Bekas wartawan bongkar rahsia Malaysiakini terima dana asing

on Saturday, September 22, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




Kredibiliti portal pro pembangkang Malaysiakini terus dipersoalkan berikutan sikap berdiam diri mereka tidak mengakui menerima dana asing iaitu penyangak mata wang George Soros .

Terbaru bekas Pengarang Berita Malaysiakini mendedahkan antara sebab beliau meletakkan jawatann adalah sikap pemilik portal itu yang tidak berterus-terang /mengakui menerima dana dari George Soros .

Kalau sudah bekas wartawan sendiri pertikaikan dari mana sumber dan & itu pun tidak mampu dijawab secara telus ,  ternyata ketelusan & keterbukaan  mereka yang selalu diungkapkan hanyalah palsu .



PETALING JAYA 21 Sept. - Wartawan veteran YL Chong meletak jawatan sebagai Pengarang Berita Malaysiakini lebih sedekad yang lalu kerana pengurusan portal berita itu enggan mengakui menerima dana daripada penyangak mata wang, George Soros. 

"Saya minta Malaysiakini 11 tahun lalu supaya berterus-terang dan tidak menyembunyikan maklumat seumpamanya daripada pelanggan dan pembaca kami.

 "Saya memutuskan untuk meletak jawatan kerana saya sudah tidak sealiran dan tidak boleh menyembunyikan kaitan (Malaysiakini) dengan Soros," katanya kepada The Star di sini hari ini.

 Chong menegaskan, beliau tidak menentang penerimaan dana asing tetapi hendaklah berterus-terang selepas menerima wang tersebut.

 "Namun saya percaya pada etika kewartawanan, terutama tatkala Malaysiakini mengisytiharkan dirinya sebagai mempromosikan ketelusan dan keterbukaan," kata beliau.- UM


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.