Harakah sudah lembik dan hilang taring

on Monday, November 23, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


dipetik dari blogger PAS sendiri yang menulis Harakah di mana bila PAS dan TGNA diserang .

Senang saja jawapan PB, Harakah kini dikuasai oleh Kamaruddin Jaafar , orang Anwar yang berbaju PAS. Sudah tentu akhbar Harakah ini akan bawa kisah Anwar saja di muka depa dan isu ini pernah dibawa di seminar PAS baru-baru ini. Malah cerita Khalifah Umar Abd Aziz PAS iaitu Ustaz Lim Guan Eng pun selalu ada juga dimuatkan .

Harakah hilang taring dan lembik disebabkan juga mereka kini tiada lagi modal @ hujah untuk pertahankan PAS dan banyak isu-isu kini dalam kepimpinan PAS tidak mampu dijawab oleh pemimpin sendiri . Bola tanggung dan modal hujah orang PAS kini sudah tak ada kerana harakah yang dianggap kitab mereka kini tiada lagi nas-nas baru untuk ditulis untuk hantam BN .hehe




oleh http://bloglistpolitik.blogspot.com

Bermula semalam dengan berita PALSU Utusan Meloya menyatakan Datuk Husam Musa akan letak jawatan, hari ini mereka terus menyerang TGNA untuk semua pemberitaannya.

Mereka menyerang nampaknya.

Berbeza dengan Harakah yang dilihat seakan telah hilang taringnya kebelakangan ini. Ramai pembaca mula mengeluh kerana Harakah tak beri modal dan bola tanggung untuk menghentam dan menyerang UBN bagi memulakan hujjah walau pun di kedai kopi.

"Mujur ada bloggers pro pembangkang" komen seorang rakan.

Berita berkaitan yang ditulis Utusan Meloya hari ini.

Nik Aziz tidak akan terima
KOTA BHARU 22 Nov. – Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak akan menerima peletakan jawatan Datuk Husam Musa sekiranya Exco kanan kerajaan negeri itu benar-benar berhasrat mahu berbuat demikian.

ALOR SETAR 22 Nov. - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dijangka membincangkan hasrat Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa yang dikatakan mahu melepaskan kesemua jawatannya di dalam parti dan kerajaan dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam kunjungannya ke Kelantan Khamis ini.

KOTA BHARU 22 Nov. - Kemelut yang melanda Pas Kelantan bukan sahaja memberi kesan kepada parti itu tetapi rakyat negeri ini turut menerima tempias akibat pentadbiran yang semakin kucar-kacir.

TUMPAT 22 Nov. - Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat perlu bertanggungjawab terhadap kekeliruan dan perpecahan di kalangan umat Islam yang dicetuskan oleh kenyataan-kenyataan mengenai agama yang disesuaikan dengan kepentingan politiknya.

SEGAMAT 22 Nov. – Pas dibelenggu amalan ‘pilih kasih’ apabila hanya individu yang mempunyai hubungan rapat dengan pemimpin atasan diberi keistimewaan untuk menerajui jawatan penting.

Ni berita Harakah hari ini:-

Jangan gantung kes Perak secara tidak bertali
Harakahdaily

IPOH, 23 Nov: PAS Perak mendesak supaya kes semakan keputusan SPR yang difailkan oleh Speaker Dun Perak, V Sivakumar yang digantung tidak bertali dan masih belum dibicarakan mestilah diputuskan segera.

Ganti Speaker: Dr Abdul Isa bukan sembrono
BASHIR ISHAK dan MOHD SHUBIHI MUHAMAD ZAIN

ALOR SETAR, 23 Nov - Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah baru-baru ini dikejutkan dengan teguran daripada dua orang Adun Pembangkang yang mempersoalkan kewajaran Speaker DUN, Datuk Dr Abdul Isa Ismail membenarkan Yahya Abdullah (PAS-Jeneri) menggantikan tempatnya sementara beliau keluar menunaikan solat Asar.

Tragedi Bukit Antarabangsa: Ubah status rahsia untuk kepentingan ramai
Harakahdaily

SHAH ALAM, 23 Nov: Kerajaan negeri Selangor terpaksa menarik balik cadangannya membuka membuka laporan tragedi tanah runtuh Bukit Antarabangsa kerana ia telah diklasifikasikan rahsia oleh Jamaah Menterii, kata Menteri Besar, Tan Sri Khalid Ibrahim.

Mahkamah tolak permohonan tangguh pilihan raya di Kota Siputeh
Harakahdaily

PUTRAJAYA, 23 Nov: Mahkamah Tinggi mengarahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) agar mengadakan pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Kota Siputeh, Kedah.




Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.