PRK Bukit Gantang & Bukit Selambau .. Sedia Gempur !!

on Monday, February 9, 2009 by Generasi Pejuang Bangsa
 - 4 Comments


PETALING JAYA: Perak yang masih berada dalam krisis politik, hari ini dikejutkan pula dengan kematian Ahli Parlimen Bukit Gantang, Roslan Shaharum dari PAS - dipercayai meninggal dunia ketika sedang mengayuh basikal.

Ia membuka laluan kepada pilihan raya kecil dalam tempoh 60 hari.

Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa ketika dihubungi mStar Online mengesahkan Roslan meninggal dunia pagi ini.

"Saya dimaklumkan oleh Pesuruhjaya PAS Perak yang Ahli Parlimen PAS kawasan Bukit Gantang telah meninggal dunia pagi ini, saya difahamkan sakit jantung," kata beliau.

"Kami terkejut dan tindakan susulan akan diputuskan pada mesyuarat selepas upacara pengebumian," kata beliau.

REBAH

Berdasarkan maklumat awal yang diterima, wakil rakyat berusia 50 tahun itu dikatakan telah menghantar keretanya ke sebuah pusat cucian kereta berhampiran rumahnya di Changkat Lallang dekat Batu Gajah.

Kemudian, selepas mengadu sakit dada beliau meminjam basikal milik pekerja pusat tersebut untuk ke farmasi bagi mendapatkan ubat.

Ketua Polis Batu Gajah, ACP Najib Mohamad berkata, Roslan ditemui terjatuh di bahu jalan oleh ramai kira-kira pukul 11.15 pagi.

AL FATIHAH ..


komen PB

1- kita akan melihat dua bukit ini menjadi medan perang paling dasyat antara BN dan pakatan rakyat untuk menunjukkan kehebatan . Pendekar2 BN dan Pakatan pasti akan turun bersilat menunjukkan kehebatan masing di pentas bagi meraih sokongan rakyat.

2. Pilihanraya kecil ini juga dijalankan dalam suasana krisis politik di Perak dan kita lihat siapa lebih keramat iaitu penyokong Suara Rakyat menentang penyokong Daulat Tuanku Sultan di Perak .

3 .Ramalan di Perak juga bahawa Nizar penderhaka yang kini sudah menjadi Singa setelah dulu dikatakan lembik juga bakal disebut-sebut sebagai calon untuk bertanding kerusi MP Bukit Gantang malah dicadangkan sendiri oleh sekutunya Ngeh Koo Ham .

4 . Umum kita ketahui Pakatan cukup membenci DS Najib kerana anak PM ke 2 Tun Abd Razak Huseein yang berdarah Bugis inilah adalah punca segala sengketa di bumi Perak sehingga menenggelamkan Anwar Ibrahim yang sebelum ini dikatakan pakar strategi politik terhebat di Malaysia .Jadi , 2 nakhoda terhebat akan memperlihatkan siapa lebih hebat dalam mencatur strategi untuk Menang dalam pilihanraya kecil ini .


4 Responses

  1. Anonymous says:

    Boleh letak Osman Jailu...jadi calon P Bukit Gantang......mesti UMNO menang punya.......

    kat Bukit Selambau letak la calon MIC....geng Makhal sakhti mesti cium tangan calon BN punya.....

    kah..kah....kah..kahhhh.kahh...

    lama tak jengok blog ko pejuang...rindu pulak rasanya....kahhhahhakahhhh

  2. thanks friend ,

    lama hang tak masuk blog aku ..UMNO mungkin cari calon yang terbaik ,muda dan berwibawa .. untuk DUN Bkt Selambau , calon MIC pasti akan diletakkan kerana ia memang kerusi tradisi MIC...

  3. maka dengan ini rakyat boleh lah lepaskan dendam kesumat setelah gagal mempertahankan maruah kerajaan di bawah perlantikkan sistem yg adil...

  4. Salam... sedia gempur!!!Cuma jangan bawa liabiliti UMNO berkempen kerana ianya akan merugikan UMNO...Salam perkenalan!

Leave a Reply

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sebarang maklumat yang hendak diberikan boleh email kepada pbpejuangbangsa@gmail.com
Hasil tulisan atau gambar yang dipaparkan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sebagai rakyat Malaysia dan tidak mewakili mana mana pihak. Penulis tidak akan bertanggungjawab atas kerugian disebabkan bahan bahan yang disiarkan di dalam blog ini. Terima kasih.

Followers

Created by Generasi Pejuang Bangsa. Powered by Blogger.
© GENERASI PEJUANG BANGSA. Converted by Smashing Blogger for LiteThemes.com.