Mahfuz Omar buat lawak !!

on Thursday, September 3, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments


Kota Seputeh UMNO kalah 8 - 0

Tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengumumkan tiada kekosongan bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Seputeh akan menjadi bahan gelak ketawa dunia sekaligus menjadikan Umno kalah kali ke lapan walaupun tiada pilihan raya kecil diadakan bagi kerusi tersebut, kata Naib Presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar.

"Walaupun tanpa pilihan raya, Pakatan Rakyat (PR) menang kali kelapan setelah menang 7-0 ke atas Umno dan Barisan Nasional (BN) dalam semua pilihan raya kecil selepas pilihan raya umum 8 Mac tahun lalu," kata beliau. klik di sini



"Selepas ini para kartunis bolehlah mencipta watak kartun ala Upin dan Ipin di mana Umno dan SPR menjadi watak utamanya"

hahaha mungkin setakat ini lah ilmu Naib Presiden PAS Mahfuz Omar. aku memang nak tergelak betul kenyataan Mahfuz ini ..dia ni memang layak la jadi Juri Raja Lawak musim depan di Astro. Sebelum ini Ustaz Akhil telah masuk ,kini Mahfuz pulak ..

Bila mereka kalah seperti di Batang Ai dan hampir dimalukan di MU ,pemimpin depa Hj Hadi , Siasah dan Harakah punya main hantam pengundi di situ ...Contohnya, kenyataan Hj Hadi semasa kekalahan mereka di Batang Ai, "Tempat hok pakai molek semuo kita menang". Menang mereka seronok, kalah mereka salahkan orang, di Batng Ai salahkan pengundi pakai cawat, di MU mereka salahkan pengundi muda sebab majoriti turun mendadak hingga tak tertonggek pun depa ..

di Prmtg Pasir pun selepas menang ,Salleh Man pun terus hilang dan tak nampak muka pun. nasihat aku untuk puak2 PAS, jangan dok berasa anda di zon selesa sangat dan kemenangan PR pun semua ni kubu sendiri cuma satu sahaja di Kuala Terengganu. BN dulu mereka berasa selesa sangat selepas PRU11 dan selepas menang besar itu ,kebanyakkan PRK semua BN menang tetapi akhirnya PRU 12 mendapat keputusan buruk. Momentum BN semasa PRU 11 pun gagal bertahan hingga PRU 12 dan mungkin nasib ini akan berulang kepada Pakatan .. adios


2 Responses

  1. sekali aku tenguk muka mahfuz ni hensem gak macam keledai@kaldai

  2. Unknown says:

    salam dato',
    kt Seputih tu, patutdah kosongpun. cuma SPR overrull speaker dewan. Kuasa SPR laksanaka piihanraya. bukan tentukan kosong ke tidak. speker umum kosong, tuga SPR laksanakan pilihanaya. Cuba baca gaksiki undang2 dewan, negeri kedah tu....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.