Cina DAP takut sejarah 13 Mei diketahui dalam filem Tanda Putera

on Friday, July 27, 2012 by Generasi Pejuang Bangsa
 - No Comments



Dek kerana terlibat dalam filem kontroversi terbaru Shuhaimi Baba, Tanda Putera yang merakamkan peristiwa berdarah 13 Mei, dua pelakon berbangsa cina, Alan Yun dan Douglas Lim kena hentam kaw-kaw terutama di Facebook.

Filem terbaru Shuhaimi baba terbabit dikritik ramai kerana dikatakan memainkan sentiman perkauman serta memutar belitkan fakta sejarah. Facebook milik dua pelakon cina yang terlibat dengan filem berkenaan, Alan Yun dan Douglas Lim tak putus-putus dibanjiri dengan spam dan kata-kata kesat.


Mereka digelar Anjing Pengkhianat (汉奸走狗) dan penjual maruah bangsa cina (卖华) kerana dikatakan memalukan bangsa cina dengan terlibat dalam filem kontroversi tersebut di mana bangsa cina digambarkan pencetus huru hara 13 Mei.

 Selain dimaki hamun, Mereka juga diancam akan diboikot habis-habisan, bahkan ada pengguna facebook yang menyeru supaya produk yang terkait dengan mereka juga diboikot. Ada yang mengajak mereka menyertai MCA/Gerakan, ada yang cakap diorang tak layak jadi cina.

Tak cukup dengan itu, ada yang suruh diorang "potong" dan buang nama keluarga serta ganti dengan Muhammad/Abdullah. sumber- Anak Seberang



Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.