28 pemimpin pembangkang akan ditangkap dibawah akta hasutan

on Thursday, May 9, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 22 Comments



Polis akan memanggil 28 individu termasuk beberapa pemimpin pembangkang yang berceramah pada Himpunan Suara Rakyat Suara Keramat di Stadium Kelana Jaya, malam tadi.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, kesemua mereka akan dipanggil dalam tempoh terdekat bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan 1948.

"Siasatan awal dapati ceramah disampaikan mereka berbaur hasutan," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, sebentar tadi.


KENYATAAN BERBAUR HASUTAN ANWAR IBRAHIM


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan, Pakatan Rakyat (PR) akan mengadakan jelajah ke seluruh negara untuk membuktikan bahawa rakyat masih menyokong pakatan itu.

Sebagai permulaan, ujar Anwar, Sabtu ini beliau akan bersama-sama pimpinan tertinggi PR ke Pulau Pinang untuk menunjukkan pertarungan sengit antara rakyat dengan keraajan yang korup.


"Saya menggalakkan semua warga Pulau Pinang Sabtu ini untuk berpakaian hitam. Kami akan pastikan dan buktikan tidak kurang daripada 30 kerusi Parlimen yang dirampas BN, dalam siri jelajah ini," katanya ketika berucap di Stadium Kelana Jaya, malam tadi.
Ini perhimpunan pertama besar-besaran yang disertai antara 50,000 hingga 100,000 orang sejak Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) diumumkan Ahad lalu.

Penganjuran perhimpunna ini disertai oleh rakyat pelbagai umur, kaum dan agama, di sebalik dakwaan bahawa 'tsunami Cina' menjadi faktor utama mempengaruhi keputusan PRU13.
PR tidak mengiktiraf keputusan yang diumumkan Ahad lalu atas alasan wujud banyak penipuan dan penyelewengan.
Barisan Nasional dipimpin Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak memperoleh 133 kerusi manakala baki 89 oleh PR.

Anwar yang juga Ketua Umu PKR mendakwa PR tidak akan berundur dan menyerah kerana pihaknya sebenanya telah memenangi Pilihan Raya Umum Ahad lalu.
Tambah beliau, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang turut mengetuai perhimpunan sama di Rusila, Terenggaanu.

Perhimpunan PR bertemakan "Suara Rakyat Suara Keramat" diadakan untuk membantah keputusan PRU13.

Sambil mengulangi keputusan PRU13 lalu sebagai tsunami rakyat Malaysia, Anwar tetap menolak kenyataan Najib sebelum ini yang mengatakan ia adalah tsunami pengundi Cina.

"Apa salah orang Cina berdiri untuk mempertahankan hak mereka? Sehubungan itu, mulai sekarang kita perlu kerja lebih kuat," katanya lagi.


22 Responses

  1. Ini lah jadinya bila manusia mengikut kata bafsu syaitan..walaupun beragama islam tetapi tidak faham erti Qada dan Qadar yang telah ditentukan. Kalau benar belaku penipuan..kenapa untuk kerusi parlimen yang dibantah sedangkan untuk kerusi DUN negeri didiamkan sahaja sedangkan orang tu jugak yang mengundi,tempat tu jugak mereka mengundi serta oarang yang sama juga terlibat untuk kerja proses pengundian..poning...poning tapi ada juga melayu yang dok percaya tak boleh fikir kee..

  2. Anonymous says:

    Jangan biarkan negara huruhara dan tidak aman. Tindakan tegas perlu diambil kepada pencetusnya.

  3. Anonymous says:

    sejahat-jahat manusia ada juga sampai limit kejahatannya...tapi anwar bukan manusia...dia UFO

  4. Anonymous says:

    Anwar Ibrahim must step down .
    If he is clean , Pakatan could have win the election. His low moral was the biggest factir why Pakatan Rakyat lost the election.
    This protest is just a wayang , just to cover his ass.

  5. Anonymous says:

    Shame On You Anwar!!!
    Shame On You PR!!!
    Shame On You Dog and Pig!!!

  6. Anonymous says:

    oooo...ini semua salah umno...

  7. Anonymous says:

    Politik dendam gitu lah. Dia tak kesah dah apa yang akan jadi pada negara. Kerajaan kena tegas, Pulis kena tegas. Ketua pulis, alahai kena lah tegas, ini masaalah negara.

  8. Anonymous says:

    Kerajaan perlu bertindak dgn cepat dan tegas....masa berlembut sudah berlalu...majoriti rakyat sudah bosan dgn tindakan anwar ibrahim...sekat sebelum terlambat...

  9. Anonymous says:

    tak habis2 la aljuburi ni

  10. Anonymous says:

    KURANG AJAR KENA ATASI DENGAN KURANG AJAR JUGA. MEREKA DAH MELAMPAUI BATAS. KAN MAJORITI BN BUMIPUTERA DI BELAKANG KERAJAAN.

  11. Anonymous says:

    masa untuk berlembut sudah abis wahai DS Najib....tegas & keras la...rakyat yg menyokong kamu sedang memerhatikan tindakan kamu....letih dah!

  12. Anonymous says:

    Dajjal telah muncul....

  13. Anonymous says:

    anwar ibrahim! pls look at your self first...with your low moral (fucking assmin's wife & chinese whore plus many other homosexual activities), your are not fit to become pm of islamic country!

  14. Anonymous says:

    I DONT KNOW WHAT TO SAY ABT THIS GAY
    HIS VISION IS ONLY ONE - PM
    WISH SOONER OR LATER HE SURELY BE A
    PM- Pergi Mati

  15. Anonymous says:

    by hook or by crook, nuar kena juga pastikan diA naik jadi PM....duit advance dari zionis yahudi dah banyak di ambil....apa dia nak explain kat dia punya MASTER kalau kali ini kalah jugak???? zionis kat US tu dah berdehem dehem sambil menjeling manja jer kat nuar.....Anuar dah ketar lutut.... nuar ingat, setiap bantuan YG ZIONIS beri, tak ada ke balasan?? Zionis bukan kecik anak rangkaiannya.....seluruh dunia dia control.....DO IT NOW OR YOU DIE!!!!!

  16. Mila Sha says:

    malu weh negara luar tengok malaysia asik buat demonstrasi je.. esk2 negara luar pakat ngn anwar nie x taw la jadi mcm mana malaysia nie.. yg msh blm bkk mata to sedar la.. ini prjuanga islam bkn prjuangan si anwar nie..

  17. Anonymous says:

    Never worry!!!
    Read my lips, We WILL arrest.... not we have arrested

    Don't jump earlier, we only will... like always when this thing cooling down and every body forget...we will never arrest

  18. Anonymous says:

    korang mmg jenis telan je penipuan pru13..mana keadilan??
    arrest 100k++ people???haha..i wish i could see it!!prove it!

  19. Anonymous says:

    Untuk Negara..Bangsa dn Negara....aku sangup berputih tulang dr berputih mata...

  20. Anonymous says:

    ANUwar tidak akan kena tahan oleh PDRM punyalah...semua big gun PDRM dalam tangan beliau sekarang ni...

  21. Anonymous says:

    Tangkap kepala die la doh... kat penang...menang... suara rakyat... kat kelantan menang.. suara rakyat.. kat selangor menang.. suara rakyat... ape kate klu x puas ati.. semua wakil pr letak jawatan beramai2 tande protes. Lagipun kan pilihanraya ni kata x adil... Ade berani?

  22. Anonymous says:

    PKR lahir hanya sesudah Anuar kena pecat sebagai TPM. Pada aku PKR hanya berjuang untuk melunaskan dendam kesumat Anuar. Hal hal lain tu sebagai pemanis untuk menarik sokongan pengikiut pengikut je.....

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.