Dedahkan siapa diplomat asing sertai BERSIH 3.0 !

on Saturday, June 16, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments





AIDCNews – 15/06/12 – Satu dokumen yang dihantar kepada kami mendedahkan penglibatan tiga orang pegawai diplomat kedutaan asing telah menyertai perhimpunan BERSIH 3.0, 28 April lalu.
Kandungan dokumen sulit itu turut menyatakan nama dan pangkat tiga pegawai diplomat dan mereka telah dikenal pasti turut serta dalam perhimpunan 28 April dari Petaling Street ke Dataran Merdeka.
“Salah seorang dari tiga pegawai itu memakai baju kuning BERSIH 3.0,” lapor dokumen sulit itu.
Menurut laporan itu, tindakan tiga pegawai diplomat itu yang menyertai dan memakai baju BERSIH 3.0 adalah bersalahan dengan etika ‘The Vienna Convention on Diplomatic Relations 1961 Article 41 (1)‘ yang melarang para diplomat campur tangan dalam masalah politik sesebuah negara.
“Tiga pegawai diplomat itu perlu disingkirkan dari Malaysia kerana tindakan mereka bercanggah dengan etika Article 9 (1) Vienna Convention,” lapor dokumen sulit itu lagi.



Menjelang beberapa hari sebelum berlangsungnya perhimpunan 28 April, portal The Malaysian Insidermelaporkan Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama kepimpinan BERSIH 3.0 dijangka akan hadir menemui diplomat kedutaan asing untuk mengadakan mesyuarat tertutup.
Menurut portal itu lagi, mesyuarat tertutup bersama kedutaan asing itu diadakan di Hotel Doubletree Hilton pada pukul 3 petang, 25 April.
Pada 12 Jun lalu Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman seperti dilaporkan Sinar Harian berkata, beliau bimbang dengan laporan pembabitan diplomat asing dalam demonstrasi jalanan seperti demonstrasi yang disokong oleh pembangkang di ibu negara pada 28 April lalu.
Sama ada pembabitan itu benar-benar untuk mengumpul maklumat atau sebaliknya, katanya ia pasti bukan satu langkah yang bijak.
Katanya, beliau bimbang bahawa langkah sedemikian mungkin membawa kepada beberapa persepsi negatif dan diplomat harus sentiasa sedar sensitiviti cara negara di rantau ini mengekalkan hubungan baik antara satu sama lain.


Komen GPB

Tak perlu habaq negara mana pun dah ramai boleh agak dari mana  diplomat itu .. negara yang selalu juak2 BERSIH pergi setiap bulan terutaman Guan Eng celaka ini .

GPB harap blogger hebat AIDC dedahkan siapa diplomat berkenaan yg cuba buat onar & menjahanamkan negara ini . Senang sikit kita halau depa balik negara depa ....


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.