HOT ! KEMPEN UNTUK AJAR CINA RASIS TERSEBAR !!

on Tuesday, May 7, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 35 Comments



Kempen " BUY CHINESE LAST " telah tersebar meluas di FACEBOOK disebabkan kurang ajarnya bangsa Cina  yang  kini menjadi rasis kerana  memijak 1 MALAYSIA dengan memilih  politik perkauman DAP  di PRU13 .

 Kempen   ini adalah sebahagian usaha  orang Melayu yang menyokong kerajaan    untuk ajar bangsa  ini   selepas melihat seorang Perdana Menteri Melayu Islam telah  dimalukan  begitu teruk oleh bangsa yang tak kenang budi ini .





" BUY CHINESE LAST "





35 Responses

  1. Anonymous says:

    You're a nonce...

  2. Anonymous says:

    Ajar jgn tak ajar kaum laknat ini. Dah tak kenang budi baik oleh org melayu. Pengkhianat.

  3. Anonymous says:

    kerajaan kena semak balik semua tender2, projek2, insentif2 yg telah diberikan sblm ni, pastikan semuanya ditukar kepada "BUMIPUTRA" termasuk Sabah, Sarawak, Kerajaan kena cek juga syarikat2 yg berstatus BUMIPUTRA, cek betul kah status tersebut kerana banyak yg tipu. biasa lah puak2 yg kuat menipu ni.

  4. Anonymous says:

    Saya setuju. Buy Chinese last

  5. Anonymous says:

    Sememangnya ini lah harapan mereka yang memusuhi umat Islam, yang dengki pada keamanan dan perpaduan yang dinikmati oleh rakyat Malaysia kerana itu mereka lakukan ini semua supaya orang Islam jadi marah dan akan timbulkan huru hara dalam negara. Inilah yang DAP dan PKR mahukan..mereka tak sabar nak tunggu 5 tahun lagi jadi inilah cara untuk menjatuhkan kerajaan...menimbulkan huru hara dan suasana yang boleh menjerumus kearah ' Malaysia Spring' yang mereka sudah design.

    Anwar sudah ajak rakyat buat demostrasi esok untuk membantah pilihan raya yang kononnya tidak bersih walaupun ramai menteri menteri cabinet yang kalah PR sudah dapat kembangkan sayap mereka dinegeri negeri lain. Hanya mereka yang ada agenda jahat saja yang akan katakan pilhan raya ini tidak bersih.
    Anggota keselamatan harus bersiap sedia menghadapi sebarang kemungkinan kerana untuk msenjayakan 'Malaysia spring' mesti ada korban jiwa dan pertumpahan darah.

  6. Anonymous says:

    KITA TAK MULAKAN HAL RASIS NI TP MEKALAH YG MULAKAN DULU....SETUJU!!!! KALU NAK BELI BARANG RUMAH/RUNCIT, BELI KAT MYDIN.

  7. Cencaluk says:

    Salam,

    Saya menyokong penuh tindsksn ini.

    Benda pertama saya ajarkan kepada anak saya semalams adalah jangan beli barang di kedai cina.

    Tapi harap perkasa akan bangkit dan sedisksn banyak pelekat dan diedarksn begitu juga pekida dan ngo islam.

    Ajar saja kaum mata sepet ni, kita lihat apa alasan mereka sekarang ni.

  8. Unknown says:

    kita tekad ajar kaum yg tak kenang budi

  9. Unknown says:

    Saya setuju. Kita kena tunjuk yang Melayu pun boleh bersatu.
    Buy Chinese Last....

  10. Anonymous says:

    ABC

  11. Anonymous says:

    Kerajaan tolong bykkn lg KR1M . Kedai borong bagi melayu meniaga. Sokong buy chinese last. Boikot cina

  12. Anonymous says:

    semua melayu harap ambil initiatif mendaftar jadi ahli PERKASA dan/atau PEKIDA. Perstauan ini adalah benteng terbaik Melayu.
    http://pertubuhanpribumiperkasamalaysia.blogspot.com/

  13. Anonymous says:

    Tolong bangsa cina ibarat tolong lepas anjing tersepit sampai bilapun mereka xkan bg undi utk melayu... Pulau undi cina. Melayu sedang berperang dgn bangsa cina.

  14. Anonymous says:

    kerajaan harus lihat balik semua peruntukkan yg di berikan pada sekolah sekolah cina tak kira sekolah kerajaan mahu pun swasta org cina tak harus dibuat baik mahu yg susah atau yg kaya kerajaan harus lihat balik cukai cukai dan kepentingan kaum cina yg lain kerajaan harus memberi tekanan kepada kaum cina di malaysia skira tak mau kehilangan tanah melayu yg kita cintai semakan balik kerwargaan negara kaum cina sepatut nya pihak kerajaan memberi lebeh pada org melayu dan org india bukan bangsa china dendam 13 mei masih menebal dikalangan mereka sebab itu mereka tidak memberi undi kepada bn setengah tempat tiada langsung.org melayu harus sedar dalam perkkembangan ini kalau org melayu masih berdiam diri tidak melakukan apa apa muking pru 14 org melayu kehilangan semua nya jadi lah saperti negara negara lain org melayu nak lari kemana tolong jawab wahai org melayu UMNO,PAS dan PKR ada kah kamu selesa dalam pemerintahan bangsa cina.fikir fikirkan lah.

  15. Anonymous says:

    Sedarlah wahai bangsa ku....kita di mainkan secara halus. Agenda mereka semakin jelas. Bukalah mata..Perjalanan bangsa kita masih jauh..Jangan sampai berdagan di tanah air sendiri. Ini bukan soal parti, tapi survival bangsa dan agama kita.

  16. Anonymous says:

    Bangsa yang sesekali tidak boleh dipercayai...

  17. Anonymous says:

    Setuju tu...

    Saya dah lama buat, beli barang yg perlu je dari org islam dan jgn boros. duit lebihan simpan dalam tabung haji. Tahun lepas saya dapat dividen+bonus RM 7000 dari tabung haji Alhamdulillah.

  18. The Chinese - the hypocritical at the highest...

    I strongly support buy chinese last.

  19. Anonymous says:

    Sokong..buy chinese last!! Lps ni bli brg produk islam..wlupun x byk di pasaran..cth mcm ubat gigi,kicap n sewaktu dgnnya..sbb syarikat islam pn ada kluarkn brg brg ni.

  20. Anonymous says:

    BUY CHINESE LAST...
    Kalau boleh kita banyak produk Halalan Toyibban.

  21. Anonymous says:

    kita tunjuk kat cina-cina ni macam mana cara nak jadi ultra-malay kat tanah melayu ni. kita tuan tanah malayu. kita tuan duit di atas bumi malaysia. mulai saat ini, secara rasminya kita ajar mereka dengan buy chinese last. dan kalau kita pi kedai cina ni, kita tunjuk sikit macam mana gaya tuan punya duit. aku tuan duit, aku berhak bagi komplen barang cina ni. kita tunjuk kat cina-cina ni.

  22. Anonymous says:

    sekian lama kita bersabar dengan sikap perkauman bangsa cina ni, sekarang tanpa segan silu dan malu lagi, aku tunjukkan dan tonjolkan sikap perkauman dengan bangsa cina ni.

  23. Anonymous says:

    mdyin & KR1M, kdai pak ali, minah ..dan sewaktunya dgnnya my choice..kecuali yang tak boleh nk elak lah.....

  24. huda says:

    Saya sokong...

  25. Anonymous says:

    Benar mereka sedang mara utk menjatuhkan kita. Mereka ambik duit peruntukan dan bantuan BN tapi masa mengundi mereka tak undi kerajaan. Kawan saya di Johor cerita pagi2 lg mereka berduyun-duyun keluar utk mengundi rupanya mreka beramai-ramai pegi dgn satu tujuan utk menumbangkan BN. Sehinggakan calon yg sebangsa dgn mereka MCA yg banyak jasa kpd mereka pun tergamak mereka sanggah. Sebenarnya bukan peruntukan wang ringgit yg mereka mahu tapi yg mereka mahukan ialah kuasa memerintah. Peratusan mereka yg keluar mengundi pun lebih ramai dari PRU 2008 hanya utk menumbangkan kerajaan.

    Ingatlah org Melayu, bersatulah kita di PRU ke14 nanti jangan berpecah lagi. Namun dlm masa yg sama mestilah kita beri sokongan kpd MCA, GERAKAN, MIC dan lain2 parti komponen BN yg bukan sedikit jasanya kpd BN. Celiklah org Melayu sebelum airmata kita menjadi Tangisan Melayu di Bumi Melayu!!!!

  26. Anonymous says:

    Kpd sesiapa yg mempunyai senarai nama2 barangan Melayu dan org India/Mamak sila kemukakan di Blog ini utk pengetahuan semua. Kalau tak dapat beli di kedai Melayu, boleh cari di kedai Mamak atau India sebabnya pada PRU baru2 ini ramai org India telah berpatah balik kpd BN, merekalah yg membantu undi BN.

    Org cina (yg kafir saja) ni bertuankan wang-ringgit. Hidup mereka adalah utk mencari wang dan harta saja. Mereka sangat obses dgn wang. Jika wang dan pendapatan mereka berkurangan mereka akan terpukul. Akan menjadi satu tamparan hebat jika wang-ringgit mereka susut. Mereka dulu yg memulakan dan mencetuskan sentimen perkauman ni.

    Nak beli beras dan tepung sila beli beras Faiza. Beli barang runcit dari kedai2 Melayu, MYDIN, kedai mamak, Kedai 1 Malaysia atau kedai org India. SEBELUM BELI BARANG SILA BACA DULU SIAPA PEMBUAT DAN PENGELUARNYA. Bagi mereka yg tahu senarai barangan Melayu dan India sila post di Blog ini. Wasalam.

  27. Anonymous says:

    Salam. Saya sokong. Beli kat Mydin.

  28. Anonymous says:

    Yes hidup melayu jgn bagi muka pd cina rasis ni.

  29. Anonymous says:

    mintak2 jangan hangat2 taik ayam saja, selepas 6 bulan back to normal, pegi beli kat kedai cina! kalau kat supermarket, nak beli kat mana? HERO, ECONSAVE, semua cina punya, ada supermarket selain mydin? Tesco,Giant, Jusco????

  30. Anonymous says:

    teringat masa induksi di ITM arau thn 91 sambil nyanyi lagu bangsa yg cukup sedih

    " anak kecil main api
    terbakar hatinya yang sepi
    air mata darah bercampur keringat
    bumi dipijak milik orang
    nenek moyang kaya raya
    tergadai seluruh harta benda
    akibat sengketa sesama lah kita
    maruah peribadi dah hilang

    - pastu aku dah ingat lirik dia... sedihh nyerrr

    First action plan, KDN perlu jejak dan hapuskan warganegara-warganegara palsu yg semakin byk yg mampu membentuk majoriti sesebuah negara. ingat kes singapore

  31. Anonymous says:

    Ya boikot Cina doll, banyakkan Malay Doll
    Jangan belajar/melancong sampai ke negara Cina, sampai ke Bangladesh, Afghanistan cukup

  32. Anonymous says:

    Disini ada beberapa webblog/site yg serba sedikit boleh dijadikan rujukan/info perniagaan bumiputra utk kita semua:-

    1.http://direktoriusahawanmara.blogspot.com/
    2.http://www.rumah.net/senarai-usahawan-bumiputera-malaysia/
    3.http://www.bpp.icu.gov.my/eDirektori/

    sekirannya ada lagi weblog/site selain yg ini minta dimaklumkan kpd semua

  33. Anonymous says:

    SENARAI PRODUK KELUARAN BUMIPUTERA ISLAM
    1. Roti – Gardenia (Syed Mokhtar Bukhary)
    2. Minyak Masak -Tiara (FGV-FELDA)
    - SAJI (FGV-FELDA)
    - ALIF (Sime Darby)
    - ADELA (FGV-FELDA)
    3. Susu Pekat Manis – SAJI (FGV-FELDA)
    - ALIF (Sime Darby)
    4. Susu Cair – Saji (FGV-FELDA)
    5. Mee Segera – SajiMee Saji (FGV-FELDA)
    - ADABI
    6. Beras – FAEZA
    - Langsat Biru (JUARA SELERA –SG ACEH)
    - Langsat Hijau (JUARA SELERA)
    - Juara Selera
    7. Garam – HALAGEL (garam bukit)
    8. Kicap Masin/Manis – Kipas Udang
    - Tamin
    - ALIF (Sime Darby)
    - Rohaya
    - JALEN (Johor)
    9. Sos Cili/Tomato/Tiram – ZUZA (Kedah)
    - Rohaya
    - ADABI
    - Pelangi (FELDA)
    10. Cuka Buatan – Mudim
    - Rohaya
    11. Tepung Gandum – FAEZA
    12. Tepung Perasa/ Goreng – ADABI (tepun ayam)
    - ADABI (tepung Cucur Ikan Bilis, jagung, udang)
    13. Rempah Masak – ADABI, Brahim’s, FAEZA, AGROMAS, Imans
    14. Kunyit – AGROMAS
    15. Jagung Tin manis – ADABI
    16. Pasta spaghetti – ADABI
    17. Santan Paket – ALIF (Sime darby)
    18. Taucu – JALEN, Tamin
    19. Jus Pekat Buah2an – Tamin
    20. Perasa Ros Sirap – Rohaya, Tamin
    21. Mayonis -Mayo Saji (FELDA)
    22. Marjerin – Pelangi Delima Oil(FELDA)
    23. Sos Tomato Pelangi (FELDA)
    24. Jem – Peanut SunBear (FELDA)
    - Jem Strwaberry – AGROMAS
    25. Kopi 3-in-1 – ADABI-Tongkat Ali Cordyceps (5-in-1)
    i. -Kopi HANG TUAH (2-in1, 2-in-1)
    26. Biskut Coklat – GOODKISS (Noraini’s Cookies)
    27. Frozen Daging Burger/ Nugget – RAMLY, NAFAS, AYAMAS
    28. Sardin Agromas
    29. Sardin Pertima
    30. Bihun Sufi
    31. Mi Kuning Sufi
    32. Kuey Teow Sufi
    33. Garam Sufi
    34. Sos Lada Hitam Sufi
    35. Sos Cili/Tomato Sufi
    36. Kicap Masin/Manis Sufi
    37. Tepung Goreng Sufi
    38. Minyak Masak Sufi
    39. Telur Cap Sufi
    40. Ubat gigi Najwa
    41. Ubat gigi Halagel
    42. Tepung gandum Cap Bidara
    43. Jus minuman Safina
    44. Syampoo D’herbs
    45. Bihun Kampung
    46. Rempah- Imans
    47. Rempah-Brahim’s
    48. Bihun- FAEZA
    49. Jeruk Buah2an- jenama PAK ALI
    50. Kedai Kasut Sukan – ALIKHSAN
    51. Kuah Rojak/Garam Belacan – ZUZA, PAK ALI, FAMA
    MILIK CINA BUKAN ISLAM
    - ROTI MASSIMO
    -ROTI Hi5 – SILVER BIRD (kek, pelbagai jenis roti perisa)
    -BERAS JATI – SERBA WANGI
    -BIHUN JATI
    -BIHUN eCOBrown
    -BERAS RAMBUTAN
    -FROZEN- SAUDI burger, nugget, potatoes
    -KOSMETIK – SAFI
    -BIHUN EKA-FATIMA
    -KOPI-SUPER POWER KOPI
    -MUNCHY’S BISCUITS
    -MINYAK MASAK SERI MURNI (FFM-Robert Kuok Group)
    - SRI MURNI nugget
    -MARINA Nugget
    -MARINA Tune
    - PowerRoot Ali Cafe
    - PowerRoot Oligo Cereal
    - PowerRoot 9SPOT ISOTONIK
    - Malta
    - NutriMalt
    - Teh Cap Masjid
    - Teh Guru Cap Masjid
    - Old Town White Coffee
    - Minyak masak Knife
    - Minyak masak Cap Buruh
    - Minyak masak Naturel
    - Minyak masak Daisy
    - Drinho ALL DRINKS
    - YOE’s All drinks
    - Isomax Isotonic
    - HomeSoy
    - Farm Crows Butter
    - Pasaraya EconSave
    - Pasaraya KK mart
    - Pasaraya 99 SpeedMart
    - Pasaraya Billion
    - Pasaraya Pacific
    Company BAS EKSPRES juga banyak Melayu Punya:
    1. Transnasional (group of Nadi Corp-Dato Nadzmi)
    2. MARA Liner (MARA)
    3. COSMIC
    4. SANI Ekspres
    5. ETIKA
    6. JELITA (Jelita Transtours)
    7. Pancaran Matahari
    8. Durian Burung
    9. Ekspres Perdana
    10.AB Ekspres
    11. Mutiara Ekspres
    12. Mahligai Ekspres
    13. Shamisha Ekspres
    14. Utama Ekspres

  34. Anonymous says:

    Saya copy paste dan sampaikan informasi dari seorang Anonymous di blog lain utk pengetahuan sume......

    Anonymous says:
    May 25, 2013 at 11:41:00 PM GMT+8
    Kleenex®, Scott® , Huggies®, Kotex® - ini merupakan barangan yang diedar oleh Kimberley Clark yang dimiliki 100% orang cina. Dulu ada kilamg di Kulai, Johor tetapi telah berpindah ke Singapura. Tiada pekerja melayu berjaawatan tinggi, hanya customer service. Namum pelanggan utama adalah Melayu.. Harap sebarkan

  35. Anonymous says:

    Aku ni asalnya macam ko jugak.x rasis. Tapi aku ni org niaga kecik kecilan la.dan lokasi aku bebetul macam singapore di tgh kepulaun melayu ( keliling cina)

    Tapi berlaku satu kejadian yang sangat sangat aku rasa HINA. Bangsa lain tak ada. Aku cuma problem dengan CINA. Ada satu cina ni perempuan la. Hantar barang dia kat aku utk di periksa. Dia komplen bende tu tak berfubgsi di rumah. So aku pun periksalah. Then aku buat smpai ok. Bende tu berfungsi balik. Then aku caj lah dia rm10.00 dia pun bayar. So hari tu aku pun gembiralah....


    Esok tu cina mangkuk tu datang. Cakap barang tu tak berfungsi balik. Aku suruh dia bwk balik dtg sini.mungkin ada kerosakan atau apa. Dia kata laki dia dah panggil org lain periksa....so aku ok la.....tapk aku perhati cina mangkuk tu x blah lagi.......tercegat lagi.......

    rupanya dia nak duit rm10 dia beri semalam.....aku bagi balik tapi hati mula panas laaaa. Selepas kejadian tu dia mintak tolong apa pun aku buat bodoh. Memanjang cakap xde. Bukan tu saja sekeliling semua cina tu aku "freeze" dengan diorang. Aku dengar nama cina nak deal dengan aku ...aku ignore tak kira la untung macam mana pun. Rugi pun rugi la.

    Yang puak melayu / india aku buat betul betul. Pasal 2 ni xde masalah dengan aku.....cuma kalau bab menawqr tu biasalah niaga.kalau mereka x jadik pun aku ok...tapi dengan cina mmg aku anti gila......kalau boleh mmg aku x nak. Aku sanggup free postage send barang kat melayu kelantan melayu terengganu melayu kat tmpat lain tapi BUKAN CINA kat tmpat aku.......


    Elok elok aku x jadik kurang ajar aku dah jadik kurang ajar.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.