TIBAI bakal jadi penghalang Anwar Ibrahim jadi PM

on Monday, April 23, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment






Lebih 3,000 orang menghadiri pelancaran kelab Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI) di sini malam ini, yang dirasmikan oleh Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali.Ia diketuai bekas Naib Ketua Angkatan Muda PKR, Muhammad Zahid Md. Arip sebagai Mursyidul Am TIBAI manakala seramai 28 bekas pemimpin parti itu dilantik ahli majlis syura dan mereka akan menggerakkan segala usaha bagi memastikan cita-cita Anwar untuk bergelar Perdana Menteri dihalang.

Mereka yang dijemput menyampaikan ceramah sempena pelancaran tersebut ialah bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari; Ahli Dewan Negara, Datuk S. Nallakaruppan; Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kassim; bekas Ahli Parlimen Parit Sulong, Datuk Ruhanie Ahmad; bekas pengasas PKR, Ng Yum Yong; bekas Exco Angkatan Muda PKR, Ghani Haron dan Pengerusi Gabungan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS), Hamidzun Khairuddin.

Ketika berucap di majlis berkenaan, Ibrahim berkata, rakyat negara ini wajib menolak dan menggagalkan cita-cita Anwar untuk bergelar Perdana Menteri kerana Ketua Pembangkang itu bukan sahaja menghadapi masalah moral yang kronik tetapi semakin jauh tersesat dalam perjuangannya.Kata beliau, Anwar juga mendokong fahaman pluralisme agama selain menyokong keselamatan Israel."

Saya mengenali Anwar sejak tahun 70-an sewaktu kami sama-sama menjadi pemimpin pelajar, dahulu beliau idola semua orang termasuk saya kerana ketegasan memperjuangkan agama Islam.

HSaya sayang dan menghormati Anwar sehingga sanggup dipenjara kerana beliau."

Namun selepas ditunjukkan dengan segala bukti sahih, saya akhirnya sedar Anwar tidak layak memimpin negara, Anwar bukan lagi pemimpin yang kami kenal semasa era 70-an, dia sudah jauh berubah dan pada saya, Anwar sudah jauh tersesat daripada perjuangan sebenar,"

Dalam pada itu, Ibrahim berkata, rakyat perlu berterima kasih kepada bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang membuat keputusan tepat memecat Anwar, kerana kini terbukti segala dakwaan yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang itu adalah benar.Menurutnya, jika Dr. Mahathir tidak memecat Anwar pada tahun 1998 dan sekarang negara ditadbir oleh beliau, Malaysia mungkin menerima nasib serupa sebagaimana dialami beberapa negara Arab yang kini musnah satu persatu akibat percaturan politik golongan Yahudi."


Dakwaan pemecatannya itu satu konspirasi tidak berasas, orang yang membawa masuk dan menaikkan Anwar adalah Dr. Mahathir, beliau merupakan pemimpin kesayangan Dr. Mahathir pada ketika itu tetapi pemecatan terpaksa dibuat kerana Anwar dikaitkan dengan masalah moral," katanya.

- Posted using BlogPress from my iPad


One Response

  1. Anonymous says:

    Ramainya cerdek pandai meninggalkan PKR ALLHAM DULLILLAH!,yang peliknya penyokong2 PKR/PAS kata penyokong UMNO/BN bodoh!pelik juga ye.Kalau difikir2kan yang tinggal menyokong ni yang dah habis cerdek kot!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.