Hot ! Nik Aziz hina penerima BR1M sebagai ayam dan lembu !

on Thursday, February 21, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments




Ketika jutaan rakyat Malaysia bersyukur dengan pelbagai bantuan yang diberikan Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

 Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

 Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

 “Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.



Komen GPB

Satu penghinaan sama sekali Tok Guru pujaan PAS terhadap jutaan penerima duit BR1M di seluruh negara sekarang ini .   Apakah ini yang diajar dalam Islam dengan menggelarkan orang yang menerima  pemberian duit BR1M  seperti beri hampas kelapa & padi kepada ayam dan lembu ??

Salah ke kerajaan BN memberi bantuan seperti ini kepada rakyatnya ?? Apa bezanya yang Guan Eng beri RM100 kepada warga emas di Penang ?   Jangan 

 Nik Aziz dan pemimpin PAS lain tak pa la sudah kaya raya ..lagi banyak balak ditebang lagi kaya . Walhal rakyat Kelantan termasuk ahli PAS banyak yang dapat duit BR1M .










4 Responses

  1. Anonymous says:

    dia pas tak pernah tahu MENDERMA selalu 'MEMINTA DERMA WAKTU CERAMAH'
    DIA NI AYAM JENIS PERGI MENCARI 'HAMPAS KELAPA'SBB DITEMPAT DIA TAKDOK hampas kelapa(NYOK),
    SBB TU JUGA UMAT KLATE BERTABUR CARI HAMPAS NYOK DI TMPAT ORG SBB TUAN DIA DIA PON CARI HAMPAS NYOK JUGA -CAMOH MERATO MINTOK hampeh nyok - lagi tue lagi haru

  2. Anonymous says:

    Kenyataan babi baru yg aku dgr!Cukuplah klu dah mati dengki mcm tu.Tak payahlah nak hina org.Dia upah org ikut amPigga si pendukung lgbt tu patutnya rasa terhina..
    Nilah jelas ulama politik...lacur agama demi politik..Patutlah mat liwat rasa 'selamat' krn nilah pelindung dia di dunia dan akhirat..

  3. Anonymous says:

    maksud nik aziz...500 tu adalah sedikit kalu nak dibandingkan dgn pendapatan dan kekayaan negara yg berbillion billion...bg 500 dlm masa setahun sedangkan bg kat bini dia juta2 dlm masa 3-4 thn pemerintahan..

  4. Anonymous says:

    Kalau dia bg kat bini dia berjuta pn tu hal dia dgn tuhan.. Ko ada bkti ke dia buat mcm tu...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.