Sekitar ceramah Selamatkan Malaysia dari Pengkhianat di Gombak

on Monday, March 8, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Kisah katil berharga RM77,000 dan tilam RM24,000 yang didakwa pernah dibeli oleh Naib Presiden PKR Azmin Ali masa menjadi Setiausaha Sulit kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim pada awal 1990an dulu bergema di padang AU5 dekat Hulu Kelang Ahad malam.

Bekas Setiausaha Sulit Anwar di Kementerian Kewangan Anuar Shaari yang tampil dalam ceramah anjuran Pemuda UMNO Gombak di situ mendakwa beliau ada bukti pembelian barangan mewah itu ketika gaji Azmin sebagai pegawai kerajaan tidak seberapa.

Beliau juga mengulangi dakwaan tentang sebilangan transaksi kewangan dalam akaun bank Azmin dan isternya Shamsidar Taharin waktu itu yang tidak diketahui dari mana sumbernya.

Kira-kira 500 orang penduduk tempatan terpegun mendengar ceramah Anuar dengan kalimah pembuka beliau bersyukur ejaan namanya tidak sama dengan Anwar.

Beliau bersama sebilangan bekas pemimpin Parti Keadilan diketuai oleh Ezam Mohd Nor kini dalam siri ceramah sekitar negara untuk menangkis siri ceramah yang dianjurkan oleh Anwar dan pakatan pembangkang dicelah kehangatan perbicaraan kes liwat Penasihat PKR itu.

Ceramah mereka,juga oleh bekas Naib Ketua Pemuda parti itu,Zahid Md Arip yang memberi hujah-hujah mendedahkan apa yang didakwa pembohongan Anwar dan pembangkang kebelakangan ini mendapat reaksi panas dari hadirin.

Ezam memberitahu beliau terpanggil untuk menentang Anwar habis-habisan kali ini hingga mengambil cuti tiga bulan dalam tugasnya di Yayasan Generasi Baru berpejabat di Jakarta untuk round satu negara bagi mematahkan dakyah Anwar dalam ceramah mengenai kes liwatnya.

“Anwar Ibrahim round …saya kena round…saya nak jawab,”katanya sambil meminta maaf kerana semasa perbicaraan kes liwatnya yang pertama dulu beliau menjadi panglima mempertahankan Anwar.



Serentak dengan itu beliau melafaz sumpah mengaku beliau silap mempertahankan Anwar.

“Kononnya beliau difitnah…malam ini di Gombak dan malam-malam seterusnya dan selepas ini…saya memohon maaf saya tersilap …saya tarik balik setiap patah perkataan membela Anwar Ibrahim,”katanya disambut tepukan gemuruh.

Katanya baru sekarang beliau tahu hal sebenarnya.”Kalau dulu saya tahu haram saya nak sokong dia,”ujarnya.

Ezam mencabar Anwar dan isterinya Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail samannya untuk membolehkan beliau cerita segalanya apa yang diketahuinya.

Beliau hairan bagaimana kalangan penyokong pembangkang boleh termakan dakyah Anwar tidak bersalah dalam kes itu sedangkan perbicaraan baru bermula dan mahkamah belum buat keputusan lagi.

Ezam kesal orang seperti ulama besar PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat juga terdorong membuat kesimpulan sama dan tidak mahu beri peluang keadilan untuk Saiful Bukhari Azlan ditentukan di mahkamah.

Dakwanya Nik Aziz dan pimpinan pembangkang hanya melihat untung rugi politik dari kes ini tanpa mempedulikan kata-kata keramat keadilan yang mereka jaja di sana sini.

“Cukuplah…saudara-saudara tak tahu ( hal sebenar kes liwat) …melainkan yang kenalah…mana kamu tahu Saiful salah…kalau Saiful betul…saudara tak takut dosa ke…ini yang tak tahu …macam mana boleh pertahankan habis-habisan...

“Ini Nik Aziz …dalam pinsip Islam kita kena dengar dua-dua pihak…saya nak tanya Nik Aziz dia pernah dengar Saiful…dia pernah jumpa Saiful…dia pernah jumpa bapa Saiful...apa pasal dia tak cari Saiful…apa pasal dia dengar Anwar saja….apakah ini prinsip Islam.klik di sini selanjutnya


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.