Isu derma tauke balak Kelantan : Blogger kedai kopi bergerak buat Wali selipar berbohong

on Monday, April 5, 2010 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 3 Comments


Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menafikan kerajaan negeri mengenakan syarat bagi setiap syarikat yang ingin mendapatkan konsesi balak mesti menghulurkan derma kepada kerajaan negeri pimpinan PAS itu.

"Bukan menjadi dasar kerajaan meminta mana-mana syarikat yang mendapat konsesi balak menghulurkan derma atau bantuan kepada kerajaan negeri. Ini tak ada dalam pengetahuan saya," katanya kepada pemberita di Kota Bharu.

Beliau diminta mengulas mengenai laporan blog Kickdefella yang menyebut kononnya setiap pihak yang memohon kawasan balak dan segala derma yang dijanjikan akan dimaklumkan di dalam mesyuarat exco. Blog itu mendakwa ini termasuk modus operandi bagi permohonan tanah hutan untuk tujuan perladangan.

malaysiakini




Nampaknya Wali selipar memilih untuk tidak berlaku jujur dan berbohong walaupun blogger kicdefella mendedahkan dengan bukti tentang tindakan PAS Kelantan yang memohon derma daripada tauke balak yang mendapat kebenaran oleh kerajaan negeri .

Surat di bawah ini menunjukkan syarikat Julapan Sdn Bhd bersetuju untuk memberi sejumlah RM350,000 dalam bentuk derma kepada Pengarah PASTI Negeri Kelantan pada 16 Oktober 2000 sebagai ganjaran ke atas projek penanaman kelapa sawit seluas 500 ekar di di Galas, Gua Musang.



gambar : kickdefella

Fuyooo !! Banyak tu derma kepada PAS Kelantan . Patut lah Adun- Adun PAS semua kaya-kaya sekarang dan hingga ada bekas isteri seorang Adun itu tuntut nafkah setelah diceraikan hingga RM 3 juta !!

Malah PAS Gua Musang pun hebat juga mendapat derma di atas membenarkan projek penanaman kelapa sawit yang berkeluasan 500 ekar!! klik di sini

Nik Aziz tidak menjawab soalan mengenai isu derma oleh tauke balak ini tetapi menuduh penulis blog ini seperti kedai kopi bergerak . Nampak sangat wali keagungan PAS ini cuba lari dari menjawab isu penyelewengan kerajaan pentadbirannya seperti mana mereka diam dalam isu kerugian bazar Tok Guru .

Rasuah = Derma ( PAS )


Link

Ayatollah PAS kaki bohong

Nik Aziz bohong - Kickdefella



3 Responses

  1. Anonymous says:

    kalau anak pinak cucut cicit UMNO buat cerita beruk kera pun tak percaya.
    adakah masuk akal tahi yang dilemurkan di atas kepala mereka nak dilumurkan juga atas kepala orang.
    Tiada UMNO tiada rasuah, tiada rasuah dgn meniadakan UMNO.
    Lebih sokong parti komunis daripada sokong parti UMNO.

  2. Anonymous says:

    PAS hanya untuk mereka yang lebihkan emosi dari akal. PAS dikhuatiri menjadi senjata paling tajam Bukan Islam untuk menghiris akidah umat Islam. Lambat sakit dan lambat berdarah tetapi tetap lukanya tersu terbuka.

  3. Anonymous says:

    Aku kadang2 kesian jugak. Sampai ada copy surat pun nak deny lagi. check la dulu sapa punya kerja.... kerajaan PAS Kelantan ni maksum ke? Kerja nak deny.....kalau tak tahu pun check dulu...
    Kalau PAS asyik buruk2kan UMNO tetapi tindakan sama dengan apa yang mereka buruk2kan itu....apa bagusnya? maksudnya sama saja.....cuma satu pakai kopiah puti satu lagi pakai songkok (eh PAS pun dah pakai songkok sekarang....). kira sama sajalah......takyah la nak angkat kata DAP lagi bagus dari UMNO....itu satu kenyataan yang tak perlu.....dan tidak membantu apa2 dalam meneguhkan masyarakat Islam di Malaysia. Sampaikan LGE pun disamakan dengan Khalifah. Bawak2la mengucap. Kurangkan baca HARAKAH tu..... nampak taksub terlampau.

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.