Menteri KDN dah mengamuk , hanya tindakan tegas sahaja selepas ini @Zahid_Hamidi

on Saturday, May 18, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 21 Comments





- Kerajaan tidak akan memberi sebarang amaran kepada mana-mana pihak yang bercadang mahu mencetuskan huru-hara sebaliknya akan terus bertindak secara tegas.


 Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tiada sebarang kompromi dengan pihak tertentu khususnya pemimpin pembangkang yang sedang menghasut rakyat turun ke jalanan bagi mencetus rusuhan sekali gus menjayakan hasrat menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Saya tidak akan memberi amaran tetapi tunggulah tindakan tegas," katanya ringkas ketika dihubungi Utusan Malaysia bagi mengulas tindakan yang bakal diambil ke atas pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang merancang mencetuskan huru-hara. Isnin lalu, pemimpin pembangkang seperti Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) R. Sivarasa dan Tian Chua ketika berceramah dalam Perhimpunan Tragedi 13 Mei secara terbuka menghasut rakyat ke jalanan bagi menumbangkan kerajaan BN melalui kaedah rusuhan.


 Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata, Kementerian Dalam Negeri yang diterajui kepimpinan baharu bersedia sepenuhnya memastikan kesejahteraan rakyat dan keharmonian negara kekal terpelihara dengan menguatkuasakan undang-undang sedia ada.

"Pencegahan itu lebih baik daripada penyelesaian, dan pencegahan awal itu lebih murah 'harganya' berbanding penyelesaian masalah.

Saya akan guna pendekatan itu agar pihak kerajaan tidak disanggah dan mereka (pembangkang) juga tidak melakukan penyanggahan," jelasnya.


Sementara itu, mengulas kecaman pembangkang selepas beliau meminta pihak tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia berhijrah ke negara republik jika menjadikan isu undi popular sebagai alasan, Ahmad Zahid berkata, pembangkang melenting kerana mereka cuba menipu rakyat.

"Orang yang makan cili memang akan terasa pedasnya, sebab itu pemimpin seperti Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng melenting dengan kenyataan saya, tetapi apa yang dinyatakan adalah hakikat dan sudah sedia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya.


21 Responses

  1. Anonymous says:

    ambil tindakan tegas..jangan bagi muka

  2. Anonymous says:

    Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid , Saya rasa Beliau adalah Menteri yang bertanggungjawab . Saya sokong Beliau :D

  3. Anonymous says:

    SYABAS DATUK SERI ZAHID.....WARGA UMNO TETAP SETIA DI BELAKANG DATUK....MASA UNTUK BERTINDAK SUDAH SAMPAI DATUK...SUDAH LAMA KAMI BERSABAR DAN MELUAT TINDAKAN PUAK PUAK DUA ALAM INI.....

  4. Unknown says:

    Kita pengundi yang telah menang dan mengangkat kerajaan patut di hormati oleh puak yang kalah...Mereka buka saja menentang karajaan malah mereka menidakkan hak kita yang menang secara jujur.

  5. Unknown says:

    Kita menyokong apa saja tindakan kerajaan

  6. Anonymous says:

    tolong sebarkan

    http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2013/05/china-mari.html?m=1

  7. Anonymous says:

    Hahahahaha..... Dia nie sama jer ngan krismudin.. Kalau betoi2 dia nak buat, dia dah buat kemarin pun. Dia cuma berani menyalak dlm pagar jer...

  8. Anonymous says:

    Teruskan jgn bagi muka..ambik tindakan yg sewajarnya..kpd petualang2 durjana..say no to anwar n the gang..we love. .keamanan..kami benci demonstrasi jalanan

  9. Anonymous says:

    ya jng bagi mereka bermaharajalela, pak nuar dari muda sampai ke tua asyik demo demo yg dia tahu. tak puas2nya

  10. Anonymous says:

    Ko ingat dia berani ker ngan nuar..? Ehhh... Ini nuar lah nak buat demo, bukan perkasa tau. Ko kena ingat tu. Nuar bukan jenis manusia takut d penjarakan tau. Ibrahim ali mungkin le ko leh gertak2.

  11. Anonymous says:

    Jangan bagi muka, makin lama makin naik lemak, dasar tak sedar diri, cakap elok2 tak nak dengar, mmg patut amik tindakan tegas. Tembak je mana yg merusuh tu, buat menyemak negara je, susah berbahasa dgn org yg x leh terima hakikat dan kemaruk kuasa ni.

  12. Kenapa perlu dipertikaikan apa yang dikatakan oleh Zahid..Dia baru sehari je pegang KDN..setiap tindakan yang perlu dilakukan mestilah mengikut prosidur dan undang2..so bagi la masa untuk dia menkaji prosidur yang termaktub dan barulah boleh dia bertindak..negera kita ada undang2..puak sial sebelah sana pulak dibantu oleh Majlis Peguam ..kalau tak kena gayanya..cina2 diMajlis peguam dan keling Ambigga akan bersuara..Ini lah yang terjadi kepada Majlis peguam dan siAmbingga kononya berjuang untuk hak asasi..tetapi pabila kena kepada puak dia semuanya simpan kuku dok senyap je..lepas tu ada pulak dikalangan bangsa melayu yang menyokong sikap hipokrik mereka ni

  13. Anonymous says:

    Adoiiiii.... Menteri KDN cume tukar "amaran" kepada "tindakan" .. Dari "pertahanan" ke "kdn" . Xde ape yg beza jer pun. Memang patut pun di buli ngan nuar.

  14. Anak Bukit Jelutung says:

    Alhamdulillah.
    DS benar-benar memahami perasaan majoriti rakyat.

    Kalaulah sikap tegas dan pantas ini berlaku lebih awal alangkah baiknya.

    Rakyat mengharapkan yang terbaik agar kehidupan akan kembali normal seperti zaman pemerintahan YAB Tun Mahathir.

    Tahniah DS Dr. Ahamad Zahid.

  15. Unknown says:

    kami sokong zahid ambil tindakan tegas

  16. Unknown says:

    mami sokong zahid ambil tindkan tegas

  17. Anonymous says:

    Antam saja dato seri.... Smlm anwar bg amaran pada dato seri. " ini nie bapak dia punya ka" saya pulak nak bagi amaran pada anwar ibrahim ( babi ) kau ingat nie ini pula kepala bapak kau punya ke... Kau ingat tiap tiap mlm berdemo nie nie anak beranak kau punya....babi sial anwar ibrahim... Menyusahkan org aje.... Elok elok kjaan boleh fokus pada kenajuan negara ... Polis polis boleh tumpu untuk tangkap penjenayah dah terpaksa alih tugas sebab nak melayan meroyan kau... Pastu komplen kadar jenayah tinggi.... Tangkap aje dato seri anak anak babi yg ikut 505 ini dan kepala bapak babi yg menganjurkan ye... 505 adalah hari babi babi

  18. Anonymous says:

    KAMI RAKYAT MALAYSIA YG CINTA KAN KEAMANAN MENYOKONG DATUK SERI DR AHMAD ZAHID HAMIDI WALAU APA PUN TERJADI.TERUSKAN DATUK SERI...GEMPUR DAN LANGGAR JANGAN BAGI MUKA KAT PENGKHIANAT NEGARA....

  19. Anonymous says:

    Septatutnya memang ini yg dilakukan sebab dah lama sangat dibiarkan, dah banyak lemak. Jangan lupa tangkap jugak tu kepala pemberontak tu...Anuwar, hishamudin rais, tian chua, guan eng. lim kit siang malam. Mereka ni semua kena simpan dalam...kasi lama sikit atau biarkan mereka mati dlm sana...baru aman malaysia ni...kami rakyat dah bebulu tengok muka dia dan akhbar perdana pun tolong jangan bagi publisiti percuma utk mereka

  20. Anonymous says:

    Dah lebih 50tahun Melayu cuba mendampingi cina. Tapi cina tetap angkuh dan anggap melayu bodoh dan cuma buruh/pekerja murahan untuk perniagaan mereka.
    Tangan yg duhulur tidak disambut. Kini masanya untuk GANYANG CINA.
    UMNO tidak perlukan undi cina untuk membentuk kerajaan. Tiba masanya untuk ajar cina beradap dan rasa akibatnya tikam belakang melayu.
    Jangan tipu diri lagi dengan melaungkan "perpaduan".
    Laungan perang masakini adalah "GANYANG CINA".

  21. Anonymous says:

    Angkut Anuar dan lim kit siang abis cerita, jangan asyik menyiarkan berita tindakan akan diambil, kata di kota,kami dah jemu , AYUH PDRM lakukan tugas anda.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.