Muhyiddin ke Terengganu esok cari jalan penyelesaikan terbaik

on Thursday, September 3, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Keadaan politik di Terengganu semakin panas dan PKR kini sudah berangan-angan mahu merampas Terengganu pulak sebelum 16 Sept. Menurut sumber dari malaysiakini , 9 Adun BN dikatakan telah berjumpa dengan Anwar untuk lompat ke PKR .Jika pertemuan dengan Anwar membincang penyertaan 9 Adun itu kerajaan BN negeri Terengganu boleh tumbang pada bila-bila masa.


Tetapi kenyataan hari ini daripada Ketua Pemuda AMK Fariz Musa bahawa isu lompat itu hanya lah sekadar gertak daripada Adun BN yang juga penyokong Idris Jusoh kepada MB Terengganu . klik di sini . Walau bagaimanapun , hari ini mengulas mengenai isu ini menolak sama sekali khabar angin ini bahawa Adun BN di Terengganu akan meninggalkan parti. Jika kita membaca berita dalam Utusan hari ini, Muhyiddin akan berbuka puasa di Masjid Haji Mahmud di Hulu Terengganu esok bersama 5000 rakyat Terengganu . Kehadiran Muhyiddin di sana adalah objektik utama beliau untuk mengetahui gambaran sebenar keadaan politik di Terengganu dan seterusnya mencari jalan penyelesaian yang terbaik menyelasaikan konflik yang semakin meruncing ini demi perjuangan parti .


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menolak sebarang kemungkinan beberapa pemimpin Umno akan meninggalkan parti itu kerana mereka ini setia kepada parti.

"Bukan saja pemimpin tetapi penyokong-penyokong Umno di Terengganu setia kepada parti," katanya kepada pemberita di Putrajaya bagi mengulas ura-ura kononnya beberapa ADUN Terengganu akan menyertai PKR.
Muhyiddin, yang juga timbalan presiden Umno, berkata beliau akan melawat Terengganu hari ini dan akan menemui pemimpin dan anggota Umno di negeri itu.

Katanya, ada pihak akan cuba mempengaruhi sesetengah pemimpin Umno untuk meninggalkan parti itu tetapi beliau yakin mereka tidak akan berbuat demikian kerana mereka ini cukup berpengalaman. Muhyiddin juga berkata beliau berharap keadaan di Terengganu akan menjadi lebih baik di bawah kepimpinan Datuk Seri Hishammuddin Hussein selaku pengerusi badan perhubungan Umno Terengganu.

"Saya harap bulan puasa ini akan menjadi titik permulaan bagi kita untuk terus bersatu," katanya.


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.