Kelayakan Piala Asia 2015: Harimau Malaya tersungkur kepada Qatar 2- 0

on Thursday, February 7, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Seperti dijangka , Harimau Malaya akhirnya tewas kepada pasukan pilihan Qatar  dengan 2-0 . GPB ingat perlawanan akan berkesudahan 1-0 ( ok la kalah tipis )  , tetapi kealpaan pertahanan di minit akhirnya memberi gol percuma kedua  untuk Qatar menang bergaya .

Serangan -  tiada langsung gerakan merbahaya striker kita  dijanakan yang boleh mengancam kubu lawan boleh menghasilkan gol..

Midfield - asyik bertahan   ..tak dapat support walaupun bermain formasi 4-2-3-1 ..Malaysia  agak kurang memegang bola..bnyk hantaran kurang tepat dan penguasaan bola masih lemah..

Defend -  aksi Rueben agak kurang berkesan ..marking nya terhadap pemain Qatar mengecewakan dan gol terakhir Qatar ternyata berpunca daripada kealpaan beliau . wing bek kita pun jarang support sayang menyebabkan gerakan serangan kita sering tersekat & terus ditutup pemain Qatar..

Yang Aidil Kapten pulak asyik dok tendang rugby je bila freekick ...kalau tak boleh tendang bagi orang lain la ..

GK - Apek beraksi baik ..banyak save percubaan striker Qatar terutaman Sebastian Suria





Apa agaknya alasan jurulatih kesayangan FAM ini selepas kekalahan ini ??  Peminat dah muak   dengar alasan skuad ini skuad kedua Malaysia sebab ramai pemain utama  injured .. persoalannya , kalau ramai injured , mengapa pemain seperti Piya tidak terpilih walaupun aksinya dalam liga cemerlang .






Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.