P94 Hulu Selangor : Pengundi Hulu Selangor bakal terima durian runtuh

on Saturday, April 10, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment


Maklumat terbaru perkembangan semasa di Hulu Selangor ini diperolehi dari blogger Spy Leman hasil risikan dan tinjauan beliau ke sana . Terdapat 2 isu menarik perhatian PB dalam artikel terbarunya ini iaitu pergaduhan perebutan calon PKR dalam kem PKR dan juga pemberian wang ehsan warga emas sebanyak RM 1000 di kawasan Felda.

Syabas spy leman di atas maklumat terbaru dari Hulu Selangor ini ..

oleh spy leman


" Semalam apabila spy jalan-jalan cari makan di sekitar kawasan Kuala Kubu Baru dan juga Bukit Sentosa, spy dikejutkan pula dengan perkhabaran ada dua pergaduhan yang membabitkan Angkatan Muda Keadilan.

Hasil siasatan spy, punca pergaduhan ini juga kerana perebutan calon. Satu pihak mengatakan Ketua AMK Pusat, si Shamsul Iskandar yang layak bertanding di situ. Satu lagi pula mengatakan Ketua AMK Negeri merupakan orang yang paling layak.

Ada pulak lagi satu puak AMK disitu yang menyokong Zaid Ibrahim. Puak-puak ni percaya bahawa Zaid mempunyai tokoh kepimpinan yang lebih hebat dari MB Selangor sekarang iaitu si Khalid Ibrahim.

Spy ingatkan, di kem BN saja yang sibuk berebut calon. Rupa-rupanya didalam kem PKR sendiri lagi meroyan sampaikan bertumbuk macam budak-budak sekolah baru habis PMR. Jadi kes polis pulak tu. Haru sungguh !

Semalam juga spy telah mendapat tahu yang Anwar Ibrahim telah memperuntukkan 21 juta ringgit bagi "menawan" hati penduduk-penduduk Hulu Selangor. Hasil risikan spy, projek pertama mereka yang telah mula berjalan ialah pemberian "wang ehsan" sebanyak RM 1000 untuk setiap warga emas di kawasan Felda.

Kayalah pakcik dan makcik kita yang berada di Hulu Selangor ni nanti. Bukan setakat wang ehsan, hamper milo pun dapat jugak khabarnya.
Ini bakal diikuti dengan pemberian upah sebanyak RM 300 sehari untuk setiap orang yang menjadi jentera pasang poster dan juga juga tukang sebar risalah Pakatan Rakyat.

Budak-budak bermotor juga akan dibayar sebanyak RM 150 semalam tiap-tiap seorang. (Faham-faham sendirilah apa kerja yang patut dibuat oleh budak-budak motor ni.)

Spy dimaklumkan juga bahawa kepimpinan negeri diseluruh negara diwajibkan untuk menghantar sekurang-kurangnya 500 petugas dari setiap negeri yang akan dibiayai sepenuhnya makan, tempat penginapan dan juga belanja harian tak termasuk elaun.

Wahh..., kalau satu negeri 500 petugas, kali dengan 14 negeri dan ada lebih kurang 7000 petugas PR di Hulu Selangor nanti. Dan kalau sorang ditanggung perbelanjaan minimum sebanyak RM 1000 selama 9 hari berkempen..., lu pikir sendiri lah baiii...... "


One Response

  1. ISAC says:

    Ini sampai berjuta2...Yahudi yang tanggung ke?

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.