Badut Sarkas Perak adalah golongan cerdik

on Saturday, April 3, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 1 Comment

Golongan Cerdik yang diiktiraf Nick Ajis



KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mempertahankan wakil rakyat dari Pakatan Rakyat (PR) yang membuat kecoh sama ada pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) mahupun sidang Parlimen yang berlangsung ketika ini.

Menurutnya, Islam dan demokrasi mengajar umatnya supaya mempertahankan diri sekiranya ada pihak yang mengambil tindakan tanpa mengikut undang-undang dan perlembagaan yang ditetapkan.

“Orang yang berada di Dewan adalah cerdik dan bukannya orang kampung. Orang cerdik bila rasa ada pihak yang zalim, dia mesti lawan, itu cerdik namanya. Kalau orang yang mengkhianati, kita diam saja, itu tidak kena.


“Tiap-tiap perbalahan itu mempunyai sebab. Ada orang membuat masalah menyebabkan pihak yang lain mempertahankan diri. Islam dan demokrasi ajar (cara itu), jangan nampak yang buruk sahaja,” katanya kepada pemberita selepas menyampaikan kuliah Jumaat di Dataran Ilmu, di sini, semalam.


sinar harian



Antara salah satu mengapa perlu Nick ajis terompah dikekalkan jawatan Mursyidul Am PAS adalah kenyataan seperti ini lah yang kami blogger suka sangat. Beliau memang cakap ikut sedap mulutnya saja tanpa fikirkan betul atau tidak dia cakap itu .

Seperti kenyataan terbaru ini, beliau mempertahankan team Badut Sarkas DAP Perak yang diketuai Nijar Puppet yang membuat kecoh ketika Sidang Dun Perak baru-baru ini . Walaupun keputusan mahkamah telah mengesahkan Zambry sebagai MB Perak yang sah , tetapi badut sarkas DAP ini masih lagi meroyan dan tidak mengikut undang-undang serta perlembagaan .

Nick ajis cakap
"Islam dan demokrasi mengajar umatnya supaya mempertahankan diri sekiranya ada pihak yang mengambil tindakan tanpa mengikut undang-undang dan perlembagaan yang ditetapkan"

orang sabar vs orang Cerdik Nik Ajis


Inikah orang yang dalam golongan CERDIK
menurut fatwa Nik Ajis




Siapa yang mengambil tindakan tanpa mengikut undang - undang dan perlembagaan? Nijar atau Zambry ??? Zambry dan BN sentiasa mengikut saluran undang -undang yang sedia ada tetapi Nijar Puppet dan badut2 sarkas yang lain itu lah yang tidak mengikut undang-undang malah bikin kecoh sidang DUN seperti ZOO .

Wahai Nik ajis terompah , kalau betul lah orang yang berada di dalam Dewan itu cerdik , adakah mereka itu akan buat kecoh macam orang gila, lompat dalam dewan seperti kera malah maki hamun pihak lain seperti tiada adab sopan langsung .

Ini kah orang yang Nik Ajis cakap orang yang CERDIK ???


Nik ajis cakap orang yang berada dalam dewan adalah orang cerdik

Fikir- fikirkan lah ...


Link

Drama Dun Perak ada hikmah
Contoh orang keras kepala
Permainan DAP -PKR terperangkap


One Response

  1. Cerdik berok namanya. Nak ponteng buat hal lepastu keluar ramai2.Itulah kerja Adun PR. Rakyat diabaikan.Yg paling kesian berok tamil Sivakumar. Nik Aziz memang suka berok yg cerdik. Cadangkan sekor dua tu bertanding kt Kelantan sebab di Kelantan takde berok cerdik.Yg ada berok tanah balak dan berok derma.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.