Giliran Ngeh hina umat Islam tentang kalimah Allah !!

on Monday, December 31, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments



Selepas Guan Eng , kini giliran paderi Ngeh pulak menghina umat Islam berhubung isu penggunaaan Kalimah Allah oleh Kristian .

Memang benarlah kata seorang pemimpin Perkasa, desakan kuat oleh berhubungan penggunaan kalimah Allah adalah seperti AMANAT DAP . Mereka  sudah tak hirau lagi kemarahan umat Islam tetapi sebaliknya semakin melampau dengan  menyamakan Bible dengan Al Quran .

PAS pulak akan bersikap  syaitan bisu kerana jika mereka tibai  Ngeh bermakna akan mengugat perpaduan dalam Pakatan Rakyat. Ia telah terjadi di P.Pinang di mana PAS negeri telah melabelkan ahli yang bantah Guan Eng berhubung kalimah Allah adalah musuh parti .KLIK DI SINI

Apakah akan terjadi jika negara ini diperintah Pakatan ?? Tak mustahil kalimah Allah akan dibenarkan Pakatan digunakan oleh agama Kristian .


 Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham disifatkan semakin melampau dan langsung tidak menghormati sensitiviti umat Islam berikutan tindakannya menyamakan al-Quran dengan Bible berhubung penggunaan kalimah Allah. Pengerusi Jawatankuasa Kerja Himpunan Ulama Muda Malaysia (Ilmu), Fathul Bari Mat Jahya berkata, tindakan Koo Ham itu juga sengaja mahu mencabar maruah dan kesabaran umat Islam di negara ini di samping menyokong prinsip pluralisme.

Apa yang dia (Koo Ham) faham tentang Islam dan al-Quran? Bagaimana dia boleh menyamakan al-Quran dengan Bible sedangkan dia sendiri tidak mendalami mahupun mengamalkan bacaan al-Quran dalam kehidupan sehariannya," katanya ketika dihubungi, di sini hari ini.



Dalam laman sosial Twitter kelmarin, Koo Ham yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sitiawan mengeluarkan kenyataan berbunyi:

“Just like the Quran, the Bible also use many names to describe God into different circumstances to describe the attributes of God (Seperti al-Quran, Bible juga menggunakan banyak nama untuk menjelaskan tuhan dalam keadaan yang berbeza untuk menggambarkan sifat-sifat tuhan)


3 Responses

  1. alatiffh says:

    Christian ahli DAP ialah avengelis iaitu agama yang di cipta oleh Freemason. Bukan Christian sebenar. Orang Christian tidak membuat hal antara agama. Christian sebenar ialah Catholic atau Protestan. Freemason pentingkan dunia semata mata dan sanggup masuk neraka di akhirat nanti. Mereka menyembah syaitan.

  2. Anonymous says:

    Kita tunggu jePOK NIK and Hj Heading buat ulasan,misti x pe,tapi kalau ianya keluar dari Kompenen BN,Pecah le kopiah org PAS kt pentas ceramah

  3. Unknown says:

    Allah tuhan sekelian alam.. Tuhan semua manusia...

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.