Nizar kantoi lagi ,no plat WWW 1 adalah untuk kereta nasional

on Saturday, June 2, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments






Akhirnya Nizar biadap ini kantoi lagi spin dan fitnahnya ke atas DYMM Sultan Johor. Terbaru menurut sumber pihak media , kereta yang akan menggunakan ni plat WWW 1 adalah kereta nasional . Mungkin kah kereta berkenaan adalah Proton Preve?–

Nombor plat WWW 1 yang kini menjadi milik Sultan Johor akan digunakan ke atas kereta nasional. Sumber-sumber memberitahu mStar Online, Sultan Ibrahim Ibni AlMarhum Sultan Iskandar telah memutuskan untuk meletakkannya pada sebuah kereta Proton yang baru baginda beli.

Sebelum ini Sultan Ibrahim berjaya membida nombor WWW 1 itu pada harga RM520,000 daripada Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dengan menggunakan wang peribadi baginda sendiri.

Adalah difahamkan juga, kereta Proton tersebut adalah sebuah kereta yang ditempa khas oleh Sultan Ibrahim untuk kegunaan salah seorang putera baginda. Kereta Proton tersebut telah dibeli oleh Sultan Ibrahim beberapa bulan yang lalu tetapi masih belum membawanya pulang ke Johor Baharu. Jelas sumber itu lagi, kereta Proton berkenaan akan tiba di Istana Pelangi, Johor Baharu dalam tempoh seminggu lagi.

Ia kini sedang di dalam proses pengubahsuaian hiasan dalaman sebelum diserahkan kepada Sultan Ibrahim. Baru-baru ini, JPJ melalui laman webnya telah menyenaraikan nama-nama pembida kepada nombor plat WWW dan “D.Y.M.M. Sultan Ibrahim Johor” telah dinyatakan sebagai pembida yang berjaya membuat bidaan tertinggi mengatasi 9,998 pembida yang lain. Jumlah RM520,000 yang dibayar oleh baginda adalah yang tertinggi yang pernah dibuat ke atas nombor tunggal.

Bidaan tertinggi untuk nombor plat satu digit sebelum ini adalah untuk nombor MCA 1, yang berjaya dijual oleh JPJ pada harga RM300,100 dua tahun yang lalu.

Sultan Ibrahim sememangnya dikenali sebagai seorang pengemar dan pengumpul kereta sports dan juga motosikal berkuasa tinggi. Baginda juga gemar mengumpul nombor-nombor plat yang memiliki satu digit antaranya yang dimiliki oleh baginda ialah JJJ 1, JJ 1 dan JJ 2. – mStar Online-

Posted using BlogPress from my iPad


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.