Kalimah Allah hak Kristian - Anwar

on Sunday, September 13, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 2 Comments



Video ini adalah bukti pemikiran Islam Anwar dan berkaitan dengan Islam Liberal yang kita bincangkan sekarang ini. Ucapan Anwar ini bukan diucapkan di Amerika Syarikat, tetapi di Ipoh, Perak pada 5 September 2009, anjuran PKR.

Anwar menggunakan campuran bahasa antara Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu dalam penghujahannya kenapakah kalimah ALLAH harus diberikan kepada penganut Kristian.

Hujah Anwar :

1. Kenapakah isu kalimah Allah membuatkan orang Islam melenting ? Isu ini isu kecil, kata Anwar. Jawapannya - Kalau isu kecil kenapa orang Islam marah ? Kenapa pada tahun 70-an dulu Anwar bangkitkan isu kecil iaitu isu kemiskinan di Baling, sehingga mendorong mahasiswa berdemonstrasi di Kuala Lumpur dan ramai mahasiswa ditangkap, walhal isu yang dibangkitkan oleh Anwar itu tidak benar seperti yang dibuktikan oleh Dr Mahathir Mohamad. Itu isu ekonomi yang tidak benar, Anwar telah hasut mahasiswa supaya berbalah dengan kerajaan, bagaimana pula dengan isu agama, yang Anwar sendiri cadangkan agar diberikan kepada bukan Islam, kenapa pula Anwar melenting apabila ditolak oleh majoriti umat Islam ?

2. Kata Anwar yang mempertahankan kalimah Allah tidak diberikan kepada penganut Kristian bukanlah terdiri daripada alim ulama, tetapi oleh penganut Islam bawahan yang mengambil dadah sekali sekala. Jawapan - Benarkah dakwaan Anwar ini ? Isu ini dibangkitkan di Parlimen Malaysia. Yang benarkan kalimah Allah diberikan kepada Kristian adalah kumpulan Erdogan PAS, terdiri daripada Dr Zulkifli Ahmad dan Khalid Samad (gereja) yang kini juga terkenal membela kuil dibina di seksyen 23, Shah Alam. Yang menentang kalimah Allah diberikan kepada Kristian juga dari PAS iaitu Ustaz Taib Azamuddin, ahli parlimen PAS Baling. Ustaz Taib tiada autoriti untuk bercakap dari sudut agama ? Siapa Ustaz Taib, jika dibandingkan dengan Anwar, Khalid ataupun Dr Zulkifli ? ustaz Taib adalah bekas Imam Besar Masjid Negara dan semasa memangku jawatan itu, dia telah didatangi oleh mangsa liwat Anwar, bernama Hairani Hj Nahfis untuk meluahkan pengalamannya diliwat oleh Anwar.

3. Anwar berkata kenapa semasa Abdullah Munsyi menterjemahkan Bible dalam bahasa Melayu dan menukar "God" kepada "Allah", kenapa Majlis Fatwa tidak bantah ? Jawapannya - Semasa Abdullah Munsyi menterjemah Bible, adakah sudah diwujudkan Majlis Fatwa ?. Perlu diketahui, Abdullah Munsyi hidup semasa zaman Tanah Melayu dijajah oleh Bristish dan Abdullah Munsyi adalah penulis upahan Bristish, maka tidak hairan jika Abdullah Munsyi menterjemah kalimah God kepada Allah, kerana British mempunyai agenda tersendiri untuk melakukan proses Kristianisasi kepada umat Islam di Tanah Melayu. Apabila Tanah Melayu telah mencapai kemerdekaan dan Malaysia ditubuhkan, salah satu syarat yang dipertujui bersama antara pihak British dan wakil rakyat Tanah Melayu adalah kedudukan Islam sebagai agama rasmi Malaysia. Selepas kemerdekaan barulah majlis fatwa diwujudkan untuk memperkemaskan semula kedudukan agama Islam di Malaysia. Jadi Anwar berhasrat mengembalikan semula kalimah Allah kepada Kristian untuk membawa semula kedudukan Islam yang suram seperti zaman pemerintahan British ?

4. Di Indonesia, kalimah Allah dibenarkan kepada Kristian, kenapa di Malaysia tidak boleh ? itu pendapat Anwar. Jawapannya - Indonesia dan Malaysia, dua negara yang mempunyai sistem berbeza, dari pelbagai sudut sama ada ekonomi ataupun agama. Dari segi ekonomi, kedudukan Indonesia jauh lebih teruk, sebab itu semakin ramai rakyat Indonesia berhijrah ke Malaysia untuk mencari pekerjaan. Begitu juga dengan kedudukan agama Islam. Di Indonesia Islam Liberal dibenarkan sebagai pertubuhan sah. Salah seorang pendokong Islam Liberal iaitu Abdurahman Wahid (Gus Dur), yang juga kawan baik Anwar pernah menjadi Presiden Indonesia. Sejak zamannya kegiatan Kristianisasi bercambah seperti kulat lepas hujan. Kegiatan Islam Liberal juga berkembang semasa pemerintahannya. Pertubuhan Islam yang diharamkan seperti "Ahmadiyah" juga dihidupkan semula oleh Gus Dur, jadi tidak hairan jika kalimah Allah dibenarkan kepada Kristian jika latar belakangnya sedemikian rupa. Jika Anwar bersandarkan kepada hujah Indonesia, soalannya, adakah Anwar juga berhasrat mengembangkan Islam Liberal seperti Indonesia ?

5. Kalimah Allah perlu diberikan kepada Kristian kerana 'rahmatan lil allamin' (kesejahteraan Islam untuk seluruh manusia). Jawapan- Hujah 'rahmatan lil allamin' ini sama dengan hujah Gus Dur yang dibiayai oleh Yayasan Kristian-Yahudi Amerika, Kalimah Allah perlu diberikan kepada Kristian kerana 'rahmatan lil allamin'Libforall Foundation (manakala di Malaysia, Anwar dibiayai Yayasan Kristian-Yahudi Jerman, KAF) untuk menjustifikasikan kenapa umat Islam perlu mengalakkan interfaith antara agama. Klik di sini. Gu Dur juga menggunakan hujah yang sama untuk mengiktiraf negara Israel serta memperlekehkan Al Quran sebagai kitab porno. Klik di sini, di sini di sini dan di sini

Gus Dur di atas hujah ini sanggup membela 'holocoust' dan mengkritik keras Presiden Iran, Ahmadinejad kerana tidak mempercayai peristiwa 'hocoloust' yang dianggapnya sebagai propaganda Yahudi. Klik di sini

Sebab itu pada pengakhiran hujah, saya soal, apa bezanya Anwar dengan Gus Dur ? Keduanya, berlatarbelakang gerakan Islam; proksi Amerika dan Yahudi; menentang teroris (selalunya dirujuk kepada Islam); dibiayai dana asing. Klik di sini

6. Anwar sebut, dia tegas dengan prinsipnya menentang teroris. Apakah yang mempertahankan kalimah Allah tidak diganggugugat oleh pihak lain adalah teroris ? Betullah Anwar sendiri diberi liputan meluas CNN dan BBC, kerana semua itu instrumen Yahudi. Kenapa kenapa Anwar tidak tegas membantai Israel ketika mereka melakukan serangan kejam ke atas penduduk Islam di Gazza ? Kenapa tegas mahu memusnahkan 'teroris' Islam, tetapi berdiam diri apabila teroris sebenar (Israel) membunuh nyawa yang tidak berdosa di Palestin ?

Hujah terakhir, dalam politik juga ada sempadannya, kalau agama diperjudikan semata-mata untuk mendapat undi, itu adalah melampau dan manusia seperti ini patut ditentang habis-habisan.

Kita tahu Anwar banyak membuat perjanjian dengan penaja-penajanya di luar negara, tetapi kalau agama juga termasuk dalam terma perjanjian, manusia yang menyokong Anwar adalah pelacur agama di Malaysia. Klik di sini

sumber : http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/



2 Responses

  1. Anonymous says:

    Yang ni seekor lagi anak haram jadah..lahir di cerok tok kun..tapi Parian yang anti ISLAM..mengaku melayu tapi buat kerja haram jadah dengannizar dan kit siang...

  2. Anonymous says:

    Dia ni cakap mcm x ader agama. mcm agama tu pada dia bld buat main2. Ckp berdegar2 tapi x pernah pun pi tolong org palestin. Ala Anwar baik main bontot lagi sedap, dpd tolong org palestin. Piiiiiiirah.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.