Kerana demo BERSIH , Malaysia tak dapat kuota haji tambahan ?

on Saturday, September 22, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



- Malaysia termasuk dalam senarai 40 negara yang tidak mendapat tambahan kuota haji daripada kerajaan Arab Saudi bagi tahun ini, kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom hari ini. 

Beliau berkata kegagalan mendapatkan penambahan kuota itu disebabkan keputusan kerajaan Arab Saudi yang menetapkan hanya satu peratus daripada jumlah penduduk sesebuah negara dibenar menunaikan ibadah haji. 

 "Semua negara diberi kuota sebanyak satu peratus daripada jumlah penduduk bagi setiap negara... Kita ada 28 juta orang rakyat bermakna kerajaan Arab Saudi hanya membenarkan seramai 28,000 orang jemaah sahaja daripada negara kita," katanya pada sidang media selepas menutup Persidangan Penyelarasan Undang-undang Syarak dan Sivil ke-22, di sini. 

 Katanya Malaysia memohon penambahan kuota sebanyak 10,000 memandangkan jumlah yang menunggu giliran untuk menunaikan ibadat haji kini mencecah 982,000 orang. Pada 12 Sept lalu, Tabung Haji menghantar surat rasmi buat kali kedua kepada kerajaan Arab Saudi bagi memohon tambahan kuota sebanyak 10,000 orang jemaah haji Malaysia untuk tahun ini. - BERNAMA


Kepada pencacai-pencacai PAS & PKR  sebelum ini syok  yang hentam Jamil Khir pasal  cakap  kerajaan Arab Saudi marah Malaysia dulu kerana berdemo Bersih  , nah sekarang terima lah akibatnya .

Tuduh Jamil Khir tipu la dan hanya kerajaan BN sahaja gempak lebih  , hari ini lihat lah sendiri  kebenarannya .

Kerana nila setitik rosak susu sebelanga ... siapa nak jawab pasai apa 10 ribu kuota tambahan jemaah haji untuk Malaysia tak dapat ??

Pengurusan haji Malaysia adalah yang terbaik di dunia tapi mengapa tak dapat ?

Juak-juak pencacai BERSIH terutama anak Nik Aziz tu jawab la ..pasai tindakan  bodoh & bangang  la kuota haji tambahan untuk Malaysia tak dapat.







Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.