..

..

CHEGUBARD ANGGAP CHIN PENG TOKOH PEJUANG HEBAT , ABU PUN KERAJAAN BN TAKUT !

on Thursday, October 10, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments





"Hari ini bagi kita ialah Chin Peng adalah pejuang dan damailah kamu Chin Peng.. Kami anak muda terus membawa semangat perjuangan menentang fasis dan kapitalis," katanya ketika menjadi panel jemputan dalam satu majlis forum anjuran Parti Sosialis Malaysia (PSM) yang bertajuk Chin Peng Pejuang @ Pengganas? Disebalik Perjanjian Hatyai di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor malam tadi.

Turut menjadi panel dalam majlis tersebut Bekas Komunis Malaya, Effandi, Ahli Jawatankuasa Pusat PSM, Dr.Jeyakumar, Aktivis Oral History, Aziz Suriani dan Aktivis Masyarakat, Lee Ban Chen.

Sementara itu, beliau turut mendakwa Kerajaan Malaysia sepatutnya tidak perlu gusar akan kematian Bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng untuk membawa abu mayat komunis tersebut untuk disemadikan di Malaysia.

Katanya, kematian Chin Peng membawa erti yang besar kepada kerajaan Malaysia selepas pintu sempadan Malaysia dijaga rapi untuk tidak membenarkan abu mayat Chin Peng dibawa masuk ke dalam negara.
alt
"Saya rasa adalah tidak adil bagi saya sebagai insan yang kecil untuk berada dalam medan perjuangan yang besar jika tidak memberi ruang penghormatan kepada tokoh yang saya rasa dia cukup hebat kerana hidup dan matinya menjadi ketakutan rejim penguasa ini.

"Bukan saja mati (malah) sudah dibakar menjadi abu. Pintu sepadan dijaga dengan begitu hebat," katanya merujuk pengawalan ketat pasukan keselamatan Malaysia baru-baru ini untuk tidak membenarkan abu mayat Chin Peng untuk dibawa masuk ke Malaysia. 





*** Kalau malaun ini hidup zaman Darurat ...dia ini lah pengkhianat yang akan angkat senjata bersama KOMUNIS untuk menhuru-harakan negara .


4 Responses

  1. chegu bat ...chegu bad..........nama aje chegu nak berpolit politik aje lah ....jangan lah macam2....saya berhenti tentera pada tahun 1981.....tak payah lah cerita lebeh2 sangat kalau tak tahu sejarah jangan cakap lebeh22....politik, politik aje lah....

  2. Anonymous says:

    malaun sekor ni hanya berani berkokok atas batang saja ......kena cekop telor masuk kedalam ....seperti aksi nya yang lepas2.

  3. Anonymous says:

    Chin Pengzi pejuang yang hebat? Tak payah cong la... pejuang hebat berjuang sekali dengan bala tenteranya. Tapi Chin Pengzi berjuang dari banglo mewahnya di Peking. Wei, Pengerusi PKM, Musa Ahmad sendiri yang pecah lobang la... bekas komunis Malaya yang ko bawak ke hulu ke hilir tu ape dia tau? Jadi balaci bawahan je...!!!!!!!!!!

  4. errrr... sebenarnya bard ni memang bodoh! buta sejarah, subjek sejarah pun dapat 9, yg cikgu tu... cikgu sandaran ganti cikgu yg cuti mengandung... so maafkanlah bard si bodoh tu yerr

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.