassan Ali-Khir Toyo untuk memerintah Selangor atau tidak. Kumbang melihat komen balas yang diucapkan Teng kepada Hassan Ali membuktikan PAS kini yang semakin dianaktirikan oleh Kerajaan Negeri Selangor.

Hal ini dapat dibuktikan dengan kebanyakan projek hartanah dan perumahan kerajaan negeri yang dibawah pentadbiran Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan dan Setinggan Selangor, Iskandar Abdul Samad (adun PAS) dikatakan tidak diuruskan melalui beliau tetapi melalui Ronnie Liu dan Teresa Kok yang tiada kena mengena dengan projek hartanah dan perumahan.

Hal ini merupakan satu contoh menunjukkan bahawa PAS kini sedang bermasalah di Selangor dengan suara mereka seolah-olah dinafikan dan tanggungjawab Exco mereka pun dicantas oleh Exco-Exco DAP.

Adakah PAS sanggup menunggu lebih lama lagi untuk hidup dalam suasana penuh penganiayaan dan ketidakadilan?

Adakah ini masanya untuk PAS angkat kaki dan merealisasikan Gabungan Hassan Ali-Khir Toyo seperti yang dicanangkan oleh para blogger pro PAS?

Adakah ini masanya untuk angin perubahan bertiup di Selangor dan menggembirakan rakyat Selangor yang setelah sekian lama menderita?

Kumbang sarankan PAS "berubah atau rebah!!"

Anwar Ibrahim semakin kepanasan....
Selangor punca kekayaan semakin hilang dari tangan....

sumber : analisis ringan

Link
Kesian PAS dimaki di pagi raya
Selcat selangor bertindak ala Gestapo



2 Responses

  1. Anonymous says:

    Salam:-

    Ini satu lagi lakunan Hasan Ali bertajuk " Satu Hari di Hari Raya".

    Lepas ni dia akan berpeluk-peluk dan bersalam dengan Teng pula. Sebelum ini dia telahpun bersalam salaman dengan Ronnie. Percayalah...

  2. hasan ali ni bukan apa.dia dah over dgn pihak UMNO tempohari tu yg dia malu sikit nak bersuara.tapi takpe demi survival org2 melayu dan ISLAM eloklah PAS dan UMNO bergabung utk memantapkan lagi kedudukan org melayu dan islam khasnya.tman sokong asal DAP di jatuhkan atau di nyahkah terus dari bumi malaysia.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.