Regim DAP zalim,hantar surat halau orang Melayu Kg Genting !

on Thursday, July 5, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments


Inilah padahnya bila regim DAP memerintah PP . Kalau tanah milik  orang Melayu  dirampas dengan zalim menggunakan Akta Kanun Tanah 1960, manakala tanah kerajaan negeri dijual kepada syarikat kroni .

Bila kuasa tanah di tangan Guan Eng celaka ini ..tanpa sedikit pun belas kasihan , dia  sanggup menghalau penduduk kampung ini keluar walhal mereka adalah pemilik tanah yang bergeran  .Mana pergi lawyer Yusmadi yang juga MP Balik Pulau ?? Hang buat apa sampai Guan Eng nak halau pengundi di Parlimen hang sendiri ??



Pemilik tanah di Kampung Genting di sini yang diarah berpindah oleh kerajaan DAP Pulau Pinang bagi memberi laluan kepada projek pembinaan sebuah universiti awam berikrar akan terus mempertahankan tanah warisan masing-masing. 


 Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung Persekutuan Kampung Genting, Rosman Long berkata, kebanyakan penduduk yang mendapat surat daripada kerajaan negeri pada 29 Jun lalu tidak mempunyai kediaman lain jika terpaksa menyerahkan tanah mereka. 


 “Saya faham kerajaan negeri berhak mengambil tanah ini melalui undang-undang iaitu Akta Kanun Tanah 1960 tetapi bagaimana dengan nasib penduduk kampung. .UM


Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.