..

..

WARDINA MEROYAN DUIT CUKAINYA DISELEWENG KERAJAAN ?

on Wednesday, October 2, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 20 Comments


Hari ini adalah hari modal macai2 pembangkang untuk hentam kerajaan Persekutuan berikutan laporan Audit 2012 telah keluar semalam .

 Di pejabat GPB bekerja hari ini pun , ada seorang pakcik PAS dengan bangganya tunjuk akhbar Sinar Harian hari ini bertajuk "BAZIR LAGI " & persoalkan penyelewengan yang berlaku dalam beberapa kementerian . Dia pun menghasut bahawa sebab nak cover hutang kerajaan inilah menyebabkan harga minyak terpaksa dinaikkan .

 Turut tak ketinggalan , artis Wardina yang hari ini meroyan di twitter pasal duit cukai dibayarnya diseleweng kerajaan . Berapa la agaknya duit cukai dibayar beliau setiap tahun kepada kerajaan ?? Cukai jalan , cukai pintu , cukai tengok wayang ??

 Tak perlu meroyan teruk sangat. Bukan semuanya salah Najib dan bukan semuanya kerajaan di dalam dunia ini sempurna . Harus juga kita akui ramai macai-macai pembangkang pun bekerja dalam kerajaan dan tak mustahil mereka mungkin terlibat dalam penyelewengan ini .

Tak kan semua penyelewengan dilakukan kakitangan kerajaan taik rasuah ini nak disalahlan kepada BN ? Kita ada SPRM , jika benar mereka salah menyeleweng wang kerajaan wajar dikenakan tindakan .






Lihat sendiri di Amerika yang dipanggil Polis Dunia pun terpaksa tutup
beberapa agensi kerajaan & 800 ribu kakitangan tepraksa
cuti tanpa gaji ..bersyukur lah kakitangan kerajaan Malaysia
yang mana gaji setiap bulan masih lagi masuk dalam
akaun setiap bulan


20 Responses

  1. Anonymous says:

    1. RTM beli jam yang mencecah harga 3,810 sebijik dalam 20 biji. Menurut laporan audit, harga jam tue sepatutnya rm100 aje pun sebuah.

    2. Untuk scanner pula = mesin pengimbas, RTM beli dengan kos RM14,670 sebuah. Hahaha. Ada ke scanner dengan harga mahal macam tue? Nak imbas apa? Mata? Otak? Kertas aje pun woi. Scanner A4 aje pun. Untuk jam dinding yang branded nak mampos tue katanya dengan mesin scanner tue RTM telah belanjakan sebanyak RM120, 210.00 = 3 scanners + 20 biji jam dinding. Jangan menangis wahai pembaca2 blog. Jangan menangis. Jika anda rasa ini pembaziran, maka ketahuila bahawa ada lagi yang lebih membazir dari ini.

    3. Kalau nak tahu, RTM juga beli scanner untuk A3 dengan harga rm20, 630 sebuah. Beli 5 biji. Harga asal rm1,000 sebuah. Tapi RTM beli dengan harga 20k. Wow.

    4. Dan nak tahu apa respon RTM terhadap siasatan audit? Mereka cakap harga yang bayar meliputi kos pemasangan, penyelenggaraan dan kos maintainance. Gila kelakar nak mampos. Ko tak reti nak godek2 jam dinding tukar bateri ke apa bagai kalau dia dah lambat bergerak? Dan audit juga memaklumkan bahawa semua peralatan di atas dibekalkan oleh sebuah syarikat melalui rundingan terus. Syarikat kroni sapa la tue ek.

    5. Jabatan Kastam pula menyebabkan kerugiaan 600k bila mereka lupuskan beribu2 pasang kasut atas alasan tidak menepati piawaian kualiti yang dikehendaki oleh Kastam. Secara logiknya aku neh pembeli, ko pula penjual. Ko jual sesuatu, aku check dulu, dah oke baru aku bayar. Betul tak? Tapi bila barangan yang dijual itu tidak menepati kehendak aku, apakah aku akan terus proceed dan bayar? Tak la kan. Tapi apakah pula prosuder yang dijalankan oleh KASTAM? Kalau tak menepati piawaian, tukar la balik. Suruh syarikat tersebut betulkan kesalahan mereka. Apa jadah ko buang duit sampai 600k macam neh?

    6. Kementerian kesihatan lagi best. Mereka boleh pergi upah 2 syarikat untuk selenggara facebook. Tak belajar dari kesilapan Ng Yen Yen nampaknya. Kempen kesihatan untuk mengalakkan masyarakat agar jangan merokok. Melibatkan rm320k wang pembayar cukai. Takde masalah kalau mereka betul2 focus buat kerja2 kempen seperti risalah, video kesedaran dan sebagainya. Tapi kalau sekadar bangunkan satu laman facebook, apa je pun? Ia boleh dibuat sendiri ma. Lantikla satu kakitangan tetap bayar la gaji dia tiap2 bulan untuk update status facebook, kongsikan kempen2 kesedaran mengenai tabiat merokok. Kan lebih menjimatkan disitu?

    7. Kementerian yang sama juga berperanan membazirkan wang pembayar cukai sebanyak rm38,750 apabila kempen2 risalah kesedaran tentang bahaya merokok dan juga beg kertas terpaksa dilupuskan akibat menggunakan kata2 yang sukar difahami dan kata2 yang dianggap menghina. Merokok satu tabiat bodoh untuk orang bodoh. Inila slogan yang digunapakai yang kemudian nya menyebabkan ia terpaksa dilupuskan begitu saja. Bukan kah perkataan yang lebih tepat ialah kementerian kesihatan diuruskan oleh orang yang bodoh untuk menghasilkan kempen yang bodoh? Bahkan audit turut mendedahkan terdapat ribuan kesalahan ejaan dalam buku2 nota yang mereka sepatutnya edarkan kepada masyarakat. Ohh yeah? Makna nya alasan perkataan bodoh itu hanyalah sekadar alasan sampingan aje kot. Alasan utama nya ialah buku2 nota tersebut mengandungi kesalahan ejaan yang memalukan kementerian jika ia diedarkan juga. Heh.

    8. Kerajaan bayar rm1.6juta untuk artis kpop di saat rakyat dihadapkan dengan pelbagai kempen jimat cermat pada tahun 2012. Masihkah korang semua ingat lagi? Apa TPM cakap? Rakyat malas nak berjimat cermat? Apa Jamil Khir cakap? Orang miskin jangan suka meminta2? Woahhhh. Artis kpop dibayar jutaan ringgit beb. Rakyat sendiri dipaksa berjimat beb. Potong pelbagai subsidi lepas tue ceramahkan kita agar lakukan perbelanjaan berhemah. Takde duit untuk kebajikan rakyat tapi ada duit untuk artis KPOP? Artis kpop bukan orang kafir? Bukan kah totok UMNO anti nak mampos dengan orang2 kafir? Lainla aku yang rilex je dengan geng2 kafir dan yahudi. Bahkan aku sentiasa menyayangi mereka.

  2. di amerika beberapa agensi kerajaan di tutup dan pekerja bercuti tampa gaji hingga beberapa bulan,tp di malaysia walau cukai naik tp gaji masih naik lagi setiap tahun dan dpt bonus ,padang yang positif jgn yang nagetif sahaja dan bersyukur apa yang di malaysia selama ini aman dan makmur,rasanya wardina safiyyah nama yang cantik tp berfikiran LOW MENTELITI dari segi pro n kontra

  3. Anonymous says:

    yang JKR ada buat pembaziran kalo ikut laporan...adakah nak disalahkan semua kakitangan JKR ni yang kekadang yg menyebbkan benda ni semua bkn kerajaan tu NAJIB aje tapi kakitangan awam yang separuh drpdnya adalah pengikut parti pembangkang yang tak buat keja dok memonteng aje kejanya ...komplen sana sini....huh kebanyakannya salah depa la....sengal

  4. woi! kalau dh seleweng tu seleweng la. tak payah duk backup. dh reality. so, mereka yg bertanggungjawab tampil ke hadapan. letak jawatan. ramai lagi rakyat malaysia bleh amik alih kerja dari duk seleweng.

  5. Anonymous says:

    Alahai Wardina Nieh.. Banyak songeh Mangkuk hanyyun nie Perasan Dia Lawa Sangat ke..

    Sekali Laki kau kena pecat kerja baru padan muka..

    Pas tu apa? Nak Melalak dan Membogelkan diri kat Khalayak lagi kee.

    Ini lah jenis Pompuan Jahanam tak sedor diri..

  6. Anonymous says:

    yg seleweng nye pegawai kerajaan...yg kene taik nye bn...ade ke patut???dlm kerajaan punye la byk staff yg sokong pembangkang...

  7. Anonymous says:

    Wardina tu ada bayar cukai keee...! LHDN minta check kan. Pasal Agensi dan Kementerian membazir tu bukan perkara baru....Banyak lagi yang kena COVER tu mana Audit Negara dapat check semua... Contoh ketara kat Sabah, Staf / Ketua Agensi / Jabatan kerajan Negeri ramai yang pandu kenderaan jabatan macam kenderaan sendiri, pergi pasar,pasaraya, makan malam, hantar anak sekolah / isteri pergi balik kerja...dan ada yang bawa / pandu kenderaan jabatan pergi holiday / hari raya......Hahahaha...cuba tengok sendiri bila berkunjung ke Kota Kinabalu atau pekan-pekan...selepas waktu pejabat...

  8. Anonymous says:

    Kerajaan satu hal...kakitangan awam yg di amanahkan yg gagal jalankan tugas...tindakan kena tegas...

  9. Anonymous says:

    Si artis BONGKAK ini baik jgn. nak ambil mana-mana SUBSIDI K'jaan, utk. bela golongan seni! Betual tu GPB, di US-Barat, yg. kononnya kaya pun makin ramai hidup MELARAT, tak pula dihentam si HIPOKRIT ini!

    Malangnya, PETRONAS nampaknya dah diTUMBANGkan, utk. bela nasib Bumiputera Islam/Melayu! Ini sudah TERPESONG dr. tujuan utama bekas BAPA-BAPA KEMERDEKAAN-PENBANGUNAN tercinta kita, Allahyarham-Allahyarham Tun Abdul Razak dan Tun Dr. Ismail, yg. menubuhkan Petronas, demi memperkasakan DEB, utk. memperjuangkan hak ekonomi-SOSIAL Bumiputera Islam/Melayu dan Bumiputera lain, terutamanya yg. miskin!

    Sekrg. si PENJAHANAM hak Bumiputera terus mara, utk. MENUMBANGkan MARDI pula!

    Lihat EVANGELIS Star, disyaki berniat memburukkan pengurusan MARDI, disyaki utk. menyokong niat mengambil-alih Taman Botani Negara Shah Alam oleh REJIM pembangkang Selangor - yg. amat LUAS, iaitu 817ha! MARDI tolong jgn nak GADAI tanah ini! Selangor/P. Pinang-Johor/Sabah/S'wak disyaki mahu DIKRISTIAN-YAHUDIKan oleh puak Kristian Zionis DAPBANGKAI/PKR!

    Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Community/2013/10/02/In-a-deplorable-condition-817ha-of-agro-forestland-seems-like-a-waste-of-potential.aspx, 817ha of agro forestland seems like a waste of potential, by elan perumal, October 2, 2013:

    EXCLUSIVE:THE Government’s plans to turn the agriculture park in Bukit Cherakah, Shah Alam, covering over 817ha of agro forestland, into the world’s largest botanical garden has come to nothing.

    It is a sorry sight now, even after RM141mil was allocated in 2007 for upgrading works to be carried out in two phases.
    It was also renamed the National Botanical Garden Shah Alam some time ago…..

    Dan lihat tentang perbincangan MARDI dgn. rejim pembangkang, utk. menagmabil-alih Taman ini, di http://www.nst.com.my/nation/general/shah-alam-botanical-garden-poorly-managed-1.366633, Shah Alam botanical garden 'poorly managed', 02 October 2013:

    KUALA LUMPUR: The Shah Alam National Botanical Garden (TBNSA) is poorly managed, with three of four projects under its first phase classified as "ill".

    The 2012 Auditor's General Report revealed that the RM17.86 million fund for the first phase of the garden, which was supposed to be ready within 18 months since the project took off in 2010, was insufficient.

    This forced the management and contractors who secured the project to move the location and settled for lesser development scope.

    The project was supposed to include a centre for visitors and database, a 1Malaysia garden and a ticketing bridge.

    ……The report said monitoring of the project by Malaysian Agricultural Research and Development Institute (Mardi) was "not satisfactory".

    In its reply to the report, Mardi stated that it had revoked its contract with the contractors and replaced with those who were competent.

    To date, TBNSA management had taken over the project site.
    Construction work on the project continued early in May and is expected to be ready next April.

    Mardi has been entrusted to oversee the project development by the Agriculture and Agro-Based Industry Ministry since 2006.

    With regards to securing a proper agreement with local authorities in Selangor, Mardi said both the state government and local authorities had been putting pressure on Mardi to hand over the project to them in June last year.

    Mardi said negotiations on the matter had been held between the local authorities, state government and Mardi. However, there had been delays in reaching a decision.

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal).

  10. Anonymous says:

    Setuju dgn anon 536pm. Saya tak salahkan kerajaan tetapi k/tgn kjaan. Yg seleweng dan rasuah adalah k/tgn kerajaan.

  11. Observer says:

    Nmpk sgt xphm sistem...ni seme keje penjawat awam yg x amanah..kontrak glc, 200mil br pegi mof.....klu yg mcm ni, smpi pengarah je biasenye....procurement kerajaan mmg ade problem, collusion sewenang2 nye berlaku.....

  12. Anonymous says:

    Tengok kerajaan PAS Kelantan , mana ada masalah ... semua projek berjalan dengan baik dan terurus... oops ....ada ka projek kat Kelantan? Ooo tak ada pun projek ...patut la tak ada masalah ...

  13. Anonymous says:

    kakitangan kerajaan tu dilantik oleh kerajaan yg memerintah le...kepimpinan kerajaan yg korup menghasilkan pentadbiran yg korup...kakitangan kerajaan tu hanya golongan pelaksana kepada dasar-dasar kerajaan...bukan kakitangan yg buat keputusan tp kerajaan...pemimpin kerajaan dan pak2 menteri buakn peduli pun apa yg berlaku dlm kementerian masing2..yg dia tau, rasmi kan majlis...makan2 dan main golf...huhu

  14. Anonymous says:

    cam ni la wardina... kalu ko rasa rugi bayar cukai kat kerajaan, ko bayar jer zakat kat kerajaan negeri Kelantan. Kutipan cukai negara pun tak ler terjejas sgt kalu takat ko tak bayar cukai. Rasa yer celah gigi pun tak sampai.

  15. Anonymous says:

    xnk sokong kerajaan pn jgn la wt cita mcm2. x hbs2. ingt laaa dh brthun negara kita ni spa yg pgang.....

  16. Anonymous says:

    anon 741,
    jgn nak seleweng fakta la. pengurusan tender tu termasuk dalam PELAKSANAAN bukan dasar. yg ambik kakitangan tu suruhanjaya polis, perkhidmatan awam, pendidikan dll yg diberikuasa. setau aku xde pulak kalo masuk pembangkang dia x bg keje. yg ada kuasa sign tender kan KSU2 kementerian. kalaupun ada tekanan dr menteri, ahli politik dll lawan la balik kalo x ikut tatacara. masalahnya KSU2 skrg pun lembek nak berhadapan dgn menteri. dulu2 KSU berani campak fail dpn menteri kalau diorg lebih2.

    jentayu

  17. Anonymous says:

    amerika terpaksa tutup beberapa agensi kerajaan n 800 ribu kakitangan tepraksa cuti tanpa gaji...bersyukur lah kakitangan kerajaan malaysia
    yang mana gaji setiap bulan masih lagi masuk dalam akaun setiap bulan...

    aku kakitangan kerajaan....mmg bersukur coz masih menerina upah....org umnongok jng tunjuk BONGOK .... klu dah jd mcm amerika apa mcm???? ....rakyat m'sia xkira dari apa fahamah politik PENYELEWENGAN perlu dibeteras....

    junjungan besar nabi saw juga memberi amaran kepada sesiapa yang mengampu atau mengiyakan kezaliman pemerintah dengan sabda baginda:

    “sesungguhnya selepasku ini akan adanya para pemimpin yang melakukan kezaliman dan pembohongan. sesiapa masuk kepada mereka lalu membenarkan pembohongan mereka dan menolong kezaliman mereka maka dia bukan dariku dan aku bukan darinya dan dia tidak akan mendatangi telaga (di syurga). sesiapa yang tidak membenar pembohongan mereka dan tidak menolong kezaliman mereka, maka dia dari kalanganku dan aku dari kalangannya dan dia akan mendatangi telaga (di syurga).

    riwayat ahmad, al-nasai, dan al-tirmidhi. hadith ini sahih seperti yang dinilai oleh al-albani.

  18. Anonymous says:

    Maaf...tak berapa suka ngan dia ni...cam berlagak...

  19. Anonymous says:

    Jabatan Audit Negara patut audit kerajaan Selangor, P Pinang dan Kelantan pasti banyak penyelewengan ditemui.

  20. Anonymous says:

    Bukan semua pegawai kerajaan yg rasuah, terlalu sedikit aje. Kat swasta pun ada rasuah, rasuah sex utk naik pangkat. Dan yg bekerja dengan kerajaan pun terdiri dari orang pakatan rakyat. Mungkin mereka yg buat rasuah.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.