UMNO akan terus menjadi harapan orang Melayu

on Sunday, July 19, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Kerajaan tidak pinggir Melayu

KUALA KANGSAR 18 Julai - Dasar liberalisasi ekonomi yang diperkenalkan oleh kerajaan tidak pernah meminggirkan kedudukan orang Melayu dan bumiputera seperti didakwa oleh pakatan pembangkang.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, tanggapan UMNO dan kerajaan tidak lagi memperjuangkan hak orang Melayu ekoran pemansuhan Dasar Ekonomi Baru (DEB) adalah tidak benar dan perlu diperbetulkan.

Beliau yang juga Timbalan Presiden UMNO menegaskan, hak-hak istimewa orang Melayu, kedudukan agama Islam, bahasa dan budayanya serta institusi raja seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan akan terus dipertahankan selagi UMNO berkuasa.

"Sebab itu apabila kita umumkan kelonggaran peraturan dalam Jawatankuasa Pelaburan Asing (FIC), kita juga umumkan untuk wujudkan Ekuiti Nasional Berhad (Ekuinas) dengan modal sebanyak RM10 bilion, bermula dengan RM500 juta satu institusi bagi membantu masyarakat Melayu khususnya bumiputera menguasai ekuiti dalam negara.

"Ekuinas akan bertanggungjawab memastikan hak milik dan ekuiti bumiputera tidak akan berkurangan dan diharapkan dengan mekanisme baru ini, bumiputera akan dapat menguasai saham lebih daripada apa yang ada hari ini," ujarnya.

Beliau berkata demikian semasa berucap merasmikan mesyuarat UMNO Bahagian Padang Rengas di sini hari ini.

Muhyiddin berkata, ia merupakan antara usaha kerajaan untuk membantu orang Melayu, tetapi telah diputarbelitkan oleh pembangkang kononnya kerajaan tidak lagi mempertahankan hak orang Melayu sehingga bumiputera tidak mampu berhadapan dengan persaingan.

Link

PERKASA MAHU LIBERALISASI TERPIMPIN


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.