Prof yang gah di wacana , tapi tidak di akar umbi rakyat !!

on Monday, December 10, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


Lagi satu pendapat bergelar Prof yang nampak menyebelahi Pakatan dan cuba menidakkan kemampuan BN di PRU 13 . 

Seperti kata KJ , itu  pandangan orang akademik tapi  bagi pengamatan   orang politik ianya berbeza sebab mereka lebih  tahu kehendak semasa rakyat terutama akar umbi . PM sendiri semasa  di PAU2012 berkata pembangkang bukannya kuat sangat  pun dan beliau yakin mampu menang 2/3 majoriti .

Setakat hebat berhujah di wacana tak guna pun  jika parti itu tidak menunaikan janji mereka kepada rakyat sepertimana  pembangkang . 

Sudah berapa kali PRK sebelum ini diramal mereka bahawa BN sedang ketinggalan  dan pembangkang mendahului di depan ...tapi bila keputusan akhir  ternyata ramalan prof2 akademik ini semua salah .

Apakah mereka benar-benar tahu kehendak  rakyat di  akar umbi atau hanya  meneliti sumber kertas kajian  di meja  ?? 

Buat Penyokong kerajaan ... jangan gentar kita dengan ramalan  propaganda Prof-Prof atas pagar ini seolah-olah memperlekehkan parti kita BN ..










4 Responses

  1. Salam 1 Malaysia.Pendapat saya pula mungkin PR hanya menang 1 negeri. Penang dengan Selangor jelas sangat sudah senget.Adakah Kelantan, adakah Kedah yang mampu bertahan? Atau kedua-duanya rebah juga? Kita tunggu PRU13.

  2. Anonymous says:

    PR besar kemungkinan hilang 4 negeri skrg (kejutan besar di Kelantan? padan muka Nik Aziz). Tp jgn hairan kalau ada kejutan (dari PR) berlaku di tempat lain.

    Apapun PM dan BN jgn confident sgat. Tak mustahil PR boleh menang parlimen kalau BN terus goyang kaki. BN kena fikir macamana nak atasi 'keterbukaan' PR. PR yg dipimpin Anwar, ambil jln mudah gunakan strategi 'asal bukan UMNO/BN'. Hantam saja janji menang. Pakatan musuh-musuh BN akan meningkatkan 'kuasa' pembangkang utk menjatuhkan BN.

    Sdgkan BN ada prinsip yg konsisten yg perlu dipertahankan wlupn ada rakyat tak suka. Yg pastinya mengapi-apikan permusuhan di kalangan pembngkag blum cukup utk jamin majoriti BN. Rakyat kena diberitahu, kalau BN jatuh, huru-hara dan ketaktentuan blh berlaku sbb pembangkang cuma pakatan rapuh yg takde prinsip yg sama. Ini mnyusahkan rakyat dan negara. Ambik iktibar perang Somalia, Iraq dan Libya. Baygkan kemakmuran Malaysia yg ada lbih 50 thun untuk bina. Nak bina negara bukan senang. Rkyat kena sedar hal ini.

    Sbg rakyat atas pagar, aku lebih rela undi BN walaupun BN blm mampu buat yg terbaik utk rakyat. Biarlah tak perfect sbb ia sentiasa boleh diperbaiki. UNDI BN!

  3. Anonymous says:

    Habis nak tunggu sampai bila nak buat baik...
    Dah kiok langgar garuda br nak buat...
    Baso benghong

  4. Anonymous says:

    Janganlah Semua Penyokong BN syok sendiri! Kalau Prof tu memberi pendapat sedmikian, itu mungkin berdasarkan fakta yang memungkinkan ramalannya! Ingat ornag Politik tu semua hebat sangat kah? Sikap takbur , mengambil ringan, lalai, dan perasan sendiri tulah yang telah melingkupkan UMNO! Ya kerana sikap sesetengah ahli-ahli politik bebal yang taksub denngan kemewahan segera yang mereka rembat itulah yang melingkopkan UMNO! Tak kah orang politik terfikir misalnya bagaimana seorang ahli politik yang hanya berkelulusan SPM, mampu tiba-tiba jadi kaya raya sekelip mata? atau dengan hanya ijazah sarjana muda orang politik sudah jadi hartawan, sedangkan mereka bukan dari keluarga hartawan? Jangan ulangi sifat memusnahkan harapan rakyat dengan mengulangi perbuatan khianat kepada pengundi, itulah mesej utama ramalan! Aku pun orang Akademik! sebelum bertugas di universiti, aku pun pernah jadi Ketua UMNO, dan diundurkan lantas permainan kotor politik! Pengganti aku guna duit untuk pengaruhi rakyat, akibatnya, musnah UMNO, kerana gelagat tamak sebahagian ahli politik tamak UMNO ini! Masih nak perasan lagi. Masa politik sekarang adalah masa politik UMNO tenat. kalau tidak cintakan tanah air UMNO tidak harus beri muka lagi! Jangan biarkan pengkhianat bangsa yang memberi gambaran baik-baik sedangkan di dalam UMNO sendiri masih banyak ulat busuk! Aku sayangkan UMNO dan Tanah Airku. Aku benci ahli politik bebal dan busuk. Sedarlah! Bangkit dan segera lakukan penilaian yang wajar!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.