Hot ! Jawapan Tengku Abdullah mengenai desakan letak jawatan

on Thursday, January 3, 2013 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments




 Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah tidak menafikan bahawa apa sahaja jawatan yang disandang pada masa kini akan berakhir sama ada secara baik atau tidak.

Baginda bertitah situasi itu boleh berlaku kepada sesiapa sahaja termasuk diri baginda.

"Tidak dinafikan satu hari nanti kita semua termasuklah saya kena tamatkan (jawatan) secara baik atau tidak baik.

"Kita ambil ia sebagai lumrah dalam persatuan, pasukan negara kalah macam-macam kita dituduh tetapi bila menang, tiada orang pun nak kaitkan semua isu letak jawatan ini," titahnya kepada pemberita selepas meninjau ke beberapa perkampungan yang terjejas akibat banjir di sini, hari ini.

Baginda bertitah demikian ketika diminta mengulas mengenai desakan beberapa pihak mahukan Presiden FAM, Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah meletakkan jawatan dan memberi peluang kepada pemimpin baru yang mempunyai banyak visi dan idea segar dalam memartabatkan bola sepak negara.

Perkara itu turut menjadi perhatian beberapa bekas pemain kebangsaan yang meluahkan perasaan sama dengan berharap berlaku transformasi dalam pengurusan bola sepak Malaysia.

"Desakan seperti itu seharusnya tidak datang secara bertalu-talu, sekalipun ingin menukar muka baharu, kita perlu cari pengganti yang baik dan boleh membawa kejayaan," titahnya.

Mengenai pendekatan berdiam diri yang diambil Sultan Ahmad Shah berhubung isu itu, Tengku Mahkota Pahang itu bertitah adalah hak baginda untuk menjawabnya atau tidak kerana masing-masing ada kebebasan bersuara. - Bernama


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.